• Eleora

** Kalmartråden **

Nu är det dags för en ny tråd, vi är några som pratar här, de flesta har barn eller är gravida nu, men det finns även de som fortfarande kämpar.

Så bor du i området runt Kalmar, så hoppa gärna in, det är bara kul att bli fler!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-05-06 10:58
    Del 1:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m19862696.html

Del 2:
    www.familjeliv.se/Forum-11-239/m23251883.html

Del 3:
    www.familjeliv.se/Forum-11-262/m26544303.html

Del 4:
    www.familjeliv.se/Forum-11-238/m29385655.html

• Svar på tråden ** Kalmartråden **
  • Eleora

Det var inte den jag trodde du menade, men den var minst lika fin!!! Tror svarta högklackade blir läckert till!!!!

~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Miasunset

Bei Bei:
    Å den var jättefin!!! Vart köpte du den?

Usch nu minns jag varför jag inte gillar att åka kollektivt!! När jag skulle till jobbet åkte bussen ifrån min på perrongen och när jag skulle hem från jobbet kom det ingen buss alls... grr, så älskade sambon fick åka ut och hämta mig.. något han inte var så jätteglad för. Nähäpp, aldrig mer säger jag!!

• Eleora
    Miasunset skrev 2008-05-29 19:15:22 följande:
    Bei Bei:Å den var jättefin!!! Vart köpte du den?Usch nu minns jag varför jag inte gillar att åka kollektivt!! När jag skulle till jobbet åkte bussen ifrån min på perrongen och när jag skulle hem från jobbet kom det ingen buss alls... grr, så älskade sambon fick åka ut och hämta mig.. något han inte var så jätteglad för. Nähäpp, aldrig mer säger jag!!
    Fy.....stackare!!!!
    ~ ~ Liv, min lilla älskling! ~ ~
  • Bei Bei

Lilla Ia: Tack. Nu blir jag nyfiken på vilken klänning du tänkte på.

Mia: Tackelitacktack! Köpte den på Dayli Express.
    Min syster fick mig att prova den, själv tyckte jag den var lite för "cool" för mig, men när den väl var på blev jag kär Kyss Lätt den finaste klänning jag haft...
    Surt med bussen, själv blev jag utskälld av en sur chafför idag för att jag pratade i telefon när jag parkerade vagnen på bussen Jag som kan bli riktigt sur när jag har amningshormoner i kroppen fräste tillbaka

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

Bei Bei:
    Å, jag är ganska sugen på att gå och köpa mig en likadan, den var ju helt underbar!! Va skulle de vara för fel att prata i telefonen när man parkerar vagnen...?? Hmm, ja du det finns knepigt folk.

• Bei Bei

Mia: Gå och prova den, kostar "bara" 600 :- Tydligen var den populär så skynda på medans den finns kvar.
    Jadu, han var så otrevlig, men han fick sig en beta tillbaka

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • L C

Beibei: Jättefin klänning!!! Var det ngn speciell "högtid" du letade klänning till?

Det gick ju ganska snabbt för er båda att bli med barn! Hoppas verkligen på plus nu i juni.... Då skulle jag bli sååå glad!!! Ah, bäst att inte tänka på det så mkt..

Vilket underbart väder... Ska ut o sola på balkongen nu

• Bei Bei

LC: Tack Ja, Hannes namngivning nästa lördag och min systers bröllop i augusti.
    Men jag har bränt mig som bara den idag så jag vet inte hur snyggt det kommer bli med axelbandslöst... (ser ut som jag har ett vitt linne på mig, haha.)

Håller tummarna för dig och Mia!

Idag har Ronja, Hannes och jag varit nästan hela dagen på skälby. Underbart väder och Hannes har sovit gott i skuggan.
    Ronja hittade en kompis och som tur är hade kompisen en trevlig mamma Så vi satt och "tjötade" i flera timmar medans barnen lekte ihop. Underbart! Det är så härligt att leva!

I morgon ska jag köpa min livs första nya cykel. Har alltid haft begagnat skit men vi ska köpa cykelvagn till kidsen så jag kan ut och cykla med bägge två. Känns som det blir för tungt att cykla långt med en rostig ranglig damcykel utan växlar. Vagnen väger ju en del och Ronja + Hannes ca 20 kilo...
    Har bestämt oss för att vänta med att köpa bil till vintern och cykelvagnen kommer jag använda flitit i sommar
    croozer.se/croozer_kid.html
    En sådan ska vi köpa. En "dubbel" dvs för två barn.

♥ Ronja ♥ Hannes ♥
  • Miasunset

God Morgon tjejer!

BeiBei:
    Idag är den stora dagen, du ska köpa en ny cykel!! Wii, skulle min sambo oxå behöve egentligen, men vi känner oss lite för snåla för det... vet inte varför.. Men nån gång ska han oxå få en ny cykel! Och vilken smidig kärra ni ska köpa, fantastiskt bra ju, blir nog många roliga cykelutflykter med denna :)

LC:
    Ja du, vissa är mer fertila än andra har jag märkt. Trodde jag skulle bli gravid på direkten när jag slutade med mina piller, men så är inte fallet, har nu kämpat i 8 månader och fortfarande inget pluss :( Hade jag vetat att det skulle vara så svårt hade jag slängt pillren för länge sedan!! Jag blir ju inte direkt yngre heller och efter 25 dalar det, då blir man mer infertil med åre, så gissa om jag har lite panik ;)

Lilla Ia:
    Hehe, javisst är det synd om mig;)

Usch har dragit på mig en förkylning, igår kunde jag knappt prata och idag tror jag hjärnan har disco inne i mitt huvud... typiskt när det är så fint väder! Men får proppa i mig massa tabletter för jag har tusen saker att göra, är ju examen på torsdag!! Vi var och kikade på vårat drömhus igår! Ett helt underbart hus som passar oss!! Det var lite dyrt så vi sitter i valet och kvalet om vi ska buda på det eller inte. Vill ju kunna leva normalt trots att man köpt hus... vi får se hur det blir.

Svar på tråden ** Kalmartråden **