• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    Stormis skrev 2008-06-24 20:44:22 följande:
    Nix, tillhör en av dem som försöker lusläsa TS inkl länkar, men jag hittar bara de "vanliga" tillbehören. Så man köper alltså inte en liggdel inkl allt (utom sufflett och ram) utan man liksom plockar ihop reservdelar??? Hmm, ja då blir det ju lite dyrt om man vill komplttera sen...
    Vagnen är ju komplett om man köper ny, babytrader säljer utan liggdel om man vill.
    Men det tjänar man alltså inte på eftersom delarna är så dyra att köpa separat, och ja de köper man som reservdelar.
    Nä, vill man ha en liggdel nån gång så tjänar man på att köpa komplett från start.
    Jag fick tag på en beg liggdel på Tradera inkl bottenplatta och madrass som jag fyndade för 400 kr.
    det var ett KAP, och det är inte ofta man hittar sånt...
  • mallan brallan

imsa: i och med att det är olika material i suflett å topptyg kan dom inte göra färgerna exakt lika. Tycker oxå att det är rätt irriterande...
    Sen det där med parasoll, handtaget är smalare än ramen. Så ramens fäste funkar inte på handtaget. Däremot fick du väl med ett fäste som ska passa på chassit?

• mallan brallan

Irish: Vi som syr å har oss har helt enkelt tagit en Bugaboo original suflett
    å skissat upp ett mönster utefter den. Man får pilla å göra om lite,
    men det är enda sättet!

• imsa

ja det är skitirriterande!

vad jag läst här i tråden så har jag fattat det som om att det ska gå att fästa både i handtaget och ramen med ett extra fäste?

jag fick inget annan än ett parasoll med fäste som bara passar ligg/sittdelen.

men där ska alltså vara ett fäste till? som ska passa handtaget?

mallan brallan skrev 2008-06-24 23:03:27 följande:
    imsa: i och med att det är olika material i suflett å topptyg kan dom inte göra färgerna exakt lika. Tycker oxå att det är rätt irriterande...Sen det där med parasoll, handtaget är smalare än ramen. Så ramens fäste funkar inte på handtaget. Däremot fick du väl med ett fäste som ska passa på chassit?
    ♥ nu är hon här ♥
  • Fröken Småland
    Villefranche sur mer skrev 2008-06-24 21:46:10 följande:
    hej hopp!Får man tränga sig på här tro?Jag är snart en nybliven ägare till en BB Cam. Beställde den idag så nu väntar jag bara på att vrålåket ska anlända hem.
    Japp, träng du dig på bara! Grattis till ett gott val av vagn. Vad bidde det för färg?
  • Fröken Småland
    imsa skrev 2008-06-24 23:13:12 följande:
    ja det är skitirriterande! vad jag läst här i tråden så har jag fattat det som om att det ska gå att fästa både i handtaget och ramen med ett extra fäste?jag fick inget annan än ett parasoll med fäste som bara passar ligg/sittdelen.men där ska alltså vara ett fäste till? som ska passa handtaget?
    Om du bara fick med ett fäste så är det antagligen den äldre modellen. Den är bättre än den nyare tycker jag. I så fall passar den på skumgummiramen, men inte på handtaget.

Fick du förresten betala frakt från 1klass?
  • Kajsan
    mamma2003 skrev 2008-06-24 23:18:48 följande:
    Om du bara fick med ett fäste så är det antagligen den äldre modellen. Den är bättre än den nyare tycker jag. I så fall passar den på skumgummiramen, men inte på handtaget. Fick du förresten betala frakt från 1klass?
    De har börjat med en expeditionsavgift på 69 kr, helt värdelöst, jag som var sugen på ett liiitet liiitet klädesplagg där
  • mallan brallan

imsa: ja jag tror att man ska få med minst 2 fästen till parasollet.
    Annars är ett tips att ta mugghållarens fäste, dom funkar oxå på
    parasollet!

• Fröken Småland
    mallan brallan skrev 2008-06-24 23:32:11 följande:
    imsa: ja jag tror att man ska få med minst 2 fästen till parasollet.Annars är ett tips att ta mugghållarens fäste, dom funkar oxå på parasollet!
    Om det är det nya parasollfästet. Annars inte .
  • mallan brallan

mamma2003: de e lite dåligt. Jag köpte ett parasoll på Familjetorget för nån vecka sen,
    å det hade liksom precis kommit in. Likt förbenat fick jag bara ett fäste med!
    Men smart som jag är dealade jag till mig en massa överblivna mugghållare-fästen av en
    vänlig själ här i tråden så nu kan jag fästa parasollet vaaaart jag vill!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14