• jompa

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Preggi skrev 2008-07-19 20:26:14 följande:
    Vi har ju så mkt kläder för att jag aldrig säljer nåt heller. Jag måste verkligen ta tag i det.. Duktigt gosmamman att rensa. Det borde jag med göra.. Jättefin ihop med lila från barnavdelningen funkar med dom från baby men inte lika bra.
    Attand då, hon kommer inte kunna ha barnavdelningens, de är för stora.
    Kommer kanske bli utan blommot då jag inte hittar nåt som matchar, eller jo med jeans borde det funka.
  • jompa
    Preggi skrev 2008-07-19 20:50:59 följande:
    Alltså det såg bra ut med dom från baby men det var inte perfekt match som det blev med dom från barnavdelningen. Du gillar inte dom randiga molobyxorna då? Jeans funkar ju annars.. Printet är ju så otroligt fint.. Hur liten är hon din lilla tjej?
    Ja printet är underbart. Fick ju se det live hemma hos Angelinah och föll direkt.
    De röda byxorna är fina men är rädd att jag bara skulle ha det blommiga då att matcha med och vill kunna ha kläderna till annat oxå. Sen vet jag inte om det blir jamas varning med de byxorna och tröjan med randiga armar.

Min lilla tjej är liten, alltså hon är ju snart 14mån men har 74 i de mesta kläderna.
  • jompa
    Angelinah skrev 2008-07-19 20:58:38 följande:
    Lillronya--- nä men vilken otur ni har med rymdsuiten   å jag nästan måste ha en sån, men jag e såååå sugen på lite ränder åxå känner jag *prioriteringsdags* tror planeterna e sjukt snygga IRL!!!  Funderade åxå på en EST order
    Men du ska väl bara köpa Molo i höst så jag säger nog, KÖÖÖÖÖÖP
  • jompa
    Saraia skrev 2008-07-19 21:03:22 följande:
    puffar lite för denna fråga då kanske fler molofantaster är ute o surfar nu på kvällen när småttingarna sover!
    Hade inte Alex köpt den bodyn, kolla i BT tror det var hon i alla fall.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:10:51 följande:
    Oops! Jag råkade nog sno den sista. La nyss en order på byxa och tröja i 86 men nu funderar jag på om det blir för stort...och om jag ska lägga till rymdsuiten. och då är frågan igen om storleken. N har 80 i sin regnbågssuit och den är bra. Då borde väl 86 funka?Ni andra (utom preggi som jag redan frågat) som har Molos tröjor. är de större en ex en body i samma storlek? Noels regnbågsbody i 80 är lagom nu men hans gula med svarta stars är ngt större trots samma storlek. Varför ska det alltid skilja så mkt från plagg till plagg? så svårt att veta.
    Tycker alltid att tröjor överlag känns större än body. Skulle nog kunna köra på 80 i body till M men 74 i tröja.
  • jompa
    Angelinah skrev 2008-07-19 21:22:51 följande:
    men kör på tröja då istället, den ser ju urfin ut!!å älgarna... fina fina älgar
    Ja dina älgar
    Visst är det tur att smaken är olika, jag belv inte alls fötjust i dem, tyckte de var för mesiga färger.

Åhhh vill oxå shoppa ju, varför kommer det inte fler nyheter nuuuuuu.
    Såg även nu att Molos blomtröja var dyr, den med randiga ärmar.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:32:32 följande:
    har du lust att ta ett mått på en Molotröja i 80 så kan jag jämföra med hans Småfolk eller ngt? Noel har nog rätt normallånga ben. han har ex 86 i sina NS brallor i BT och då är de baggy men inte så att det stör. han är ca 75 cm.hmm...ska man ta suiten på en gång tro?
    Han är stötskönt i de byxorna. Men hjälp vad mycket större han är än M
    Hon skulle nog max kunna ha 74 i såna byxor
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:41:56 följande:
    Svar på #18646  Så lite så! kan verkligen rekomendera Vildänglar. De är supergulliga där.
    Jag vet inte alls hur lång M kan vara nu, har inte mätt på länge, måste göra det innan dagis starten i alla fall
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:44:43 följande:
    Det verkar som om barn också tar lite semestertider Ja, storlekar är så svårt när det skiljer så mycket i samma märken. Jämförde två tröjor från Småfolk idag. Bägge i 74/80 och det var stor skillnad. ser ut som en måste vara felmärkt.tycker också att älgarna såg lite juliga ut fast när jag såg bild på Angelinahs Ida i den så såg de fina ut. en del måste man nog se IRL
    Men så är det alltid, har ju några t-shirtar, alla i samma storlek men det skiljer sig mellan dem oxå. Det blir väldigt svårt för oss då att veta vilken storlek som passar.
  • jompa
    Duntoffla skrev 2008-07-19 21:47:12 följande:
    Jag har bara mätt här hemma och det är inte helt enkelt Visst hade du väl köpt rosa NS till M?
    Rosa? Nope inte jag.
    Har inte några byxor från NS till henne men funderar skarpt på jeansen.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10