• Kantarellen

Älskade tygbindor!

Här är en tråd för frågor och diskussioner om inköp, sömnad, materialval, skötsel och allt annat som kan vara värt att diskutera om tygbindor.

Varför föredrar jag och många med mig tygbindor?

- tygbindor är skonsamma mot underlivet då bindorna tillåter luften att cirkulera.
    - bekväma och sköna att använda.
    - miljövänliga mot både miljön i underlivet och utanför.
    - säkra då bindorna har ett spärrskikt som tillåter luft men inte vätska att passera.
    - ekonomiska, tygbindor kostar förvisso i inköp men sen håller dom länge.
    - utmärkt alternativ för den som har problem med svamp eller vestibulit.
    Fördelarna är många men för mig är dom framförallt bekväma att använda.

Förhoppningen med tråden är att fler skall upptäcka tygbindor samt att vi gamla rävar skall kunna utbyta erfarenheter! Så välkomna nya och gamla tygbindeanvändare!

Länkar finns i första inlägget i denna tråd.

• Svar på tråden Älskade tygbindor!
  • majanli
    Svar på #200
    Gick in på din sida, och vilken bra precentation du hade den förklarar precis allt man behöver veta och bra beskrivning också.
    Jag funderar på att försöka göra trosskydd och följa mönstret som är till www.rhythmandbluespads.com/store. visserligen kan jag inte komma in på sidan men jag kommer ihåg hur dom såg ut. Jag har ju letat efter dom men hittade inte den sidan fast någon hjälpsam här i tråden visste. Jag tänker göra dom utan spärrskikt för jag tycker inte det behövs så förmodlingen blir det väl lite mindre krångligt.
    Jätteroligt att fler o fler ser fördelar med tygbindor/troskydd. Jag ska försöka introducera syrrorna i att använda det också, hoppas verkligen att det går bra.Glad
  • majanli

Jag är inte så bevandrad i det Engelska språket men dottern visade att man kunde kolla på www.rhythmandbluespads.com/store bildgalleri och där har dom en beskrivning på bindan, det var ju bra att jag fick hjälp.

• Auroratiger

Är det någon mer här som väntar på bindor från Procraftination? Jag mailade henne i förra veckan eftersom det gått över åtta veckor sedan min beställning, har fått ett läskvitto men inget svar. Jag ska ta kontakt med henne igen om inget dyker upp den här veckan (märkligt förresten att jag fick ett läskvitto men inget svar tycker jag).

• Auroratiger

Nu har jag fått svar från Procraftionation... de är på gång.

• Yamit

Auroratiger - Procraftination har lang leveranstid eftersom hennes bindor ar sa populara. Det star 4-6 veckor pa hemsidan sa 8 veckor kanske var lite lange. Skont att du fick svar till sist.

• Yamit

Ser forresten att hon har fatt in nya tyger (var ju tvungen att surfa lite pa hennes sida nu nar du namnde henne).

• ostry
    Auroratiger skrev 2008-07-23 20:58:56 följande:
    Nu har jag fått svar från Procraftionation... de är på gång.
    jag väntar också på mina. aplänge sen jag beställde
  • zmurfan
    ostry skrev 2008-07-24 22:23:01 följande:
    jag väntar också på mina. aplänge sen jag beställde
    Jag väntar på mina jag med. Börjar bli dags att de anländer nu snart tycker jag.
  • imsel

Tycker det är konstigt att det står 4-6 veckor, när det för de flesta har tagit/tar typ 8 veckor..
    Och hon har ju uppdaterat på sidan oxå..

• Ylle

hej!

jag har en m-kopp som jag gillar skarpt, men vill ha binda på natten och kanske några trosskydd. vill testa tygbindor men VILKA? och funkar dom även när man blöder som en liten gris?

hur är imsevimses trosskydd?

Svar på tråden Älskade tygbindor!