Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Jag säger som jag alltid säger ! Tänk inte så mycket på husföretag, de flesta har modeller som påminner om varandra och de kan rita om så det blir precis så som ni vill ha det! Rita lite själva och sen gå runt och fråga. Alla säljare brukar vara jättetrevliga innan ni har skrivit på, så jag rekommenderar att ta referenser också! Lycka till!

misak skrev 2008-06-23 08:48:52 följande:
    Hej allihop!Fina bilder o klipp ni gjort allihopa, ingen glömd Igår började vi diskutera att vi kanske skulle bygga ett nytt hus i gammal/lantlig stil, men med all "modern" utrustning, eftersom det inte finns något till salu där vi vill bo. Har kollat hela morgonen på nätet efter olika husmodeller. Har ni bra "tänk på-tips" eller bilder eller andra tips på husmodeller?Jag har kollat på trivselhus (country) o myresjöhus(herrgården). Det lutar åt ett enplanshus, vill ha stort lantkök o glasveranda.Rörigt men jag hoppas ni fattar
  • mimmi006

Är det nån som har tips på fina inspirationsbilder till en klädkammare? Jag har fastnat lite...

• mimmi006

jättefint! Men är inte det apdyrt, jag har nog bara råd med ikeas... högst!?

Vaniljdröm skrev 2008-06-23 11:40:44 följande:
    mimmi,Vi har kört med gamla hederliga "elfa".Hållbart och många nya, fräscha detaljer faktiskt.Kolla in mesch-korgarna t ex. Jag tycker de är fina!www.elfa.com/
  • mimmi006

Å den var jättefin!

Vaniljdröm skrev 2008-06-23 11:41:39 följande:
    "mesh" stavas det!
  • mimmi006

å tack för tipset!

lillafruluva skrev 2008-06-23 12:39:26 följande:
    Kolla på martha stewarts hemsida!
  • mimmi006

å tack! Jag ska absolut kolla upp det, jag har rabatt på elfa, men trodde änså inte att det skulle hjälpa. Kanske välinvesterade pengar på sikt ändå... Är det nån som har erfarenheter av elfas eller ikeas garderobsinredningar? Är det värt prisskillnaden?

Vaniljdröm skrev 2008-06-23 12:48:21 följande:
    mimmiCoop har bra priser på Elfa.Jag passade på när de hade 20% på sortimentet och använde en med-mera-check så det blev prisvärt.Det finns två kataloger som jag tror att du kan beställa på hemsidan. De är jättebra. En med alla delar och en med miljöbilder.Harald Nyborg har ganska stort sortiment också och priser på sin hemsida.
  • mimmi006

Men guuud så fint, förstår din besvikelse...

Jezzika skrev 2008-06-23 16:32:28 följande:
    aargh! Det här missade jag idag! Redan sålt när jag ringde- och egentligen för långt bort men titta:www.blocket.se/vi/16883387.htm min annons)
  • mimmi006

En del finns på www.liksom.se .... tror att adressen stämmer, googla i annatfall!

Vaniljdröm skrev 2008-06-23 16:57:37 följande:
    Kan man köpa Himla på nätet, någon som vet?
  • mimmi006

Nu har jag städat ur ett rum däruppe, som inte är klart än, men men !
    Om ni vill kan ni glutta på Hugos rum och gärna tycka till... jag har bara testat att möblera det, säng och andra saker kommer senare.
    mimmi-magnolia.blogspot.com/

• mimmi006

Tack! Min pappa kom precis med fönsterbrädor som han har gjort och jag blev alldeles till mig, så fina! *glad*

malins79 skrev 2008-06-23 19:57:55 följande:
    Ser jättebra ut!
Svar på tråden Vita tråden del 8