• Maskros67

VIHPS VII

Detta är del sju i tråden för oss som länge kämpat tillsammans mot barnlösheten. Flera av oss har lyckats, ett antal små VIHPS har fötts, andra är på G. Många fortsätter att kämpa, någon har lagt ner verkstaden för tillfället och någon satsar på barn genom adoption...

OAVSETT VAR VI BEFINNER OSS NU KOMMER VI FORTSÄTTA HÄNGA IHOP, STÖTTA OCH PEPPA VARANDRA PÅ LIVETS SNÅRIGA VÄG. FÖR VI HAR BLIVIT VÄNNER UNDER FÄRDEN, GODA VÄNNER!!!

Länk till brudarna på "andra sidan":
    www.familjeliv.se/Forum-11-236/m31667006.html

I'm no drug-addict, I'm a hug-addict
  • Svar på tråden VIHPS VII
  • ProPPens

Hej!!

Länge sedan jag skrev här men jag kikar in och håller koll på er.

Vill önska er en härlig midsommar allihopa!!!!!! Samt önska er lycka till med allt som är på gång med nya karlar och behandlingar! Hoppas snart vi ses på andra sidan!!!

kramar ProPPen

Äntligen!! BF080706
  • Ma Lu

Hej brudar! Här är det lite bättre med maken coh allt. Han är pratbar nu iaf men ont i magen ochs vart i ögonen...

Jättebra Caribe att du tar dig till en ny klinik! Helt rätt Aku tyckte jag var skönt i början men sen blev det stress. För mig kändes osteopatin och sen också zonterapi mycket bättre och mer handfast.  Akupunktur ökar visst "flödet" i kroppen och rensar ut skit men det ska de andra emtoderna också göra. Hoppas du kan ta hand om dig i sommar också på andra sätt och ritkgit vila. Ska ni åka nånstans? KRam!

Hejar också på Sessans sista hormonförsök! Förstår att det känns kluvet...

Ska gå in och kolla Maskros blogg för eventuell uppdatering

Ha en jättebra midsommar alla. Dröm sött

(Lovar att småningom få in bilder på vår lilla stjärna. Det har varit lite kämpigt här och inte tid för sånt.)

* * * If what you have is all you can get - just keep on trying - it just ain´t happened yet * * *
  • Maskros67

Goddagens flickor!

Caribe: spännande med ny klinik. Och som du säger, akupunktur är bra mot mycket. Nog finns det mycket spänningar o skit som behöver balanseras efter alla behandlingar. Urk.

Malu: Krama A från mig, låter som han är på väg åt rätt håll iaf. Du får utsätta honom för baby-terapi, omöjligt att inte le med en liten spädis i famnen

Fisk: va skönt att höra, Grattis än en gång!

Proppens: Tack o lycka till själv, är väl snart dax nu?

Sessan: förstår att det känns kluvet, men skönt ändå att ha ett datum kan jag tro.

Har varit ute o lunchat med Rolle, o köpt en klänning till Cahs bröllop

Har rykt ihop med exet som fortfarande inte tagit rätt på sina grejer o tycker jag är dum i huvet som vill att han ska göra det.

Ska fira med Rolle hela helgen o det känns så himla skönt, en tjejkompis till honom ska också bo hos oss, men det gör ingenting ska bli kul att träffa henne.

Hoppas att alla får en härlig midsommar med god mat o trevligt sällskap, vi får försöka skina själva, för solen verkar inte vilja besöka oss så mycket den här helgen

• ProPPens

Maskros Ja, det är lite mer än 2 veckor... Men det kan ju lika gärna bli fyra, fast jag hoppas på EN!!! Låter som du kommer få en härlig midsommar med nya kärleken!!!
    Tycker du ska säga till exet att antingen hämtar han sina saker snabbt som ögat eller så slänger du det!!!! Låt honom inte känna att han fortfarande har makt över dig!!!!

Äntligen!! BF080706
  • Maskros67

Proppens. Åh va spännande.

Grejen är att jag har faktiskt ingen lust att ta rätt på hans skräp, har ju ingen dragkrok heller, så det skulle bli lite bökigt. Han säger att jag tjatar om detta för att ha makt över honom. Pucko!!!

Måste sluta nu, ska snart åka med Rolle hem till honom

Kraaaaammmmmm!!!!!

• xena

Hoppas ni har haft en fin midsommar. Här hade vi sol stor del av dagen, men ingen värme att tala om. Lagomt till eftermiddagen drog ett regnväder in, en ordentlig skur och sedan uppklarnade o fint till kvällen. Firade i all enkelhet med mamma, pappa o svärisarna. Var hos oss och åt gott och surrade. Sedan tittade vi på bilder på alla vackra Thaibarn som adopteras till Sverige (finns en helt underbart forum på nätet med familjer som hämtat o som väntar barn från Thailand).

Tråkigt med jobbet Caribe! och samma för MaLus gubbe .

Maskors, hon står i full blom minsann. HÄRLIGT!

SS, hur går det för er? Ser att ni ska köra nytt försök.

• xena

Jaha jag fortsätter väl hålla monolog här inne . Fast i dag har jag inget nytt att förtälja. Är ledig för ovanlighetensskull . Kram, kram

• lilja71

Då ska jag göra dig lite sällskap Xena!
    Håller på med en lång redogörelse för vad jag har sysslat med under midsommar....på sjukhus..

• lilja71

Förra onsdagen så blev jag inskriven för op, dom bestämde sig för att försöka ta bort ett myom som satt väldigt illa till på baksidan av livmodern och som tryckte mot ingången av livmodern (kan vara därför det itne finns ngn passage in). Op var en rätt hög risk för myomet satt precis ovanför de två stora blodkärl som försörjer livmodern med blod och om ngt av dom brister så kan dom inte rädda livmodern. Eftersom dom säger att våra chanser ska öka genom att ta bort detta så bestämde vi oss för att ta chansen, vi hade även bestämt med läkaren att om det såg alldeles kört ut när han väl kommit in så skulle han inte göra något alls (jag var inte beredd att chansa allt än). Torsdag skulle jag in på op och det blev väntan ända till sena eftermiddagen innan det blev min tur, jag var orolig så jag höll på att dö. Hade värst migränhuvudvärken och mådde allmänt pyton.
    Efter op så mådde jag också tokdåligt hela natten, plus att dom hade opererat mig från ca 15.30 till 17.15 så efter op så gick ju kirurgerna hem och jag fick inte ens reda på vad dom hade gjort i magen på mig. Som tur var så kom min läkare och gjorde ronden tidigt och berättade att op var jättelyckad. Dom tog bort myomet som var ca 6-7 cm och stort som ett päron. + att dom tog bort en cysta som satt på en äggstock och en annan cysta som satt på livmodern mot urinblåsan. Jag hade helt enkelt fått en helrenovering!!
    Är så himla glad att det gick så bra, vi vet dock inte än om det finns ngn bättre passage in i livmodern. Dom kunde inte testa det nu för han var rädd att köra katetern rakt igenom livmoderväggen där myomet suttit och där är det så tunnt nu. Vi ska testa med en kateter v 32 eller 33 och så får vi se hur vi går vidare därifrån i allafall. Får i allafall inte bli gravid än på ett par månader så nu ska min kropp bara läka och jag ska fokusera på att försöka må bra. Är sjukskriven i 4 veckor, får ju inte lyfta någonting än. Dom har gått in via ett bikinisnitt i magen så det är till att ta det lugnt bara. Blev utskriven i går eftermiddag och idag ska jag bara ta det lugnt och se på film. Ansträngde mig lite väl mkt igår så jag har knappt sovit inatt pga ont i såret och i magen.

Orkade inte berätta om op innan den var klar för jag orkade inte hantera och berätta om ytterligare ett misslyckande, men eftersom det gick så bra så ville jag berätta nu istället. Tänk vad duktiga läkare vi har, jag är så himla tacksam för den hjälp och stöttning jag och M fått.

Stor Kram till Er alla!

Jag kommer nog hänga här lite mer nu när jga börjar bli piggare!

Söt liten Stella, Malu!!! Jättesöt! Hoppas problemen med mat och "solnatt" löser sig snabbt! Kram

Svar på tråden VIHPS VII