Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Videli- absolut! Jag tycker nästan att det bara är fin med bara ett knoppbyte, men det är ju en toppenmöbel! när flyttar ni till huset?

• mimmi006

Välkpmmen i klubben! Det finns så mycket som är roligt, men ni har väl ett stooort hus att fylla?

Videli skrev 2008-07-12 23:23:43 följande:
    mimmi,den 8 aug... min man håller på att bli tokig på mig han säger att vi snart får hyra en långtradare om vi ska köpa mera möbler....Och jag bara köper på mig saker som ska målas, så jag måste väl ta 1 år semester för att få allt målat snart
  • mimmi006

Så häftig! Jag trodde att det var nån ny leksak för bebisar ...
    Birks och Kalles mamma skrev 2008-07-12 23:27:02 följande:

Jepp en bur till vår hamster Sir Lancelot.
  • mimmi006

nica- å det ser ju ut som en riktig guldgruva! Jag har tyvärr inte varit där...

videli- 9 rum det är en heeeel del! Skönt att rensa och hitta nya gamla möbler, jag tycker också att det är roligt. Nu har jag visserligen så många projekt i garaget, så jag funderar på att sälja dem vidare och börja om på nytt.

Förresten! Har ni tips på sängöverkast?

• mimmi006

nica- det finns en tråd med länkar, men det är alltid kul med nya eller med påminnelser! Är det nåt särskilt du söker?

Videli- ja, det är knappt så jag orkar tänka på det... ca tio stolar, bokhylla, fåtölj, soffor, soffbord, skåp etc. En del kommer nog till nytta, en del kommer jag att sälja på en garageloppis har jag tänkt. Bara öppna garaget och sälja leksaker, möbler, pynt och textilier som man tröttnat på... och sen åka till en annan loppis och köpa nytt för pengarna!

• mimmi006

Stilrent så det passar till det mesta... funderar på ett på hemtex, det nya U.S ass., men är inte hundra. Men det är nog det finaste billiga som jag har sett!

Videli skrev 2008-07-12 23:45:38 följande:
    mimmi,föresten vad är du ute efter för överkast? stilrent, romantiskt????
  • mimmi006

Ja, kruxet är bara att jag har noll i inredningsbudget nu... jag får nog kolla i garaget och använda min fantasi! Nu ska jag sova i vårt nya sovrum för första gången, hoppas man sover gott där...

Videli skrev 2008-07-12 23:57:58 följande:
    mimmi,Oj det verkar verkligen vara en hel del i ert garage Mille Notti har jättefina, har du kolla in dom?
  • mimmi006

Mimma, Malins- vi har hållt på med den i över två år! Varenda ledig stund har Marcus varit däruppe och jobbat, men sen har det blivit uppehåll. Det kommer bilder så snart vi har bott in oss!

• mimmi006

Anton- bilder kommer sen! Vi har sobvit gott heeeela natten...

Meli- vad fint, det har jag helt missat! Ska spana in det nästa gång!

Birks och Kalles- det är ju så HIMLA fint. Tyvärr är det lite för dyrt för min budget nu...

Sussi- just det! De har ett fint på Åhlens faktiskt och jag lööööv deras rea. Gäller att vara på hugget med andra ord

• mimmi006

Mattan kommer från ett företag som heter Gerflor. Det skulle vara fint med kakel omlott, här blir det en galen mix av mosaik, panel och målat. Jag hoppas att det blir bra ändå!

Jezzika skrev 2008-07-13 11:20:21 följande:
    Mimmi: Vart har du hittat golvet i badrummet? Vi ska ha vitt kakel i badrummet men våtrumsmatta på golvet. Vill ha lite sekelskifteskänsla på det och funderar på om rutigt golv skulle passa. Ska man sätta kaklet omlott kanske? Tål att tänkas på. Hur har ni tänkt?
Svar på tråden Vita tråden del 8