• tyrlilu

Jag är hemmafru

Jag har valt att vara hemmafru. Naturligtvis skulle det aldrig gå om inte min sambo kunde försörja oss allihop och var med på detta. Jag är(än så länge) helt nöjd med min tillvaro och finner den menningsfull. Vi har 2 barn i ålder 5 och 7 år och bor i en villa i östra Stockholm. Det skulle vara kul att få kontakt med andra mammor i liknande situation så att man kan utbyta tips och tankar eller kanske låta barnen leka tillsammans ibland?
    Varma hälsningar på er alla!

• Svar på tråden Jag är hemmafru
  • lärjunge
    SötFlöt skrev 2008-08-04 10:10:08 följande:
    Svar på #332Hej! Håller precis med dig! Jag skulle få krupp..däremot förstår jag att min mamma bara arbetade halvtid när jag var liten men jag skulle aldrig sitta hemma år efter år..Jag vill så mycket även om jag ska bli mamma. Mitt liv slutar ju inte i feb nästa år bara för jag blir mamma, dessutom kan det hända något så jag måste ta hand om mitt barn själv. Vem ska då få in pengarna? Jo jag måste ju det då
    Hmm har mitt liv slutat i maj 2005 när Alexander föddes? *kollar pulsen* Nej jag lever än Hmm - det låter som folk som säger "Ett bra sexliv slutar när man gifter sig (eller skaffa barn)." Gör det? Nej då! Life is what you make it to be!
  • lärjunge

tyrlilu - Själv älskar jag Irish Coffee. Jag hade det sist när jag var på VL Cinderella båten med en vän förra månaden. Mums det var gött!

• tyrlilu

Till lägjunge:
    Jag det är också super gott, min sambo är väldigt förkysst i det.
    Kram/T

• fairyfloss

En hemmafrus våndor:

Min tvättmaskin, som gick sönder för två och en halv vecka sen, har fortfarande inte blivit utbytt (har garanti, den gick sönder efter bara 2 månader). VAD ska jag göra?! Tvätten hordar sig och varje tvätt tar typ en halvtimme för hand!! Och det är jättejobbigt (jag förstår varför tvättmaskinen uppfanns). Jag är faktiskt hemma för att ta hand om min son och INTE för att tvätta en massa! Jag är jättearg på tvättmaskinsföretaget nu, har ringt olika ställen minst 12 samtal, och väntat och varit väldigt tålmodig men nu är mitt tålamod slut! Stackars mig .

• Milkina cerka

Usch så jobbigt det låter.
    Med garanti tycker man ju att det borde gå fortare.
    Synd att man inte kan hjälpa dig, utan bara visa sin sympati.

fairyfloss skrev 2008-08-04 12:31:21 följande:
    En hemmafrus våndor: Min tvättmaskin, som gick sönder för två och en halv vecka sen, har fortfarande inte blivit utbytt (har garanti, den gick sönder efter bara 2 månader). VAD ska jag göra?! Tvätten hordar sig och varje tvätt tar typ en halvtimme för hand!! Och det är jättejobbigt (jag förstår varför tvättmaskinen uppfanns). Jag är faktiskt hemma för att ta hand om min son och INTE för att tvätta en massa! Jag är jättearg på tvättmaskinsföretaget nu, har ringt olika ställen minst 12 samtal, och väntat och varit väldigt tålmodig men nu är mitt tålamod slut! Stackars mig .
  • marre67
    lärjunge skrev 2008-08-04 11:34:24 följande:
    Hmm har mitt liv slutat i maj 2005 när Alexander föddes? *kollar pulsen* Nej jag lever än Hmm - det låter som folk som säger "Ett bra sexliv slutar när man gifter sig (eller skaffa barn)." Gör det? Nej då! Life is what you make it to be!
    Hahahaha! Exakt! Livet är precis som det man gör det till.
    Mitt liv har då inte på något sätt ändrats av att jag fått barn, eller upphört på något annat sätt.

Tyrlilu- du verkar vara som min sambo,haha. Han vill ha med barnen överallt och kan inte förstå det jag säger om egentid, nej det är ju såååå roligt att ha med barnen överallt gämt.
    Visst är det roligt, men nån ynklig gång kanske man borde vara som enbart ett par, och inte alltid föräldrar, förstår ni?
    Och angående Kaffe, the och cappuccino så älskar jag allt sånt jag me,,,
  • tyrlilu

Till lärjunge: Förlåt att jag har stavat dig fel, det var inte meningen.Vad roligt det var med "kollar pulsen" Hahaha!
    Till Sandra och Frippe: Tack för rättelse.
    Till fairyfloss: Jag har haft en sådan historia med min tvättmaskinen och jag har fått den utbytt efter 1 år och 10 månadersanvändning! Det var något konstigt elektroniskt fel som vi fick igen och igen och som inte gick att åtgärda. Oftast får man från säljare telefon till din lokala serviceföretag som ska fixa din tvättmaskin ifall något går fel. Det ska de göra gratis medan du har garanti.
    Så det är bara att ringa och kräva det fixat. Kommer samma fel flera gånger har du rätt att få maskinen utbytt, fast man måste ligga på som du förstår.
    Lycka till.

• asparinC

Lillkillen gnäller hela dagarna känns det som, missnöjd och mammig. Blir galen när han inte får som han vill. Jag gosar och ammar mycket och bär naturligtvis. Förstår inte vår annars så goa kille har blivit förbytt sedan MArkus semester började..usel tajming. Är det någon tillväxtfas eller har någon ideer eller tips? Han fyller ett den 16de..ettårskris?

• Milkina cerka

Idag har jag varit jätteduktig om man får skryta lite om sig själv . Hela stora garderoben är städad från golv till tak, vädrade kläder o c h dessutom har jag slängt endel(svårt för en ekorre som mig). Numera går det alltså att både utan problem gå in i klädkammaren o c h h i t t a det man letar efter(iaf gör ju jag det nu;).
    Barnen hjälpte till efter bästa förmåga, tyckte babykläder vi hittade längst in i en låda var jättesmå o. tyckte det var roligt att få se dem(iaf lillan).
    Nej, nu ska vi gå ut lite, det har vi gjort oss förtjänta av, kanske tom av en glass .

Svar på tråden Jag är hemmafru