Vita tråden del 8
Ha det så jätteroligt nu alla "Stockholmsresenärer"!
Hur många blir ni förresten? Och vilka ska åka? Det vore kul att se en liten sammanställning!
Ha det så jätteroligt nu alla "Stockholmsresenärer"!
Hur många blir ni förresten? Och vilka ska åka? Det vore kul att se en liten sammanställning!
Det kommer bli öööken här i tråden när alla är borta och shoppar...hihi.
För en gångs skull kanske man kan hinna läsa ikapp!
Jag frågade maken nyss om det inte var dags för honom att åka iväg till jobbet idag.
"Näe, jag har tagit ut semester idag, utifrån att det skulle vara bra väder"
Vilken överraskning! Genast blev förutsättningarna bättre för att få det mycket mer klart här hemma inför kalaset imorgon...man vill ju att barnen inte ska behöva riskera livet när de ska gå på toaletten eller att vi eventuellt skulle kunna vara inne om det regnar.
Jag läser tillbaka lite och ser att det pratas om soffor. Har egentligen ingenting att tillägga om soffor...hihi..men hoppas ändå att du hittar någon du ska trivas med. Båda såg fina ut så jag kan inte välja.
Kajsa - kul att se bilder sedan som maken din tagit med nya kameran.
Hoppas att du inte ska behöva lida mycket med tandvärken.
...
Idag har vi verkligen varit igång NONSTOP här hemma. Det känns i fötterna och i huvudet. Jag har rispor både här och där, blåmärken och jag ramlade och studsade rejält på svanskotan (fast det var när jag spelade fotboll med barnen och skulle stajla lite inför barnen som målvakt..hihi...studs-studs..rakt ner i altangolvet).
Svärfar har varit här och vi har bytt toalettstolen. Svärfar (han är också av släktet "jätteekorre") hade visst en oanvända toalettstol i garaget. En snålspolande som INTE läcker vatten nedtill, vinglar eller har trista missfärgningar i emaljen och locket. Tackar...säger vi bara då.
Naturligtvis slumpar det sig ju så att båda barnen blir enormt bajsnödiga precis när vattnet är avstängt och de håller på att montera rören för fullt. Hmmm....ödets ironi.
Och så skickade de iväg mig att köpa röranslutning till toalettstolen. HÄRLIG känsla faktiskt att svänga in till rörbutiken i smutsiga målarbyxor, slänga upp en anslutning från den befintliga toalettstolen på disken och säga till den manliga expediten med mandat i stämman:
"En toalettanslutning. Likadan. Fast 300 mm slangkoppling."
Liiite imponerad tyckte jag i alla fall att han såg ut att vara. Eller så är det bara önsketänkande.
Nu har jag i alla fall monterat en mängd knoppar, brädor och fortsatt röja. Sjutton maskiner tvätt (eller något) har jag också tvättat. Och klistrat fast godis med kristyr på kakor till kalaset imorgon..o
(Ni ser, jag försöker nominera mig själv till någon sorts "duktighetspris" någonstans)
Nej, nu är jag så trött så att det känns som om jag även har raggsockor på händerna. Jag ska ta ett glas vin och titta på "Lilla huset på prärien"
Maken köpte andra dvdboxen till mig idag med hela andra säsongen. Gooodis!
Kram Bea
MiaMariah - vilken fin bild! Jag tror inte jag sett rummet från den vinkeln tidigare, utan bara sett skåpen från sidan. Väggen ser mycket längre ut nu när man ser den framifrån. Superfint!
Lycka till med renoveringarna...för en gångs skull känns det som om jag kanske kan överleva det här...hihi.
"Regntunga skyar, vartän jag ser" - det bådar INTE gott inför eftermiddagens kalas. Det lutar åt att vi får ta in sex stycken godishöga illbattingar in i byggröran istället för att kunna vara ute i trädgården. Gaaah!
Puuuhh....sista barnet har gått för det här kalaset. Roligt att de var här, men det är förstås ganska jobbigt ändå, rent psykiskt, med alla förberedelser innan.
Det var inte så många barn, fyra kompisar plus syrran på hans kalas, och de sköter sig ju ganska bra "själva" i den här åldern. Två av barnen blev lämnade, två av barnen hade sin mamma med sig. De lekte och hade kul.
Jag gjorde glasstårtan (med lite modifikation) som jag visar på min blogg. Den blev jätteuppskattad och är ett tips till er andra som "tröttnat" på att göra tårta när det är många som fyller ungefär samtidigt.
Obligatorisk fiskdamm med "disktrasenapp", "blöjdnapp" och "moppnapp" också....men självklart också godispåsar med såpbubblor.
Vi hade INTE tur med vädret. Himlen öppnade sig och vräkte ner regn precis en kvart innan kalaset öppnade Första timman åskade det och blixtrade precis ovanför vårt hus. Som tur var så var det ingen var som var rädd för åskan.
Vi var inne, men vi hade röjt upp ganska bra ändå från verktyg och bråte just eftersom vi på förmiddagen såg hur regnmolnen började torna upp sig.
Nu har barnen som sagt åkt och vi ska åka till Bauhaus och reklamera en borr som vi köpte för dyra pengar och som redan har givit sig.
I bilen dit ska jag sova och läsa senaste "Lantliv" och bara varva neeeer. Sedan blir det köpmat tror jag. Jensens skulle jag tippa.
Men lycklig...det är jag. Det är roligt att se hur mycket de tycker om ens son och hur väl han uppför sig, är artig och bjuder runt, skrattar och "bjuder in" till samtal trots att han är en nybliven fyraåring. Han liksom går till de som just för tillfället inte har någon att prata med eller göra och erbjuder dem något eller småpratar med dem. Han stod till och med dukade tallrikar, skedar och kaffekoppar och muggar ("Vilken färg vill du ha på ditt glas Sanna? Du då Erik?"
Nu har barnen klätt på sig så vi kan åka iväg. Livet är bra härligt, trots att regnet fortfarande vräker ner.
Nu ska jag gå och lägga mig...får se om jag får med mig maken som sitter och spelar här bredvid...
Sussa sött tjejer!
Kram