• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Eleora
    Miasunset skrev 2008-05-31 08:54:16 följande:
    God Morgon tjejer!BeiBei:Idag är den stora dagen, du ska köpa en ny cykel!! Wii, skulle min sambo oxå behöve egentligen, men vi känner oss lite för snåla för det... vet inte varför.. Men nån gång ska han oxå få en ny cykel! Och vilken smidig kärra ni ska köpa, fantastiskt bra ju, blir nog många roliga cykelutflykter med denna :)LC:Ja du, vissa är mer fertila än andra har jag märkt. Trodde jag skulle bli gravid på direkten när jag slutade med mina piller, men så är inte fallet, har nu kämpat i 8 månader och fortfarande inget pluss :( Hade jag vetat att det skulle vara så svårt hade jag slängt pillren för länge sedan!! Jag blir ju inte direkt yngre heller och efter 25 dalar det, då blir man mer infertil med åre, så gissa om jag har lite panik ;)Lilla Ia:Hehe, javisst är det synd om mig;)Usch har dragit på mig en förkylning, igår kunde jag knappt prata och idag tror jag hjärnan har disco inne i mitt huvud... typiskt när det är så fint väder! Men får proppa i mig massa tabletter för jag har tusen saker att göra, är ju examen på torsdag!! Vi var och kikade på vårat drömhus igår! Ett helt underbart hus som passar oss!! Det var lite dyrt så vi sitter i valet och kvalet om vi ska buda på det eller inte. Vill ju kunna leva normalt trots att man köpt hus... vi får se hur det blir.
    Äsch....en annan fyller ju 30 i år. Du är ung!!

Men jag förstår att du nojjar....jag var övertygad om att det skulle ta lång tid eftersom jag var så "gammal". Har inget att tipsa om, men när jag lyckades så hade jag en reningsvecka. Hade smällt i mig massor av snabbmat och sånt under tiden när vi packade uppe i nkpg, och under flytten, sen ville ajg inte fortsätta med det när allt var uppackat. Så jag drack bara grönt té och citronvatten, åt bönsallader och smalmat som grillad lax och sånt. Hade linfröolja på all mat för omega 3-fetterna med. Mycket frukt och grönsaker. Körde det i två veckor efter mens, vid den ägglossningen blev jag gravid. kan ju bara ha varit en slump, men kan kanske vara värt att testa....

När ni bjuder på hus, tänk på att räkna på HELA lenvadskostnaden. Inte bara låneamorteringar och ränta, utan även hur mycket el och uppvärmning går på, vatten, sophämtning med. Titta på vilken sortsuppvärmning det är, tänk på underhåll med. Trä eller tegel är stor skillnad på underhåll, även fundera på om ni vill ha källare eller inte, större risk för fuktskador med det men även med vissa grunder. Läs på ordentligt så att ni får ett hus som passar er inte bara till utseendet, utan även till eran ork och händighetsnivå.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

Lilla Ia:
    Har hört att grapefrukt ska vara bra, så jag köpte hem ett par stycken igår, får köra med grönt te.. varma drycker ska tydligen vara bra. Man ska undvika kall mat oxå.. Hehe, testar allt så får vi se:)

Ja det är lätt att ögat tar överhand vid husköp. Men vi slår oss på fingrarna och som de säger i "Nytt läge" hus som går över budgeten är inte rätt hus! Vi är iaf ute efter ett vitt tegelhus utan källare. Hehe så det är det vi kikar efetr. Men som sagt så var det lite dyrt än eftersom vi bara har min lön att leva på tills sambon får ett jobb och det vet man ju inte hur lång tid det tar. Så vi måste väl tyvärr avböja det här perfekta huset :(

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-05-31 10:00:10 följande:
    Lilla Ia:Har hört att grapefrukt ska vara bra, så jag köpte hem ett par stycken igår, får köra med grönt te.. varma drycker ska tydligen vara bra. Man ska undvika kall mat oxå.. Hehe, testar allt så får vi se:)Ja det är lätt att ögat tar överhand vid husköp. Men vi slår oss på fingrarna och som de säger i "Nytt läge" hus som går över budgeten är inte rätt hus! Vi är iaf ute efter ett vitt tegelhus utan källare. Hehe så det är det vi kikar efetr. Men som sagt så var det lite dyrt än eftersom vi bara har min lön att leva på tills sambon får ett jobb och det vet man ju inte hur lång tid det tar. Så vi måste väl tyvärr avböja det här perfekta huset :(
    Ja, grapefrukt ska ju främja ägglossningen. Men bläääää vad äckligt det är!!!

Trist, men då var väl inte det huset för er.
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

God morgon!

Blev 10 000:- fattigare igår, men oj vad nöjd jag är över mina nya leksaker
    Cykeln är underbar att cykla på och cykelvagnen är superfin. Tyvärr hade de inte spädbarnsinsatsen inne i i butiken utan var tvungna att beställa den så vi får klara oss en vecka till utan vagnen. Försökte montera syrrans instas, men den passade inte till våran vagn  
    Men vilken känsla att ha en ny fin skinande cykel! Att man kan bli så lycklig för något så banalt!

Åh, men grapefrukt som är så gott?!
    Förstår att det känns kämpigt, men jag är helt övertygad om att det kommer fungera för er Mia. Fram tills dess får du gärna öva på mina barn
    Vad sägs om picknick vid skälby någon dag? Skulle vara mysigt tycker jag.

Ronja och jag var där hela fredagen. Var lite läskigt för när jag satt och ammade Hannes på en bänk och Ronja sprang runt omkring i parken och lekte. Är ju så bra på skälby för man ser ju barnen hela tiden.
    Helt plötsligt ser jag hur hon går och håller en helt främmande man i handen och babblar på. Då har hon gått fram och bett honom lyfta upp henne på en klätterställning. Hon vet att jag inte får lyfta henne (pgr av snittet, man kan få livmoderframfall) så hon har helt enkelt bett farbrorn att hjälpa henne. Men mitt hjärta stannade när jag fick se henne gå där hand i hand med honom. Han var ju ursnäll som hjälpte henne och absolut ingen "galen" pedofil (han var där med sitt barnbarn) Men hjälp vad rädd jag blev ändå!

Idag ska vi till mina föräldrar, släppa lös Ronja och hennes kusiner i deras härliga trädgård (de har gunga, lekstuga, plastpool och tonvis med leksaker) Henrik och jag ska njuta, dricka öl (alkoholfri för min del) och bara lapa sol (nåja amma någon gång ibland med)

Hoppas ni får en härlig dag allihopa!

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

BeiBei:
    Hehe, visst är det underbart med enny cykel :) Synd att ni får vänta en vecka till på vagnen, men det ka ndet väl vara värt hehe.

Ja nån gång och helst inte om allt för länge får jag väl också det där plusset på stickan hoppas jag. Men blev lite skraj när jag läste på aftonbladet igår att 1 av 10 par bir aldrig gravida och 6 av 10 behöver hjälp för att bli det.. shit, kanske är vi en av dem... Visste inte att det var så vanligt! Men vi kämpar vidare får vi se. Hehe övar gärna på dina barn och en picknick på skälby låter underbart! Det tycker jag vi bokar in!

Förstår att du blev lite skraj när Ronja kom med farbrorn, man vet ju aldrig vad det är för typ! Ha en skön dag idag!! Själv ska jag baka lite.

• Bei Bei

Mia ja, verkligen helt underbart Ja, jag kan vänta en vecka till. Bara 3 dagar kvar att gå till och från dagis, sen kan vi susa fram!

Man ska inte tro på allt som står på aftonbladet Ni har ju ändå satt igång medans ni är unga, så skulle det vara så att ni behöver hjälp så kommer ni ju hinna få hjälp.
    Vet du vad pco är? Tänkte på det när du skrev om att du hade ojämn äl. Det är ju en mkt vanlig "dold" kvinnosjukdom. (som är lätt att åtgärda)

Nu ska vi till plastpoolen och glassen

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

BeiBei:
    Jo jaghar hört om PCO, men man får inte hjälp förrän man försökt i ett år, så jag ger det ett par månader till som ringer jag bm. Jag har inte tappat hoppet helt ännu :)

Gott med glass!

• Miasunset

Lev livet som du borde ha gjort:
    Välkommen hit, kul med lite nya medlemmar!!! Skriv gärna indig i listan som finns en bit upp!

Svar på tråden ** Kalmartråden **