Inlägg från: Lille Mammsen |Visa alla inlägg
  • Lille Mammsen

Bugaboo tråden nr 14

loveliva skrev 2008-06-24 11:14:53 följande:
    ok, tack
    hmmm...eller va det 2st på blocket och 1st på tradera??
  • Lille Mammsen

Varför kan man ej snubbla över ett gecko chassi för råkar ju ha en komplett extra klädsel inkl. ram skulle va super att ha som rese vagn....skulle aldrig låta min nya gecko få åka flygplan!

• Lille Mammsen

Någon här som vet eller kan kolla om Gecko`s sufflett pinnar e bredare/smalare eller lika som Cam´s!? (vet att cam´s e längre) dvs måste jag byta ut min gecko sufflett-fästen till cam´s!

• Lille Mammsen

Känner mig som ej tjat-kärring Men vill gärna veta OM sufflett fästerna är lika eller ej på Gecko & Cam....att sufflett bågarna/pinnarna är längre vet jag ju...men vill veta om typ pinnarna/bågarna är lika tjocka/smala.......Vill ju inte beställa Bågar/pinnar + cam-fästenom min färsten på Geckon funkar!!

• Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-06-25 15:13:22 följande:
    OK, jag skall försöka, men jag måster erkänna att jag inte är 100% säker...Detta vet jag helt säkert: Cameleons sufflettpinnar och Frogs sufflettpinnar är likadana. Men om man vill att Cameleonsuffletten skall sitta helt perfekt på en Frog så behöver man byta till Cameleons sufflettfästen. Däremot behåller man pinnarna eftersom de är de samma och passar lika bra i båda fästena. Det är sedan själva fästena som bestämmer avstånd och vinklar så att tyget blir sträckt på rätt ställen.Ergo; min gissning är att det är samma med Gecko. Byt fästen men inte pinnar.
    OkiDoki!! Tackar!! Men Geckos pinnar är kortare en cam...så cam´s pinnar måste jag då ha om cam suffletten skall sitta bäst! Eller jag hel-virig då ??
  • Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-06-25 16:20:17 följande:
    Alltså, om du vet helt säkert att de är kortare så är det klart att du behöver byta även dem. Och då är ju resten också solklart, nämligen att Campinnar passar i Camfästen.
    Jo,gecko bågarna/pinnarna e kortare men tänkte att det är samma bredd på cam´s & gecko´s bågar/pinnar för då går ju cam´s bågar ner i geckos fästen....de va så jag menada!
  • Lille Mammsen
    loveliva skrev 2008-06-25 22:56:57 följande:
    Tack för tipset! Har också en elodie åkpåse, men den är haaaaal
    Men ack sååå snygg Roffade åt mig en elodie åkpåse på en nät REA va 50% & då kan man ju bara inte låta bliii :-d
  • Lille Mammsen
    Minxy skrev 2008-06-25 23:56:11 följande:
    Precis - är det rea så MÅSTE man handla, annars känns det på nåt sätt som om man förlorar pengar Min sambo tycker alltid att jag resonerar väldigt underligt när det gäller shopping. Det tycker inte jag
    Precis!! Men våra kära karlar/avels hingstar förstår sig ej på detta med att Handla & Fynda mm..... Det bara är så & det är något som vi kvinnor får försöka leva me Sorry,kunde ej låta bliiii pga min vandrande "hingst" muttrade när han gick förbi Bugaboo kartongen (gröna gecko klädseln) !!
  • Lille Mammsen
    imsa skrev 2008-06-26 00:07:37 följande:
    mammsens: det var inte nu du shoppade åkpåse till 50%? om så får du gärna dela med dig av vart 
    va nu i mars eller va de april?? Inga REA där nu...tot jag! Om jag inte minns fel så hette de barngrottan??
  • Lille Mammsen
    Minxy skrev 2008-06-26 00:11:31 följande:
    Haha, min sambo säger något nedvärderande om min bugga varje dag - han kan inte komma över att den kostade närmare 9000:- ! Men jag är så nöjd så jag ler bara när han gnäller
    Kostar att ligga på top
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14