Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Japp! Eljo renova och det har varit mycket om dem. Min pappa förstår inte alls varför man ska ta dem istället för de billigare kvadratiska. Tur att jag bestämmer här *hehe*

LinaoMatilda skrev 2008-07-06 19:23:30 följande:
    Kul! Visst är det dom där runda?
  • mimmi006
    kanske ska byta igen till ett ansikte då!
    LinaoMatilda skrev 2008-07-06 19:24:37 följande:
    Mimmi och MiaMariah: Ni har för lika pres. bilder! Jag blir förvirrad!
  • mimmi006

Himmelbit- nej, inga bilder idag. Det är en väldigt seg dag för mig, imorgon är jag piggare! Bilder på nattduksbord? :-P

• mimmi006

Godkväll! Här har det tvättats Erslev, den blev lite skrynklig, men ren och fin. Hade inte lappen kvar så jag chansade på 40 grader! Jag var lite orolig att den inte skulle gå in i vår 5,5 kg tvättmaskin, men det var inga problem.

Sylt- underbara jackor, säg till när du tar beställningar!

Julia- grattis! Det är inte så konstigt

• mimmi006

Det är få andra länder som har lika många föräldrardagar som "skitlandet"...

Videli skrev 2008-07-10 23:05:57 följande:
    Men va f*****n är detta för skitland, ska storebror bestämma vem som ska vara hemma med barnen.... *suck jag blir så tröttFörlåt, men blir såå sur... försöker läsa mig till och det verkar vara 60 obligatoriska pappadagar och 60 får dom överlåta.... Det var ju snällt, tack snälla storebror
  • mimmi006

Idag ska vi förhoppningsvis flytta upp, men solen skiner och då kanske det blir bad och husmålning istället! Vad härligt det är med semester, man vänjer sig vid lunket snabbt...
    Jag har också sytt kuddar, kors i taket, bilder kan ni se på min blogg: www.mimmi-magnolia.blogspot.com

• mimmi006

Ja, de flesta tycker nog det, men inte jag... Ska väl inte gå in på någon politisk debatt här, men det finns undersökningar som visar att kvinnors lägre lön för lika arbete hänger samman med att kvinnor är hemma mycket längre med sina barn. Jag tycker att det är bra att det finns tingade dagar, för en del män skulle aldrig vara hemma annars och få en inblick i hur det är att vara hemma med barnen och göra jobbet där. Nu ska jag inte skriva mer *hukar mig för burop*

malins79 skrev 2008-07-11 06:37:17 följande:
    Näe, vi har väl bäst föräldrarförsäkring i världen. Jag kan tycka att man själv ska få bestämma hur dagarna ska fördelas och inte staten.
  • mimmi006

LCroft- tack

Busan- i en liten butik i Gustavsberg, minns inte riktigt vad den hette, tyvärr... nåt med sköna ting kanske!?

Lasseliten- tack, detsamma! Jag måste känna in rummen när vi flyttar in, känner att jag ska försätta mig i Ernst koma och bara sitta där och spana. Vi har egentligen inga särskilda möbler att möblera med, så jag måste vara påhittig! Börjar du komma in i semesterlunket?

• mimmi006

God kväll! Idag har vi flyttat upp på övervåningen, det är bara elementskydd som saknas i sovrummen, sen är de helt klara. Det känns roligt, men samtidigt väldigt konstigt att vara i mål !

Videli- vilka fynd du har gjort! Gillade byrån med lite annorlunda lösning.

Nica- jag har en kompis som bland annat beställt bokhyllor och vitrin från ellos och varit toppennöjd! Hon har kollat en del på omdömena och de verklar stämma, så jag säger go for it! När det är minst 30% förstås

Svar på tråden Vita tråden del 8