Inlägg från: Beatrize74 |Visa alla inlägg
  • Beatrize74

Vita tråden del 8

Fluffiga moln - det mesta är kvar med vårt kök...faktiskt. Alltå själva rummet är byggt...och gips på väggarna...men en vägg ska resas, all el i taket ska dras och takskivorna ska sättas upp..och golvskivor....och sedan ska hela köket upp...golv ska läggas...målas, kaklas...
    Näe...vi har väl bara vandrat cirka 10 procent mot ett nytt kök....fast förhoppningsvis så går det ganska fort här framöver när väl stommarna är på plats.

• Beatrize74

Jag tycker mycket om ert kök och just den där "barlösningen" som ni gjort är något som inspirerat till det vi tänker göra i vårt kök. Fint!

Och vita fogar är ju snyggt, det ser jag ju när jag kikar i ditt bildgalleri.

Vilken lyx att ha en liten kott som sover så länge. Maken och sonen SMÖG upp ur vår säng och smööög nerför trappan i morse. Jag låg blickstilla för att inte väcka tösen som sov så tungt vid min sida. TRODDE jag ja. "Ska vi gå ner nu?" säger hon samtidigt som hon kastar upp huvudet. Pigg som en mört. Och ändå så blev det så sent igår för henne. Hade nog tänkt att hon skulle sova liiite längre.

Nej, nu blev jag rejält inspirerad att ta tag i både syprojekt och målarprojekt.
    Jag har ju en LÅNG "att måla" lista så det är ju som sagt bara att sätta fart. (Om jag bara kunde känna att jag var betrodd av maken, men han inser ju att jag kladdar så, så han erbjuder sig att måla hela tiden och det har han inte TID med just nu)

• Beatrize74

Malin79 - jag betalade 300 kronor för dotterns skolbänk på Blocket

• Beatrize74

Kajsa - läser tillbaka om gårdagen först nu. Hoppas att din dotter fått sova och mår bättre nu och att du har kunnat börja andas ut.

• Beatrize74

Tjockkulan - näe...jag förstår att han inte var med på din "tio-i-topp"lista efter det... (Jag var tvungen att le lite, för det var sånt härligt uttryck på en välbekant känsla)

Vet du...jag tror absolut att du kan be ditt lokala IKEA att ta hem dem från andra varuhus. Och sedan finns det ju en möjlighet att handla över nätet på IKEA också. Kolla upp det vetja.

• Beatrize74

Videli - helt otroligt. Vilken DRÖM! Det är nästan så jag OCKSÅ får mardrömmar om att någon annan tar huset framför er, men nu hoppas jag att allt är påskrivet och klart. (Det borde vara färdigt nu...läser ikapp och är "bara" på sidan 494...jag antar att "fortsättning följer")

• Beatrize74

Vaniljdröm...men oj, förstår att du är glad. Vilka planer har du börjat fila på tro?

MiaMariah - vilket drömsovrum ni har...snälla...skriv att ni inte ALLTID har så där finbäddat...jag får ångest här över vår egen säng här hemma.

• Beatrize74

Malin- nej, då vill man inte gärna pruta heller...jag tycker det är toppen att köpa på loppisar som även har någon form av biståndsuppdrag...vi har två helt suveräna secondhandbutiker i stan där man tydligt ser vad pengarna har använts till...det känns bra...och rättfärdigar ens egen materialism lite också!

• Beatrize74

Kan inte tro att jag äntligen har läst ikapp...för första gången på evigheters evighet.

...

IMORGON KOMMER KÖKET!!!!!!!!!!!!!

Jag bara måste få skriva det med stora bokstäver. Det kommer ta upp all plats i vardagsrummet för vi ska börja montera det först på fredag då vi får backup från höger och vänster. Nu håller maken på att göra klart golvunderlaget där det ska stå. Det är så spännande!

Svar på tråden Vita tråden del 8