Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Tjejtriss skrev 2008-07-08 13:43:42 följande:
    Marie på EST fick sitt femte barn i natt - en liten dotter!
    Jasså, då är det inte konstigt att jag inte hänger med. Har ingen aning om vem hon är (men est tycker jag om) så stort grattis till henne då.
  • gosmamman

Gokväll:

Jessica och preggi- vilka fina småfolksbarn ni har i BT

Ängeln- Fiiina Liam i nya frillan, måste visa bebben imorgon. Hon kommer bli så till sig över sin fästmans nya frisyr, sööööööt

• gosmamman
    maugu skrev 2008-07-08 20:28:59 följande:
    Tänkte kasta in ett tips oxå-har shoppat lite rea hos www.ziggys.biz/ Pundet står idag i 12,11 sv kronor och de har superbra customerservice..Ringde upp mig då den stk jag köpt var slut och rekade paket till Svea..Frakten är 5 pund dvs ca 60:-. Mkt bättre än Danmark där jag blir galen på att de lägger på en avgift när man betalar med icke-danskt kort..
    Heeej, kul att se dig i tråden! Är det bra med er?
  • gosmamman
    Preggi skrev 2008-07-08 20:14:23 följande:
    Jag såg det jag med men de som har fraktfritt höjer väl priset för att kompensera förlusten de gör på frakten? Såg att de tar 269 för en tröja som kostar 249 nånannanstans.. Godkväll förresten! Här är tjejerna nattade och mannen spelar golf och jag sitter här med en stor skål godis Nu saknas bara lite shopping.. Lite sugen på pingvinerna med rosarandiga ärmar från poppilopp
    Åh guuud vad gott med godis, attans vad sugen man blir på massa gottis på kvällarna. Ni får inte skriva sånt i tråden om det inte är fre el lör *dregglar*
  • gosmamman
    maugu skrev 2008-07-08 20:45:35 följande:
    Hej själv!Japp, nu tycker jag det är bra..är inte lika snabb i tanken som förut men orkar vara uppe en hel dag, surfa lite, prata telefon och se lite på TV-stora framsteg..kunde man inte tro att man skulle säga för några veckor sedan..Själv då? Måste erkänna att jag ej hängt med, ha rkikat till er då och då men inte riktigt orkat..men, när det nu släpps MOLO så är man ju här ändå och spanar efter tips..Första plagget är inhandlat-isbjörnsströjan och mig stör det ingenting att det är en liten ficka fram, syns knappt..Har dessutom älgsuit, rymdsuit och cirkussuit på väg hem från Anna-Cill...i stk 80..min son är en sådan liten plutt fortfarande..väger knappt 10 kg och är 82 lång..och är nu 15 månader..Ops, ursäkta långa svaret
    Vad skönt att allt börjar bli bättre och går åt rätt håll sas. Vi här i tråden har hållt alla tummar o tår för dig och saknat dig när du varit borta.

Kram
  • gosmamman
    Jen80 skrev 2008-07-08 20:58:45 följande:
    Hej på er!USch, vilken start på dagen jag fick idag. satt och läste dödsannonserna och får se namnet på en gammal tant som jag kännt hela mitt liv och jag var som deras barnbarn (de hade inga egna). Har inte hälsat på henne alls mycket sen jag fick Liam, men har hela tiden tänkt att jag måste dit. Och nu är det för sent . Fick sån chock då jag inte hade nån aning om det. Även fast man vet att de är gamla så tror man aldrig att de kommer försvinna . Åh, vad jag ångrar mig nu, att jag inte varit hos henne mer . Förlåt, men behövde bara skriva av mig lite... Det var den sista gamla människan som funnits med sen min barndom. Känns så tråkigt!Igår blev det iaf lite shopping till slut. Katvig-leggings till Ava, Molo sorbetsuit och en Småfolkströja till Liam. Ska kika vidare på lite reor ikväll så får vi se... Imorgon ska jag iaf in till Lindex och förhoppningsvis shoppa lite. Inget magont för Ava idag. Skönt! Och ikväll kommer sambo hem efter en vecka iväg. Nu ska han vara hemma i tre dagar !!
    Fydå så tråkigt, förstår hur du känner. jag borde verkligen hälsa på min mormor och morfar mer för dom är över 80 båda 2 men man hinner liksom inte. Man får se till att ta sig i kragen.
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 21:09:34 följande:
    Godkväll! Slängde in en bild i BT på nattens outfit Första köpet från Molos höstkollektion, kunde ju inte låta bli Idag var vi ju på återbesök på sjukhuset eftersom det nu gått en månad sen hon fick astmamedicinen och de ville kolla upp om den gjort någon effekt. Och läkaren sa att hennes luftvägar lät helt rena (har vid varje besök i nästan ett års tid låtit rosslig) och vet ni vad?? jag är fortfarande i chock...på EN månad har Maia gått upp 1,3kg!!!! Det är mer än hon gått upp på över 1½år!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Meeeen GUUUD så sönt för dig, hoppas det fortsätter så. Kanske har varit jättesvårt för pluttan att få ner maten i strupen innan. Lilla maisan då Kyss
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 21:18:37 följande:
    Jo jag blev ju mycket uppiggad idag då av resultaten och det behövdes nog. All denna stress kring Maia släppte ju lite och förhoppningsvis har det en positiv effekt på min mage.Åh jag vill fiiiira, vad ska Maia få för fint tycker ni???
    något från småfolk tycker jag, men du kanske är sugen på ngt nytt fr molo? har du älgar redan?
  • gosmamman
    Tjejtriss skrev 2008-07-08 21:21:18 följande:
    Har ni sett den kladdiga lilla bebisen på EST? Är så himla bebissugen...
    Åh, ja smääälter! Såna bilder på nykläckta bebisar gör mig sjuk. Jag tycker det ögonblicket är så STORT!!!!
    Jag vill också ha en till men jag måste börja dra in pengar innan vi får några fler så det lär la bli en sladdis. Tur att man började producera så ung
  • gosmamman
    Zvartaliljan skrev 2008-07-08 21:27:58 följande:
    nej jag har bara rymdbyxor och de röd/orange-randiga muddbyxorna.Är sugen på flowerbody, älgtröja och älgleggings Men Småfolk är ju aldrig fel heller, men har ju redan nästan allt
    Om du redan har massa småfolk så tror jag maia skulle vara superfin i älgar.
Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10