• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Stormis

Så då var Mutsyn såld, kvar hemma står en Bee. Men ni säger ju att man inte kan ha den som enda-vagn och då MÅSTE jag ju köpa en Cam...

Om man köper en beg med endast sittdel - vad kostar det att komplettera med liggdel?

• Mamisita

Trojka: Nej det var inte bbs egna vi provade utan någon annan. Kommer inte ihåg vad den hette...den var iaf färggrann och "plastig". De i butiken sa att den fungerade på bb, det fanns två och en av dem hette något typ "kid board" men vet inte om det var den vi testade?

Var det svårt att introducera ståbrädan för er? Som det är idag så vill inte dottern stå frivilligt men det kanske ändras på några månader då det blir aktuellt?

• modestyclara
    Mamisita skrev 2008-06-24 20:25:48 följande:
    Trojka: Nej det var inte bbs egna vi provade utan någon annan. Kommer inte ihåg vad den hette...den var iaf färggrann och "plastig". De i butiken sa att den fungerade på bb, det fanns två och en av dem hette något typ "kid board" men vet inte om det var den vi testade? Var det svårt att introducera ståbrädan för er? Som det är idag så vill inte dottern stå frivilligt men det kanske ändras på några månader då det blir aktuellt?
    Prova BBs egna den är mycket längre och har som jag skrev innan plats nog att sitta på. Min dotter fick välja mellan ståbärda och att gå och då blev det rätt fort ok med ståbräda
  • Trojka
    Mamisita skrev 2008-06-24 20:25:48 följande:
    Trojka: Nej det var inte bbs egna vi provade utan någon annan. Kommer inte ihåg vad den hette...den var iaf färggrann och "plastig". De i butiken sa att den fungerade på bb, det fanns två och en av dem hette något typ "kid board" men vet inte om det var den vi testade? Var det svårt att introducera ståbrädan för er? Som det är idag så vill inte dottern stå frivilligt men det kanske ändras på några månader då det blir aktuellt?
    Aha! Kanske därför dottern hamnade "konstigt", vi har nämligen BBs egna. Hos oss har det aldrig varit några problem att få grabbarna att stå, men så kan dom va rätt lata med så.
  • Kajsan
    Stormis skrev 2008-06-24 20:25:42 följande:
    Så då var Mutsyn såld, kvar hemma står en Bee. Men ni säger ju att man inte kan ha den som enda-vagn och då MÅSTE jag ju köpa en Cam... Om man köper en beg med endast sittdel - vad kostar det att komplettera med liggdel?
    Det är dyrare än att köpa en med liggdel direkt, jag tror priserna står i Bloggen i ts.
    Alltså bara madrassen kostar typ 700, sen tyg 660 och så bottenplatta och skenor...
  • Stormis
    Kajsan skrev 2008-06-24 20:37:19 följande:
    Det är dyrare än att köpa en med liggdel direkt, jag tror priserna står i Bloggen i ts.Alltså bara madrassen kostar typ 700, sen tyg 660 och så bottenplatta och skenor...
    Nix, tillhör en av dem som försöker lusläsa TS inkl länkar, men jag hittar bara de "vanliga" tillbehören.

Så man köper alltså inte en liggdel inkl allt (utom sufflett och ram) utan man liksom plockar ihop reservdelar??? Hmm, ja då blir det ju lite dyrt om man vill komplttera sen...
  • modestyclara
    SStina skrev 2008-06-24 20:22:36 följande:
    Jaha då har man sytt sin första dyna till Bugaboon ..en frottehanduk från COOP inhandlades och satte fleece på baksidan.....bild fínns i biltråden!
    Fin och somrig!
  • SStina

Ja visst är den somrig...kanske det blir en och annan glasskladd på denCool

Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
  • imaj
    modestyclara skrev 2008-06-24 20:23:56 följande:
    Det ska väl vara att man inte kommer åt varukorgen när man har liggdelen på samt att de små hjulen inte tar sig igenom snövallar eller skogsstigar och kohagar Men det går alltid att lyfta av liggdelen enkelt för att komma åt varukorgen och det finns vinterhjul/terränghjul att köpa till...
    Men det tyckte jag inte var så negativa saker :-P det går ju liksom att göra något åt...
    Fler saker som är negativa med BB?
    Och hur länge kan de ha liggdelen?
  • modestyclara
    imaj skrev 2008-06-24 21:01:38 följande:
    Men det tyckte jag inte var så negativa saker :-P det går ju liksom att göra något åt... Fler saker som är negativa med BB?Och hur länge kan de ha liggdelen?
    Jag har aldrig hört om någon som växt ur liggdelen på cam, det brukar vara så att bebisen vill halvsitta innan dess så de flesta byter till sittdel rätt tidigt eftersom den är ergonomiskt utformad...

Kom på en till negativ sak: det finns hur mycket tillbehör och extra klädslar och suffletter som man kan shoppa till. dyrt blir det
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14