Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Hej NO...vi ska inte tjata om magen...men ser ju att du fortfarande är här!
    Ja-a...stök är det sannerligen. Jag har ALDRIG haft det så stökigt hemma som jag har nu. Jag kan ju inte säga att jag direkt trivs. Jag överlever enbart på de drömmar jag har om mitt drömkök.

Himmelbit - ja...jag ser verkligen fram emot det...något så otroligt...fast jag har samtidigt svårt att ta det på allvar...att det verkligen kommer bli ett kök.

• Beatrize74

Himmelbit - skåpet var ju superfint! Jag skulle verkligen ha velat köpa det om jag bodde lite närmare

Kikar lite på "Äntligen hemma" (reklampaus)...Isabelle gör om ett kök...det hela känns väldigt halvdant (jag antar att någon annan, eller hon själv senare...siliconar under diskhon...och målar stommarna...skjuter fram dem etc.

Vad Timell gör vet jag inte...någon annan som vet? Missade precis början. Blir sugen på att plantera gurka när jag ser kommnade trädgårdsinslag. Och bönor...så vackert...men...vi är ju så dåliga på att äta bönor så det blir nog bara ett enda dåligt samvete att vattna dem är jag rädd.

• Beatrize74

Lasseliten - jo-o...det är ju snart "bara några lister kvar"...eller är det inte så alla som rustar/bygger/renoverar säger...alltid de där "listerna" som tycks bli "kvar".

• Beatrize74

Åhhhh...om murgrönor hade själar hade jag suttit inne på livstid nu. Jag inser precis att jag försummat mina murgrönor en dag för länge i den här olidliga hettan. De har gått vidare till "murgröne heaven".

Jag förtjänar inte att ha gröna växter...jag bara tar kål på dem ju.

• Beatrize74

13 år emellan - det låter helt underbart med uppröjning! Själva har vi moffat in cirka 300 kg kök där nu....förutom de 400 kg vi har på altanen...och det halva tonet vi har i vardagsrummet...och de 300 kg som står i lilla hallen. HJÄLP! Fast köket är här...jag har tjuvkikat på beslag, krönlister och vitrinskåpsglas och skiva...blir så LYCKLIG av att se dem. Och skivan blev bara HELT rätt känner jag i magen nu när jag ser den.

LYCKA!

• Beatrize74

Skolavslutning här idag! Det känns så overkligt att vi redan är här faktiskt. Egentligen borde det inte kännas overkligt i och med att syrénerna redan blommat ut och midsommarblomstren står i full blom...det borde nästan kännas SENT, men det tycker jag inte det gör alls.

Jag har börjat glömma saker överallt, helt disträ. Det är inte likt mig så alla säger att jag behöver lite semester nu. Fast...det ÄR ju nästan semester att vara på jobbet jämfört med att vara hemma med två barn hela dagarna igenom. Mååånga veckor ensamma tillsammans med mellis, toalettbesök och vilor...hoppas att jag är i ett stycke när sommaren är förbi.

Nej, nu är det dags att glida i klänningen och pudra näsan. "Sjung om studentens lyckliga daaaar"

• Beatrize74

Grattis Mimmamum till huset! Vilket underbart sätt att inviga sommaren på!

• Beatrize74

Anton - kul med lite nya sängkläder...jag tycker själv att vi unnar oss det alldeles för sällan här hemma.

Tjockkulan - vad snyggt det blev. Vilket bra jobb du gjort!

• Beatrize74

Jag röstar också för vit flagga!

• Beatrize74

Haha...VAGGA menar jag förstås...det har varit lite vääääl mycket skolavslutning på somligas sida verkar det som!

Svar på tråden Vita tråden del 8