Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-07-08 21:30:05 följande:
    Jaaa, hon är så söt, så fin! Tänk att de vuxit till sig i magen från ett litet, litet frö och kommer ut som riktiga små minimänniskor.. att de tar sitt första andetag, att de söker sig till bröstet, att de vet vad de ska göra... Åh.. *tår i ögat*
    sluta, snart bölar jag GråterSkrattande
  • gosmamman
    Preggi skrev 2008-07-08 21:33:42 följande:
    Vi får skaffa oss varsin sladdis sen.. Även om inte jag är så ung så har jag ju några år på mig... Jag längtar jättemkt efter en liten just nu. Men det vågar jag inte säga till min man.. Som tur är ska min bästa kompis ha en lillebror i Semtember så jag ska gosa med honom så länge...
    hehe, min man vet att jag vill ha en till men han säger att det är ok bara jag får ett hyffsta jobb först och eftersom jag vill plugga så kan det ta runt 4år.

Men posittivt i att få lov att vänta är ju att då hinner bebben börja lekis Förvånad och då hinner man ta det lugnt hemma med bebis på fm och känna sig någorlunda utvilad när stora barnen kommer hem Skrattande
    Du kan ju slå en pling när du känner dig redo (eller din man kanske) Flört
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-08 21:49:00 följande:
    Ingen som pratar med mig så jag går och lägger migGod natt
    va????
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-08 21:55:44 följande:
    Nej menade inget illa. Jag är lite trött bara och jag pratade med svartaliljan men sen försvann hon. Så blev det lite ensamt här.....
    Jasså, på inlägget "lät" det nästan som du kände dig utfryst.
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 21:55:39 följande:
    Jo precis. Innan har hon oftast inte orkat leka särskilt länge innan hon behövt vela, och något intensivt lekande har hon nästan aldrig orkat med. Men nu går hon som en duracell-kanin hela dagarna!! Sover knappt en timme om dagen nu, innan sov hon oftast 3-4 timmar!!Var tvungen att kolla igenom gamla bilder bara för att jämföra lite och jag hålelr med dig...skillnaden är ju så uppenbar på bara några månader! Att jag själv inte såg det känns dumt..det krävdes väl vågens resultat för att det verkligen skulle sjunka in att hon äntligen mår bättre!Bild tagen i Maj:o0ch kvällens bildEN HELT NY LITEN FLICKA!
    Jösses vilken skillnad. hon se ju MKT rundare och äldre ut på den sista bilden. Så blek o tanig (fast ändå så söt) på första bilden. Nu syns det ju STOR skillnad när man ser bilderna så.
  • gosmamman
    jompa skrev 2008-07-08 21:59:20 följande:
    Nu ska jag gå och sova tjejer men shoppa väl nu Syns imorgon.
    sov gott
  • gosmamman
    nikki2006 skrev 2008-07-08 21:59:42 följande:
    Nej då. Ibland blir det lite fel när man skriver istället för att prata. Förstår du hur jag menar? Vad har du gjort idag då
    Vi har haft soksken så vi har varit på gården en hel del, bakat en rabarberpaj (tjolla frestade mig så igår). Nu på kvällen var vi o gick strandpromenaden med barnen o plockade blåbär längs stigkanten. Sen fick ungarna plaska fötterna i sjön innan vi skulle hem o natta.

Snart sovdax för mig också.

Du då?
  • gosmamman
    Preggi skrev 2008-07-08 22:00:45 följande:
    Den här gången ska jag vara sugen på bebis och plusset på stickan ska inte vara ett ojdå.. som Matilda var.. Men det blev ju jättebra såhär i efterhand.. Men nu ska nog M bli 3-4 tror jag... Jag ska jobba nu ett par år så vi får ihop en ny buffert så lilla syskonet får en massa fina danska kläder... Har räknat ut att jag kommer dra in 14000 mer i mån efter skatt än jag gör nu...
    Ojdå, det är lite skillnad det. Så känner jag också, ska jag ha en till så vill jag kunna shoppa massa fiiiina danska suits mm och även handla massor till stortjejjerna.

iofs har båda våra varit planerade men vi har ju varit medvetna om att det skulle bli en tajt budget. Jag vill också buffra upp lite och sen även ha höjt min FP lite till.
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 22:04:24 följande:
    Jo det går bra. Har ägnat kvällen åt att packa Maias och mina kläder och samtidigt rensa ut lite. Blev en stor sopsäck med kläder som ska slängas. Hemska noppriga, söndriga och skitiga saker som aldrig kommer användas av någon igen ändå. Imorgon ska jag börja packa alla köks- och toalettgrejer.Står lådor och kassar precis överallt...lite jobbigt och Maia tycker självklart att det är jätteroligt att packa upp!!! *suck*
    Skänk dom till röda korset, noppigt spelar ingen roll. Fläckiga kläder färgar dom och mindre hål lagar dom. Dom som går nakna bryr sig inte om noppor eller fläckar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10