Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tildamamman skrev 2008-07-11 20:50:53 följande:
    Smet hemmifrån en liten stund och kikade inom min lokala danskaffär. Där rådde det rea! Jag som sagt att jag inte skulle köpa några verktyg köpte en suit med just verktyg på 50% rabatt. Gött, när man gör sådana fynd!
    Verktyg är fint, skulle kunna tänka mig tröja på bebben med ett par röda bysser till.
    Bra fynd!
  • gosmamman
    Willhellmina skrev 2008-07-11 20:34:24 följande:
    Japp, det lockar säkert. Har sett andra sälja NS för himla höga priser. Tror Jojoa fick 310 kr för sina strl 110. Idag har jag varit och reashoppat. Köpte Katvig regnställ. Det rosa var slut men i ärlighetens namn tycker jag bättre om det gröna, trots att det stor Boys på lappen..... Köpte även ett par rosa trekvarts NS och lite Katvigtröjor. Usch vad rea är jobbigt!!
    härlig shopping *avis*
  • gosmamman

Hej allesammans!

Har kikat igenom BT, hade lite abstinens nu efter kryssningen och dygnet i uppsala.
    Fiiina kläder och barn som vanligt.

Vi har haft det toppen och jag köpte faktiskt en dansk grej i uppsala. Fast det vara bara katvig nappar från ica maxi. Jag har letat efter dom bruna som en galning sen jag fick lov att kasta dom gamla och äntligen har jag nya att matcha min vagndyna med som ska komma.

Fick en småfolktröja i lådan fr T också som ska testas på storasyster.

I BT sitter "alex 07" i en "in a pocket baby".
    Jag har en exakt likadan, nästan ny som ska "T:as". Bara så ni vet ifall ni vill plinga.

• gosmamman

Verkar lugnt här, kikar in i kväll om jag hinner. Nu ska jag dricka lite Te innan bebben vaknar

• gosmamman
    Smultronbullen skrev 2008-07-15 18:17:37 följande:
    Lilla tjejen i glasögon i bildtråden är alltid så himla söt!
    Visst är hon ljuvligt gullig, det är preggis lilla Matilda
  • gosmamman
    SmillaMilla skrev 2008-07-15 19:18:46 följande:
    Haft en bra dag? Det har vi MEN flera trodde att Svea var en pojke i dag. Fattar inte varför. Hon hade ju den där blommiga småfolks tröjan och lappkjolen från me&i i dag. Bild i bt tidigare i dag. Vad tycker ni ser hon pojkig ut? Ärligt!
    Nä absolut inte! Nån trodde bebben var pojke när hon hade rosa/vít randig katvig + orange velourisar på sig. Men hon ser nog lite grabbig ut i sig själv när hon är en sån stadig bit.
  • gosmamman
    SmillaMilla skrev 2008-07-15 19:24:52 följande:
    Tack! Man börjar ju undra när det säkert var 5 personer på sjukhuset i dag som frågade Anton om han hade lillebror med sig och vad han heter. Anton svarade då Svea Kul min men man blir ju irriterad.
    Det var säkert för att kläderna har lite inslag av blått, då tror folk att det måste vara en pojk Skrikandes
  • gosmamman
    SmillaMilla skrev 2008-07-15 19:33:59 följande:
    Hm ja för flickor kan ju inte ha blått
    bara det är blått kan pojkar ha vad som helst tydligen, kjolar, klänningar etc FundersamFlört
  • gosmamman
    svischan skrev 2008-07-15 19:40:40 följande:
    Jag försökte kränga på henne den i morse men då lät det: "men mamma, det är jättedåligt väder ute, jag vill ha myskläder"Ungen älskar kläder, men hon vägrar byta när hon väl fått på sig något, så att prova kläder på henne är hopplöst=) Jag vill juh prova jeansen också, de passar juh om det är dåligt väder=)
    samma här! Min stortjej tar på sig det mesta men om jag tycker kombon ser konstig ut när hon fått på sig kläderna får jag stå mitt kast, hon vägrar att byta då.

Man får väl "råka" spilla lite vatten på henne eller ngt om man gör en riktig matchnings tabbe i framtiden.
  • gosmamman
    svischan skrev 2008-07-15 19:48:22 följande:
    Kul att se andra med samma problem. Flera av våra vänners små barn går i garderoben 10 gånger varje dag och byter kläder, Manda blir helt chockad av ett sådant beteende=)
    då har jag hellre "mitt problem" än åt det andra hållet.

Det gäller bara att tänka noga igenom vad hon ska ha på sig och vad det är för väder.

Om vi ska på kalas på em tex så brukar jag tala om för henne både när hon klär på sig och några ggr senare att hon kommer få byta om senare när vi ska på kalas så att hon har hunnit "smälta tanken" på att få lov att byta om.

(gone drinking tea i några min)
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10