älskarlivet81 skrev 2008-08-02 16:26:30 följande:
Vi överkonsumerar verkligen inte!! Men det kostar att ha bil och kunna resa t.ex... Jag älskar att resa och gör minst en resa varje år..Jag kommer se mina barn utvecklas även om jag jobbar heltid eftersom jag oftast jobbar kanske 9-15 eller liknande..Visst vi hade klarat oss på en inkomst, men då hade vi aldrig kunnat åka på semester och att pensionsspara hade inte varit tal om då heller..Dessutom tycker jag mitt jobb är viktigt också, det är viktigt att känna sig behövd i arbetslivet också känner jag.. Och en annan klar fördel med att vara lärare är så klart alla loven!!
Mitt jobb som MAMMA och FRU är viktigt med

Värd mkt mer än alla guld i världen!
Vi reser vart annat år till mina släktingar i USA, och varje år någonstans inom Sverige/EU. Och vi klarar oss på 1 inkomst superbra. Har 1 bil, 1 hund, 1 barn (men hoppas på 2-3 st mera), en bostadsrättlägenhet nästan mitt i stan, roliga hobbies
Om jag dör idag så är jag lycklig för att jag var hemma för min familj, o inte jobba o slita (har usk:a utb så jag skulle få bara jobb inom det o det vill jag inte längre) och aldrig får tid för familj... bara jobbjobbjobb... Jag vet hur det är att vara lärare, för min bror i USA berättar för mig om det hela tiden. Tyvärr fick dom ha sin dotter i dagis redan när hon var 2 månader gammal! Om jag fick göra det då skulle jag ångra mig så himla mkt.