Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

Jag ska också ta o knyta mig strax, godnatt

• gosmamman

Godmorgon!

jompa skrev 2008-07-26 08:28:37 följande:
    God morgon alla glada shoppare.Tycker dessa var jättefina:www.poppilopp.se/Images/Products/molo_Vera_li...
    Jag tycker också dom e fiiina, speciellt med den långa mudden nertill men jag gillar inte den där rosettprylen som sitter på.
    Tjejtriss skrev 2008-07-26 08:33:33 följande:
    Ja, de är fina. Jag gillar Molos velourbyxor, vi har tre par från i höstas, men jag tycker de är för dyra för att köpa till ordinariepris..
    Det tycker jag också, iaf när jag går på mammapenning så får lindexvelouren duga och så köper jag hellre lite fina o coola tröjor att ha till mina billiga byssor.
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2008-07-26 08:37:56 följande:
    Godmorgon
    tjingeling! Vad fina du o liam var på semesterbilderna!
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-07-26 08:45:00 följande:
    Godmorgon i tråden!HUr har ni det här då?Var på festival igår och vet inte om jag hinner läsa ikapp. Har jag missat nåt viktigt?
    Hade ni kul på festivalen? vilken festival var ni på? Vi ska nog gå på festival ikväll. Dom har en ljus och ljud festival med jättekonstig musik precis brevid vårat hus så vi har fått fribiljetter dit.
    Sambon brukar gå in en sväng och dricka några öl i deras öltält och iår tänkte jag också hänga med in när det ändå är nästgårds Flört
  • gosmamman
    jompa skrev 2008-07-26 08:39:51 följande:
    Men man kan kanske sprätta bort den där rosetten (gillar inte heller den)
    Ja, det kan man säkert. jag har sprättat bort fula broderier och rosetter på billigare kläder fr hm o lindex.
  • gosmamman
    Ullis 10 skrev 2008-07-26 08:52:35 följande:
    Näe.. Nu åker jag till Öland o ville ju kolla innan. Hoppas biltröjan (L&L) finns i lite större strl, MPCille hade bara för småttingar.. Shoppa lugnt i värmen! Ni som köpt - vad tycker ni om EBBE jeansen?
    Jag undrar också hu eBBe jeansen är? är dom hårda i midjan? stelt tyg?

Min kusins son som är lika gammal som bebben heter just EBBE så jag tänkte att jag bara måååste köpa dom till honom när han fyller 2 i höst. men han är en liten knubbis som min bebbe så dom får inte vara för hårda i midjan.
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2008-07-26 08:43:20 följande:
    Taaaack.
    Vassego Skrattande

Jag tror bestämmt att jag la beslag på hela tråden
  • gosmamman
    ängeln83 skrev 2008-07-26 09:09:28 följande:
    Jag är här, en grymt kinkig Liam bara , han har varit helt konstig sen vi kom hem.
    Bebben e också skit sur, måste nog logga ut snartFundersam
    lillronya skrev 2008-07-26 09:12:27 följande:
    Ja vi hade kul!Vi var på Helsingborgsfestivalen. Stor festival med massor av scener och en massa knallar.Passa på att gå festival du med när det är så nära!Skadad som man är spanar man ju på vad alla barn har på sej. Facit från igår blev ett barn klätt i molo och ett i plastsock. På en hel festival!
    Ja det ska vi, ingen musik jag lyssnar på men cider och massa folk är ju kul. Det är mest danskar på festivalen.

Så tänkte jag när vi var på furuviks parken, en unge i plastisock och en i småfolk såg jag o massa me&i o pop såklart. Jag handlar sällan av dom märkena men det blir några godbitar ibland.
    Tex me&i´s velourhängselbysser är jag helt såld på.
  • gosmamman
    Incommunicado skrev 2008-07-26 09:22:14 följande:
    Jag ahr också några Lindexvelour, men det är inte samma kvalitet som t ex Katvig. Jag älskar velour och skulle köpa de grårandiga nya på Lindex häromdagen men hoppade över det när jag såg hur tunna de var, det fanns ingen lyster i tyget på samma sätt. De brunrandiga såg bättre ut men jag köpte de svarta som de brukar ha i ordinarie sortiment. Men det är inte alls som Katvig.... fast Damien har växt ur sina 74 och inte riktigt kommit i sina 80, de är ganska långa och med bred mudd så får jag helöt enkelt vänta.Molos är fina också men som ni säger - dyra. Gillar med de lila eller de andra med muddar men de har gjorts tjejiga med rosetter och annat krafs - skitdumt. Såg ett par fina mörka jeansliknande Molo i butiken, togupp dem - lade ner dem - det var rosett på.... Nog för att man kna vara unisex men någon måtta får det vara! Just nu gillar jag mest grabbigt, på tal om unisex, nu körde jag mkt poetry o annat på pyamas i våras, men snyggast var han i verktyg och bilar t ex, särskilt med keps. Så jag ska nog ha lite mer grabbigt i höst.
    Nu har jag iofs inga velourisar i katvig men jag tycker velouren fr lindex är toppen bra. GUUD som jag använt och tvättat dom kläderna till ungarna och dom är fortfarande skitfina.
    Mycket möjligt att det är finar lyster i en dyr velour men jag e inte så kinkig så länge dom håller för tvättar och lek
  • gosmamman

Nä nu ska jag sätta mig på altanen med en kopp te och njuta av fm solen innan det blir fööör varmt.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10