Inlägg från: gosmamman |Visa alla inlägg
  • gosmamman

Vi som shoppar danska barnkläder Del 10

alex 07 skrev 2008-08-02 22:14:35 följande:
    Hon var 3år. Var fruktansvärt så jag förstår precis vad du går igenom. Hon var liksom jättehungrig men fick inte äta som vanligt och allt bara rann igenom, tills vi fick tipset om ris. Annars är det ju blåbär som funkar bra, kolla med sjukvården om vätskeersättning också för det skulle jag ge min dotter. Kram, verkligen inte kul att gå igenom det där.
    men det ska vara kokta blåbär då va, har för mig att kokta är stoppande och färska är lösande.
  • gosmamman
    lillronya skrev 2008-08-02 22:19:03 följande:
    Så här ser vår name it-overall ut.
    den va fin! Kostar?

Molo är också fin men alldels för dyr för mig i nuläget. Och OM jag lägger så mkt pengar så satsar jag gära på reima. Det har min äldsta haft förut och jag älskade den overallen.
  • gosmamman
    Lina med Liten skrev 2008-08-02 22:24:01 följande:
    har inte vägt henne än (vågar knappt) men hon ser lite smalare ut om magen...
    Väg henne inte om inte bvc säger åt dig att göra det. Du ororar dig bara i onödan om du ser att hon gått ner lite (vilket hon säkert har).

Får hon i sig vätska och näring och allmäntillståndet inte är påverkat så hon är pigg och inte sover mer än vanligt så är det nog ok.

När det är varmt så är det rätt vanligt att barn äter lite dåligt och blir lösa i magen.

Jag är ju ingen expert men detta skulle kunna vara en naturlig förklaring.
  • gosmamman
    Tjejtriss skrev 2008-08-02 22:28:03 följande:
    Men äter hon välling? Det är ju mjölk och kan ställa till det för magen..
    mjölkfri risvälling finns väl att få tag i?
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2008-08-03 19:54:55 följande:
    katvig är dyrare för att de kör mer eko kläder. trist med dyrare priser tycker jag...
    jag är ju för eko kläder men lite trist att det är dyrare, katvigs prisklass har passat min plånbok ganska bra.
    Duntoffla skrev 2008-08-03 19:51:59 följande:
    Gosmamman- kunde inte citera dig...skumt...Nåväl.. Godkväll! Freshmilk har fått. Tyvärr är det dyrare i år
    Tack, då kikar jag där
  • gosmamman

Kikade just på katvig hos freshmilk och än var det inget som har imponerat på mig. Skulle kunna tänka mig Brun/brun men inget "måste". Tycker förra årets brun/svart var finare.

Buttelina skrev 2008-08-03 20:06:07 följande:
    jag är hemma ett par dagar nu tvättar mm
    kul å se dig förresten Skrattande Har ni det bra i stugan?
    nicos mamma skrev 2008-08-03 20:06:51 följande:
    vann en akution på tradera idag, en regnbågs tshirt från ej sikke lej till lillen. har span på en likadan till storebror med kosta vad det kosta vill lääääängtar tills den kommer i brevlådan, betalade den idag!
    Klart brorsan ska ha en likadan Flört, dom tröjorna e jättefina. Jag skulle vilja hitta esl´s träd till mina töser.
    Väntar ff på mina esl byxor jag ropade in för ett tag sen, trodde dom skulle komma nu i veckan. Kommer dom inte imorrn så ska jag maila säljaren.
  • gosmamman
    Buttelina skrev 2008-08-03 20:13:50 följande:
    jodå, allt är bra i stugan allt bra med dig? shoppat nått skoj på sistone?
    Jag vann ett par lila esl hängselbyxor i velour som jag hoppas få imorgon, jag har väntat på såna byssor sååå länge.
    Annars ligger jag lågt, väntar på mer nyheter men jag ska försöka fynda lite gamla print och mönster på rea eller T. Annars så får det vara tills jag hittar ngt jag verkligen vill ha.
    Du då? shoppas något, eller är det torka nu när du e i stugan?
    Duntoffla skrev 2008-08-03 20:14:55 följande:
    Kände samma sak med den bruna. Fast jag gillar nog den nya bättre än den gamla även om den var fin den med. Fin men inget måste direkt. Har några oanvända Katvig som ligger och väntar i lådan hemma.
    Skrattande
  • gosmamman

Kikar in en snabbis bara, ska strax fixa lunch till mig och stortjejen.

Kom inte in på FL på hela kvällen igår :o(

Fick iaf esl velourisarna igår och jag tror att det blir T för dom igen för dom var lite väl stora tyckte jag och sen var modellen lite mer baggy än jag hoppats. Dom känndes liksom lite väl pojkiga när dom var så baggy.
    Jag ska nog forrtsätta leta efter dom från me&i, älskar den "tajta" passformen över bebbens kalas kula (iaf på velour snickisar).

Det kommer bilder ikväll.

Svar på tråden Vi som shoppar danska barnkläder Del 10