Vita tråden del 8

Här hemma ser det ut att bli en underbar dag....solen lyser på en molnfri himmel.
Fast...jag är tvungen att vara här inne. Tusen och EN röjningsprojekt kvar här inne för att få ordning på all bråte som ligger överallt sedan vi avvecklat lekrummet bland annat samt att jag har innehållet från två byråer liggandes i högar (inte så prydliga längre sedan barnen rotat kläder) i vardagsrummet.
Massa verktyg och bös har funnit sin väg till arbetsrummet här också...och även in till tvättstugan...och på badrumsgolvet ligger det arbetskläder och grejer....och udda stolar står överallt sedan de inte fått plats där de brukat stå...osv. osv.
Jag försöker strukturera upp det i olika högar...gå från ena hållet till det andra. "Slänga", "Spara", "Skänka", "Annan plats", "Tillfällig annan plats1" och "Tillfällig annan plats2". osv.
Jag skulle behöva dra ut åbäket till kökssoffa och få ordning där, men den är för tung för mig att flytta själv och utan att den är borta så blir det svårt att få ordning på de andra sakerna. Allt är som ett enda stort "Blockitz" att spela här hemma...två små barn som "motståndarmonster" som man måste parera för hela tiden..hihi.
Humöret är faktiskt inte på topp. "Nej, låt den vara, jag har precis sorterat den..." "Kan ni flytta på er lite, den här är tung och..." "Nej, vi kan inte baka nu...ställ tillbaka mjölet"
Ge mig STYRKA!
Och TID att få ihop det någotsånär i alla fall tills kalaset på lördag så barnen åtminstone inte ska behöva skada sig på väg till toaletten. :-S
Hjälp...måste fråga om en sak.
Nu när jag röjer så kommer en gå-stol fram.
När vi väntade vår son (som fyllde fyra år) så fick vi låna den av våra kompisar. Deras dotter behövde den inte längre och de bodde trångt, så de ville gärna att vi skulle låna den. Vi fick låna babysittern, ett babyskydd till bilen och ett litet babygym i plast.
När sonen inte behövde sakerna längre så sade de:
"Behåll dem, vi har trångt och ni väntar ju en liten till...då kan ni fortsätta använda sakerna"
Så det gjorde vi ju tacksamt.
Nu är dottern två år och behöver ju förstås inget av de sakerna vi lånade. Vi ville lämna tillbaka sakerna och det var grönt för det.
Men...det här var i julas...och som det hände sig så flyttade kvinnan i förhållandet iväg till en annan stad tillsammans med en ny flirt. Det kom som en överraskning för alla, även för hennes man som planerat barn och sett fram emot ett syskon till deras dotter.
Jag har inte haft någon kontakt med kvinnan i förhållandet sedan hon flyttade från stan. Hon valde att bryta helt med allt och alla och "börja om på nytt" och har sin dotter varannan vecka hos sig.
Mannen i förhållandet känner vi, men har är djupt förkrossad och upprörd över hela separationen.
Och nu kommer själva frågan...
"Vad ska jag göra med sakerna?"
Inget känns riktigt rätt...varken att köra upp bebissakerna i ansiktet på mannen som en hemsk påminnelse om hela bebistiden och allt det som nu inte finns i hans liv?
Eller kontakta kvinnan efter en lång tid och ge sakerna till henne? Det skulle kännas som ett svek gentemot mannen det också eftersom han kanske inte vill att deras gemensamt inköpta bebissaker ska gå till sin dotters mammas NYA bebis ihop med den karl hon bedrog honom med?
En väninna till mig tycker att jag ska skänka iväg dem till Röda korset eller något...men...det kan jag väl inte heller göra?
Hjälp vilken soppa? Hur tänker ni? Vi kan ju inte bara ha kvar sakerna...de står nu i hallen och bara tar plats!!!???
Pssst...tack för tipset om bokus...jag har beställt fem böcker nu till vår semester i Tyskland.