• Kantarellen

Älskade tygbindor!

Här är en tråd för frågor och diskussioner om inköp, sömnad, materialval, skötsel och allt annat som kan vara värt att diskutera om tygbindor.

Varför föredrar jag och många med mig tygbindor?

- tygbindor är skonsamma mot underlivet då bindorna tillåter luften att cirkulera.
    - bekväma och sköna att använda.
    - miljövänliga mot både miljön i underlivet och utanför.
    - säkra då bindorna har ett spärrskikt som tillåter luft men inte vätska att passera.
    - ekonomiska, tygbindor kostar förvisso i inköp men sen håller dom länge.
    - utmärkt alternativ för den som har problem med svamp eller vestibulit.
    Fördelarna är många men för mig är dom framförallt bekväma att använda.

Förhoppningen med tråden är att fler skall upptäcka tygbindor samt att vi gamla rävar skall kunna utbyta erfarenheter! Så välkomna nya och gamla tygbindeanvändare!

Länkar finns i första inlägget i denna tråd.

• Svar på tråden Älskade tygbindor!
  • Ziggystardust
    ostry skrev 2008-08-11 20:40:26 följande:
    hur många bindor äger ni? jag har 7 och måste tvätta 2 ggr under periodn :) för att överleva. och eftersom jag bor i hyresrätt utan egen maskin är det d.r.y.g.thur många behöver man egentligen för att klara sig?
    Jag har 11 Ecosoft, 12 Imse Vimse (6 vanliga, 3 natt och 3 trosskydd) och 3 egensydda. Totalt 26 bindor och jag brukar inte behöva använda riktigt alla. Jag skulle däremot behöva någon fler nattbinda så det ska jag nog sy.
  • zmurfan

Nu har jag lagt in bilder i mitt galleri på alla mina bindor samt min förvaring om någon är nyfiken på att se dem. En enda nattbinda saknas på bilden. Jag har totalt 29 st upptäckte jag när jag fotade dem. :)

• imsel

Hur länge tog det för er att få bindor från magdalena nehm?
    Beställde för några dagar sen..men inte fått ännu.
    Inte för att det var såå längesen jag satte in pengar, sen tar det väl en dag innan hon ser att dom är på kontot..men ändå.
    Jag vill ha nuu!

• imsel

Hur länge tog det för er att få bindor från magdalena nehm?
    Beställde för några dagar sen..men inte fått ännu.
    Inte för att det var såå längesen jag satte in pengar, sen tar det väl en dag innan hon ser att dom är på kontot..men ändå.
    Jag vill ha nuu!

• fru fogeby

nu har mina ecosoft äntligen kommit..och jag skulle få mens precis.. men den var 15 dagar sen och jag fick den idag..bara för det är jag mitt uppe i en flytt så jag har ingen tvättmaskin så nu får jag ialf vänta tills nästa period innan jag kan prova dom..

• Ziggystardust

fru fogeby skrev 2008-08-16 18:52:29 följande:

nu har mina ecosoft äntligen kommit..och jag skulle få mens precis.. men den var 15 dagar sen och jag fick den idag..bara för det är jag mitt uppe i en flytt så jag har ingen tvättmaskin så nu får jag ialf vänta tills nästa period innan jag kan prova dom..
    Jag trer att det räcker om du blöter upp dem i hanfatet och låter dem torka, du behöver inte köra dem i maskinen om du inte vill.
  • fru fogeby
    Ziggystardust skrev 2008-08-17 07:54:52 följande:
    fru fogeby skrev 2008-08-16 18:52:29 följande: Jag trer att det räcker om du blöter upp dem i hanfatet och låter dem torka, du behöver inte köra dem i maskinen om du inte vill.
    aha..! men då kanske jag kan prova dom ialf! blir skogstokig på dessa plastsaker,och det bara kliar å har sig..kul å gå och klia i paradiset ute:-P not..
  • VulgusProfanum

NU har jag provat tygbindor i tre månader och jag är salig
    Det kan inte bli bättre än detta.

VulgusProfanum- Your personal entertainer
  • ostry
    VulgusProfanum skrev 2008-08-17 15:53:20 följande:
    NU har jag provat tygbindor i tre månader och jag är salig Det kan inte bli bättre än detta.
    :) första gången jag hade tygbinda på mig under mens så stod jag i hallen och juckade, sambon undrade va fanken jag sysslade med och jag öste vackra och fina ord om hur skönt det var att ha tygbindor i ställer för plast :P det är nästan synd att han inte kan få prova på vilkn skillnad det är
Svar på tråden Älskade tygbindor!