Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjollabolla skrev 2008-07-08 22:05:51 följande:
    Hehhee *mitt fel*
    mmmmm *morrar*  men det var ju GOTT också Räcka ut tungan
  • gosmamman
    gosmamman skrev 2008-07-08 22:05:47 följande:
    Ojdå, det är lite skillnad det. Så känner jag också, ska jag ha en till så vill jag kunna shoppa massa fiiiina danska suits mm och även handla massor till stortjejjerna.iofs har båda våra varit planerade men vi har ju varit medvetna om att det skulle bli en tajt budget. Jag vill också buffra upp lite och sen även ha höjt min FP lite till.
    det är mycket skilland medar jag ju såklart!
     Nu blev det tokigt i skrift fast det lät bra i mitt huvud.
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-08 22:11:28 följande:
    Låter som en dröm dag.jag har inte gjort så mycket faktiskt. Min äldsta är i Bulgarien med mina föräldrar. Vilket kanske förklarar varför jag är lite löjlig och känslig idag. Saknar något enormtMin minsta är bara sex månader och eftersom det är tradigt väder här så har vi mest varit inne. Lekt lite och busat. Hon har börjat upptäcka att det är kul att bli kittlad hi hi.Sen gjorde jag pannkakor och har rastat hundarna. Vi passar mammas pudel också nu när de är iväg. och sen har jag lagt ut lite på t. Ja ganska tråkig dag.Men imorgon skall vi åka på lite shopping i Danmark så det ska bli jätte kul
    ojdå, förstår att du längtar!

Men det kan vara skönt att bara vara inne och mysa med småttingarna ibland. Hårligt med en liten 6mån bebis.
  • gosmamman

Nu ska jag masa mig ner o hänga tvätt o sen försöka sova.

jag har fått nån eländig rethosta som vägrar låta mig somna + att gubben redan lagt sig så han snarkar säker när jag kommer in Skrikandes

• gosmamman
    Preggi skrev 2008-07-08 22:16:07 följande:
    hehe! Jag förstod hur du menade.. Men det kan ju bli fel när man läser ibland.Jag måste höja min SGI med innan jag är hemma igen.. Nu har jag ju varit hemma i över 3 år...
    Jag hann ju jobba mellan barnen men min sgi förblev densamma. Det var skönt att vara ute och "lufta sig" lite emellan föräldraledigheterna så man längtade efter att få vara hemma igen.
    jag har varit hemma med bebben i 2 år snart (jag gick av mit vik i mitten på aug 06 och var hemma tills hon föddes).

Godnatt.
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 22:17:32 följande:
    Okej, då gör jag det Tror du de vill ha en docka också som är halvt halshuggen? Ja är det inget de vill ha så får de väl slänga kläderna och leksakerna annars...
    Jag brukar packa i det mesta i svarta sopsäckar så får dom sortera, dom blir jätte glada när man kommer.
  • gosmamman

Gokväll ladies!

Tjejtriss skrev 2008-07-09 18:52:10 följande:
    Jag gillar inte riktigt Molo.Kommer det några flickiga varianter på space och isbjörnar? Mina tjejer vill inte ha fickor?! Eller räknas de som pojkprint alltså?! Fånigt!
    Jag är inte heller helt såld på höstens print, men jag börjar smälta älgarna nu Skrattande. Isbjörnarna var också fina men aningens för pojkiga för min smak.

Jag måste också berätta nånting helt OT som nyss gjorde mig så upprörd.
    Min mamma ringde och berättade att min mormor blivit biten ev en hund i höften. Hon såg inte riktigt vad det var för hund, en vit som liknade en "kamphund" sa hon (men hon har ingen koll alls på raser så det kan lika gärna vara en ljus golden etc etc).

Tjejjen med hunden hade iaf bara ryckt bort hunden och stuckit iväg. Mormor var så chockad att hon inte tänkte på att ropa eller ngt annat.
    En kvinna med barnvagn hade sett allt men hon var nog också chokad för hon skickade mormor till vårdcentralen att kolla upp bettet (vilket var underbart snällt) men inte heller hon tänkte på signalementet och mormor glömde att ta hennes nr också.

Åh, vad jag blir arg. Hur kan man bara smita iväg när ens hund biter en gammal tant på 80 år Skrikandes
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-09 19:50:59 följande:
    Herre gud det låter ju inte riktigt klokt.Hur gick det med henne?Vad är det för galen hundägare som bara går iväg. Vissa människor skall uppenbarligen inte ha hund. Man måste ju kunna kontrollera den. jag blir också skit arg eftersom jag har hund och aldrig hade tillåtit ett sånt beteende från min hund
    Det gick ganska bra. Det gick hål på huden men blödde inte direkt ngt men hon kollades av läkare och fick spruta.

Ja man blir arg på såna hundägare, dom drar de hundägare som sköter sig i skiten också, tyvärr.
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-09 20:07:06 följande:
    Ja jag tycker att har man inte koll på sin hund skall man ingen hund ha.Jag hade aldrig klunnat behålla en hund som helt oprovoserat springer fram och biter en människa. En sådan hund mår inte bra i huvudet.
    Instämmer!
    Tjejtriss skrev 2008-07-09 20:05:47 följande:
    Efter flitigt letande hittade jag min Molo-lista en hel massa sidor bakåt i tråden Några plagg beställda iaf Till Stella (3 år):Röd/orangerandig tröja + byxorRosa/lilarandig tröja + byxorTröja m knapp med kattungarTröja m knapp med älgarTröja m pingviner och rosarandiga ärmar (om det nu kommer?)Leggings m älgarEv leggings m katterTill Nora (6 år):Tröja m knapp och knappar *s*Tröja m blommor och lila-randiga ärmarLila-randiga leggingsLila lurvfleeceTill Jonna (8,5 år):Tröja m knapp umbrellaKlänning checkflowerTurkos lurvfleece
    Det var ingen dålig lista! Dom översrukna, hat du redan köpt dom eller gar du kort och gott strukit dom?
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10