• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • L C

Mia:
    Okej, vad trevligt!! Ja, nu får vi hoppas tillsammans! Kul!

Hoppas ni haft en bra dag idag, vilket underbart väder!! Käkade lunch med sambon efter jobbet. Lite sushi, gud vad god sushi de gör på Kama sushi!! Har ni provat? Jag "råkade" också köpa en klänning på h&m. Men den var så fin så jag kunde inte låta bli... Hehe...

• Bei Bei

LC: Förstår att ni vill vara lite hemliga. Men fika med oss kanske du vågar?

Jag har haft en underbar dag, men nu är jag helt slut. Blev lite förvånad när jag hämtade Ronja på dagis idag. Alla ungar sprang omkring lättklädda i sommarkläder och så kommer min tös med en vindtät fleecejacka på sig. Frågade dagisfröken varför i hela friden hon hade på sig så mkt kläder (det var ju jättevarmt ute) svaret jag fick var "hon ville ha å sig den, hon säger att hon fryser" Jo tjena! Hon kan vilja gå ut i baddräkt på vintern med, men det får hon inte... Lite förvånad över att de verkar ge med sig så lätt fröknarna. Sa ifrån att dottern minsann inte får bestämma sådant. Tog genast av henne fleecen och det var inga problem.
    Kanske inte bara syskonreaktion här hemma på senaste tiden... (Massa trots)

LC: Vad köpte du för klänning? (finns den på nätet?) Jag letar efter en klänning febrilt! Måste ha något till nästa helg då vi ska ha namngivning för våran lilla Hannes som föddes 4/5.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

L C:
    Har faktiskt aldrig testat sushi.. är rädd för att det ska smaka mycket "fisk".. det gillar inte jag. Där emot är Zorbas vår favorit, mm vad gott det är! Här har dagen varit jättebra, kom precis in från en halv timmas promenad. Skönt!! Ska knalla Linnéalunken på tisdag så jag måste träna upp flåset lite haha.

• Bei Bei

Mia: Åh då måste du våga smaka, det är så gott!
    Vad är Linnealunken?

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Eleora

LC:Hehe...ibland bara hamnar en klänning i en påse utan att man vet hur det gick till!!

Miasunset: Har aldrig heller testat sushi....hatar sill, är lite rädd att det ska smaka som det. Gillar rökt lax.....det är väl den enda icke "vanligt tillagade" fisk jag gillar.

Bei bei: Nä, det kan hon ju inte få bestämma helt själv. Hade ju kunnat få värmeslag ju...
    Haha...kan tänka mig att hon skulle kunna säga att hon vill ut och göra änglar i snön i baddräkt faktiskt!

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

BeiBei:
    Ja jag har lovat mig själv att testa det nån gång... om jag vågar. Linnéalunken är något som alla lärare i Nybro kommun kan anmäla sig till, det är bara 5 km men pust för en otränad person som jag känns det JÄTTELÅNGT!! Som belöning får man en piknikkorg efteråt att mumsa på :)

Lilla Ia:
    Hehe, ja är likadan, Spätta och lax är de enda fiskarna jag kan äta om de är tillagade på "rätt" sätt :)

• L C

Åh, men om du gillar rökt lax borde du iaf gilla laxbitarna Mums! Ibland kan en del dock behöva två gånger på sig att käka sushi... Som att vänja sig lite. Hihi. Ja, om sushi smakade sill vet jag inte hur det skulle stinka på sushiresturanger

Ja, klänningar har en tendes att hoppa på en, och de är så svårt att motstå dem!

Beibei och Lilla ia : hur lång tid tog det för er att lyckas bli gravida? eller ni kanske inte ens försökte?

• Bei Bei

Lilla ia: Thats my girl! (gör skäl för sitt namn...)

Mia: Ja, 5km är långt om man inte är van löpare. Starkt jobbat! Jag har alltid löptränat och saknar löpningen, nu får jag inte träna på egentligen ett halvår, men jag ska börja lite försiktigt om 3 månader tänkte ja.

LC: Ronja är en "p-pillerbebis" Så vi försökte inte ens. (tog ändå mina p-piller samma tid varje morgon och missade inte ett piller...)  Men Hannes tog nog 4-5 månader tror jag. Var lite förvånad eftersom vi försökte få barn denna gången, prickade in ÄL och ändå fick jag mensen varje månad. Men jag tror det har med hormornspiralen att göra, tror kroppen behövde komma i baland igen och därför tog det lite längre tid än med Ronja.
    Tillslut sa jag till Henrik att det blir ingen bebis och så slängde jag alla amningsbh:ar och gravid-trosor. 2 veckor senare var jag gravid med Hannes

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Bei Bei
    IMG_5633-medium.jpg
    Här är klänningen, äntligen hittat något att ha på mig nästa lördag!
    Vad tycker ni? (klicka på bilden)
    ♥ Ronja ♥ Hannes ♥
Svar på tråden ** Kalmartråden **