• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno
    FridaLee skrev 2008-06-24 18:59:43 följande:
    ni som har ståbräda på era vagnar får det stora barnet plats bra innanför handtaget? är det svårt att gå med den på?
    Har bild i mitt galleri med BB´s egna och två barn på samtidigt (tror jag har bild på buggyboard också )
    Mamisita skrev 2008-06-24 19:39:43 följande:
    Såg att ni pratar ståbrädor... Försökte testa med dottern idag och det gick inte bra då hon för det första bara ville stå i 5 sek. Föresten ni som använder bräda stod era barn frivilligt på brädan i början eller fick ni "öva" för att få det att fungera?
    Mja frivilligt kan jag ju inte påstå, men det fick bli det alternativet eller gå för att bära damen var uteslutet mjäkade ner mig och köpte tiny tot stolen efter ett tag och den älskar hon så nu är det inget bråk längre
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • NileNile

kristinaa75 skrev 2008-06-24 18:41:49 följande:

De satte in pengar på mitt konto när det gamla chassit kom fram till dem.
    Tack, jättesnällt..då vet jag:)
  • bennysson

har legat och tänkt nu hela natten haha såå nu behöver jag svar ;) hihi innan jag blir tokig

1. foamhjulen passar väl även till geckon? om man vill byta menar jag...

2. passar camens  svirvelhjul också till geckon? det är väl bättre stötdämpning i dem?

3. Åkpåse! Passar bugaboos åkpåse både till gecko och cameleon? Eller blir den stor i geckon? Någon som har bild på buggans åkpåse i geckon?

4. vad är det för skillnad på bugaboos vanliga åkpåse och frog åkpåse (förutom färgen på fodret) bör jag ta frogens åkpåse eftersom frog och gecko har samma ramstrl?

5. vad ska man ha silikonsprrayen och vaselinet till i underhålls-setet?

• jule

1. foamhjulen passar väl även till geckon? om man vill byta menar jag...

ja du kan ha foamhjulen till gecko.

2. passar camens svirvelhjul också till geckon? det är väl bättre stötdämpning i dem?

ja swivelhjulen passar oxå.

3. Åkpåse! Passar bugaboos åkpåse både till gecko och cameleon? Eller blir den stor i geckon? Någon som har bild på buggans åkpåse i geckon?

buggans åkpåse passar till alla buggamodellerna.

4. vad är det för skillnad på bugaboos vanliga åkpåse och frog åkpåse (förutom färgen på fodret) bör jag ta frogens åkpåse eftersom frog och gecko har samma ramstrl?

frogens har snörning uppe vid halsen som man kan dra åt, d har inte den vanliga. du kan ta vilken som, personligne tycker jag att den "vanliga" e snyggare men d e ju en smaksak...

5. vad ska man ha silikonsprrayen och vaselinet till i underhålls-setet?

hm, har inget själv bollar över frågan på vad du ska använda var.

hoppas du blev lite klokare

• fröken ida

Jag läste att det skiljer en del på färgen mellan topptyget och parasollet. Hur är det med tyget och åkpåsen?

Älskade Edvin
  • eliiin87

om man vill köpa ny klädsel till bugaboon, vart är det bäst att göra det, finns det någon som skickar fraktfritt??

• Stormis
    Kajsan skrev 2008-06-24 22:16:13 följande:
    Vagnen är ju komplett om man köper ny, babytrader säljer utan liggdel om man vill.Men det tjänar man alltså inte på eftersom delarna är så dyra att köpa separat, och ja de köper man som reservdelar.Nä, vill man ha en liggdel nån gång så tjänar man på att köpa komplett från start.Jag fick tag på en beg liggdel på Tradera inkl bottenplatta och madrass som jag fyndade för 400 kr.det var ett KAP, och det är inte ofta man hittar sånt...
    Grattis till ditt kap då Men OM jag ändå beslutar mig för att göra så; det som behövs då är liggdelstyget, bottenplatta och madrass; dvs 3 reservdelar (+ lock då)? Läste nåt om någon skena??? För då inbillar ja mig att om man bara köper tyget så kan man ju faktiskt lägga i egen bottenplatta och madrass om man vill vara snål???

Tack för hjälpen!
  • Kajsan
    Stormis skrev 2008-06-25 10:22:24 följande:
    Grattis till ditt kap då Men OM jag ändå beslutar mig för att göra så; det som behövs då är liggdelstyget, bottenplatta och madrass; dvs 3 reservdelar (+ lock då)? Läste nåt om någon skena??? För då inbillar ja mig att om man bara köper tyget så kan man ju faktiskt lägga i egen bottenplatta och madrass om man vill vara snål???Tack för hjälpen!
    Jag tror inte du tjänar många kronor på det oavsett Två skenor behövs, de är nog superbilliga ifs.
    Madrass funkar ju med en egen, bottenplatta kan man kanske snickra en också...kanske
    Men jag skulle nog inte ge mig på det
  • Sylt

Undrar om det är fler än jag som inte får svar fr Ping-pong? Har mailat säkert 15ggr fördelat på drygt 2 veckor. Fick 1 svar efter andra mailet, hade ytterligare en fråga men nu är det helt tyst
    Försöker köpa en Bee....

• Stormis
    Kajsan skrev 2008-06-25 11:15:16 följande:
    Jag tror inte du tjänar många kronor på det oavsettTvå skenor behövs, de är nog superbilliga ifs.Madrass funkar ju med en egen, bottenplatta kan man kanske snickra en också...kanske Men jag skulle nog inte ge mig på det
    TACK för ditt svar. Handlar inte om att försöka tjäna några kronor eg utan mest bara att jag inte gör en jättedålig affär som köper ett beg sittvagn (finns inga bra färger i närheten som är komplett) som just nu är det enda jag behöver, mest bara om det är så att man vill komplettera senare till ett ev småsyskon...
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14