Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Himmelbit - du skriver så klokt...det är så viktigt att komma ihåg själva känslan av TACKSAMHET och inte bara girighet och otillfredsställelse. Tack för att du påminner oss!

• Beatrize74

Supertrött och har precis kommit hem. Jag blev så glad när jag kom hem, för grabbarna har verkligen SLITIT med att få upp köksstommarna i köket. Jag har inte plus, så jag kan inte visa er några bilder (här på familjeliv i alla fall)

Nu ska jag gå och lägga mig. Imorgon ska vi fortsätta slita med köket. Det blir så BRA så jag är alldeles vimmelkantig. Jag har alltså börjat gå omkring i min DRÖM som jag haft så länge. En helt overklig känsla.

Kram Bea

• Beatrize74

Vaniljdröm - vi ska ha två små överskåp över kyl- och frys och sedan kommer en tandad list upptill.

Grabbarna har redan kommit och jag håller mig ur vägen nu medan de borrar och sågar det värsta. Sedan ska jag fortsätta röja ur en hylla som står kvar i det f.d lekrummet...plocka i ordning lite bland alla byggsaker i hallen och tvättstugan. Sedan blir det minst två vändor till tippen med saker. Och det är inte ens köksstommarna, för de ska vi ha i garaget, utan en massa fönster, spillbrädor och spånskivor, kartonger, plast och annat. Det är inte klokt vad mycket "Övrigt" det blir vid byggnationen.

Barnen är duktiga och håller sig undan när vi bygger. De sitter och leker affär under trappan...härligt duktiga!

Nej, nu har de slutat såga så nu ska jag gå iväg igen. Ha en bra dag!

Kram

• Beatrize74

Mimmi - fyller din Hugo också år snart. Vi ska också börja fundera på presenter här...(samtidigt som jag frenetiskt försöker få en reda i de som kommer från det f.d lekrummet...leksaker ÖVERALLT)

När de frågar vad han BEHÖVER så säger jag:
    "Möbler till sitt rum, förvaringsmöbler, skrivbord, hyllor...att HA alla leksaker i"

Då tycker de att jag är jättetråkig och svarar typ:
    - Ja, men vi menar i leksaksväg...
    Som om jag inte förstod det!

Blir galen på alla dessa leksaker som ska köpas hela tiden...på allvar alltså. Ungarna drunkar i dem trots att vi själva försöker vara lite återhållsamma. De behöver inte leksaker...de har ju en underbar trädgård, varandra - mig...massor med skrymslen och vrår de kan leka kurragömma i (som just nu är fyllda med stora lådor leksaker ), en lång tambur de kan leka tafatt i...lego, trolldeg, pärlor, ritsaker och bollar, några bilar och dockor...det är vad som "behövs"...allt annat är bara bjäfs, bjäfs och bjäfs.

Ok...jag erkänner! Jag är LITE trött och svettig efter att ha försökt få någon reda bland alla saker, så jag kanske tar i lite, men jag känner mig ändå så less på alla prylar faktiskt!

Nu bär det iväg till barnens farmor...nu är det mer heavy saker som ska göras i köket så nu gäller det att hålla sig undan.

• Beatrize74

Mori - jag har undrat vart du har tagit vägen. Du verkar målmedveten nu och det känns skönt att höra. Hoppas att allt ska ordna sig till det bästa på hemmaplan. Stor kram till dig!

• Beatrize74

Himmelbit - vilket FYND! Jag förstår inte hur du kan hitta allt fint, jag hittar bara bööös från 80-talet av typen "sunkig skinnsoffa bortskänkes"

• Beatrize74

Grått och brunt är inte snyggt ihop är det fler som skrivit.

Jag tycker det och det är därför jag valt valnötsbänkskiva till i en i övrigt grå och vit inredning. Valnöten värmer upp något och ger mer liv i det grå och ljusar upp det vita ännu mer. Så tänker jag...är det någon mer som tänker att grått och brunt faktiskt fungerar tillsammans?

• Beatrize74

Vaniljdröm...ok...fast jag tror det hade blivit superfint ändå!

L iindaa - välkommen hit. Jag har också börjat som du en gång...som en "läsa ifatt-are"

• Beatrize74

Hmmm...råkade trycka på posta!

Angående att du skriver att du är smått allergisk mot när det ser ut som sten fast inte är det så skulle jag nog vilja inflika att det är värre när det ser ut som att det är plastmatta och det ÄR plastmatta!

Jag tycker också du ska köra på nitton och jag tror absolut att du ska våga köra på valnötsskivan. Jag tror att det kan ge en mer "levande" känsla till rummet än vitmålat och just för att grå plastmatta ändå kan kännas rätt "död" och kall. Ett varmt träslag tror jag faktiskt väger upp och ger än högre "medeltemperatur" i rummet än ett helt vitt med grå plastmatta där mattan får alldeles för stort fokus annars.

Svar på tråden Vita tråden del 8