Inlägg från: mimmi006 |Visa alla inlägg
  • mimmi006

Vita tråden del 8

Godmorgon! Jag läser om träffen och räcker upp en hand! Klart att vi kan ta vår bil på lördagen, finns två platser med trepunktsbälte då!

• mimmi006

LCroft- det blir fler gånger, jag förstår precis hur du känner dig, man blir så kluven. Jag hoppas att du kommer iväg på något annat "eget" i sommar!

• mimmi006

Kajsa- hoppas ni får en mysig semester! Vi ska vara hemma och ta det lugnt, tror jag!

Mimmamum- jag har för mig att den är ganska tunn!? Bra pris!

• mimmi006

INOX- jag tycker att det var en väldigt onödig kommentar, lätt att vara kaxig och gömma sig bakom anonymitet. Det är tyvärr en av de stora nackdelarna! Jag tycker absolut inte att du ska ta åt dig, de är bara avundsjuka för att du har så fint hem och DESSUTOM är begävad musiker! Jag använde www.whois.com för att få fram personen till en viss ip-adress (kollade susnets loggar)... googla om det inte funkar första gången på adressen!

• mimmi006

Ja, det vill jag ockås ha tips på! Gillar fortfarande asymmetriska pager, men just nu försöker jag spara till långt.

Himmelbit skrev 2008-06-24 19:54:47 följande:
    På tal om ngt helt annat än inredning - jag är sååå trött på mitt hår... Känner för att göra ngt riktigt drastiskt och klippa av det långa håret. Är det ngn som har tips på ngn fin sida med frisyrer eller bara tips på fin frisyr?
    Clara- jag tror vi bor ganska olika... jag bor i ett relativt nybyggt hus, så jag är avis på alla som har gamla, charmiga hus att inreda.
  • mimmi006

Japp!

Rosesarered skrev 2008-06-24 20:20:31 följande:
    Är boken "Franske stemninger" på Danska?
  • mimmi006

Jag blandar också mellan stilar, men brukar stanna upp om jag blir osäker och välja ut vad jag tycker är finast hemma hos oss... gärna något som jag har haft ett bra tag och utgå ifrån det! Har du nåt som du är väldigt fäst vid?

Rosesarered skrev 2008-06-24 20:27:03 följande:
    tjenixen & Himmelbit: Jag vill också hitta min egen stil, men lite guide på vägen hade varit perfekt. Var en gång hos en bekant som påstods sig ha Indisk stil. Hon hade köpt lite mörka möbler och några färgade ljusstakar. Möblerna var bruna... men kändes inte alls indiska. Dvs rätt färg men fel möbler. Jag tycker det är jättesvårt att just veta att "detta är gustaviansk stil och det "passar" till denna typ av inredning eller husstil". Jag vill personligen ha en helhet. Eller att man iaf ska hitta en röd tråd i inredningen.
  • mimmi006

Nej, men den borde vara lättare att torka! Jag kan tänka mig att det går lättare om man tar klarlack på också och då kan du ju välja glans. Hör med en bra färghandlare!
    beep beep skrev 2008-06-25 10:39:07 följande:

Tänkte kolla vad ni använder för färg när ni målar..har innan kört med halvblank men tycker ändå den blir för matt. Och svår att rengöra från kladdiga fingrar.......Någon som testat blank vit färg?!
  • mimmi006

Jag har kaos här hemma, men är rätt glad ändå... jag tycker det är så skönt att få vara hemma på dagarna och hinna med att plocka överhuvudtaget! Men en del dagar känns det tungt. Det är bra att det är soligt idag iallafall, så man slipper att kura inne! Förlåt mitt käcka inlägg...

• mimmi006

Bea- jag stämmer in i kören, jag skulle ringa till mannen ändå och fråga honom vad han tyckte.

Malins- grattis till intervjun!

Clara- jag har en vit burk i emalj som jag verkligen gillar (bortsett från att locken hoppar upp), den är från www.cosas.se . Sen har Green Gate massa olika söta, mönstrade burkar, du kan nog hitta dem på www.systerlycklig.se eller www.elsashem.se !

Svar på tråden Vita tråden del 8