• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • madebyinferno
    Vad har ni för färger ihop med sand bas???
    Blir inte klok på vad jag vill ha, tills jag fått tummen ur och sytt en egen suffla och topp
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Lille Mammsen

Känner mig som ej tjat-kärring Men vill gärna veta OM sufflett fästerna är lika eller ej på Gecko & Cam....att sufflett bågarna/pinnarna är längre vet jag ju...men vill veta om typ pinnarna/bågarna är lika tjocka/smala.......Vill ju inte beställa Bågar/pinnar + cam-fästenom min färsten på Geckon funkar!!

• Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-06-25 15:03:35 följande:
    Känner mig som ej tjat-kärring Men vill gärna veta OM sufflett fästerna är lika eller ej på Gecko & Cam....att sufflett bågarna/pinnarna är längre vet jag ju...men vill veta om typ pinnarna/bågarna är lika tjocka/smala.......Vill ju inte beställa Bågar/pinnar + cam-fästenom min färsten på Geckon funkar!!
    OK, jag skall försöka, men jag måster erkänna att jag inte är 100% säker...

Detta vet jag helt säkert: Cameleons sufflettpinnar och Frogs sufflettpinnar är likadana. Men om man vill att Cameleonsuffletten skall sitta helt perfekt på en Frog så behöver man byta till Cameleons sufflettfästen. Däremot behåller man pinnarna eftersom de är de samma och passar lika bra i båda fästena. Det är sedan själva fästena som bestämmer avstånd och vinklar så att tyget blir sträckt på rätt ställen.

Ergo; min gissning är att det är samma med Gecko. Byt fästen men inte pinnar.
  • mallan brallan

fröken ida: Dessvärre har alla tygerna olika nyanser... Iofs har fleecetoppen exakt samma färg som innerfodret i åkpåsen!
    Jag hade en sandbas med sand-fleecetop, sand-parasoll å sandåkpåse.
    Å det såg fördj*vligt ut!

bennysson: silikonsprayen ska man använda på alla rörliga delar utom dom stora hjulen! Vaselinet ska på alla kromdelar så att dom inte rostar.

eliiin87: Ingen butik skickar fraktfritt på ett sånt litet belopp tyvärr.
    Du får flörta med någon som bor i närheten av dig som ska beställa nåt dyrt!

Martina78: åååå, ALLT är ju fint till sand! Vad har du för färg på parasoll?

• imsa

mmm expavg på 69kr. jag hade först lagt en best på en annan färg men den fanns inte så de satte tillbaka pengarna och bad mig komma med en ny beställning. la beställningen innan helgen, den 16/6 får jag mail om att dom satt tillbaka pengarna och då att jag var välokmmen tillbaka med en ny best. sagt och gjort och då tillkommer den avg. jag mailar och frågar och då säger dom att dom börjat med den avg den 16/6. mailar tillbaka och säger att man minsann kunde upplyst om detta. sedan dess inget svar eller vänligheten att denna gången bjuda på expavg. blir nog inget mer handlat där.

mamma2003 skrev 2008-06-24 23:18:48 följande:
    Om du bara fick med ett fäste så är det antagligen den äldre modellen. Den är bättre än den nyare tycker jag. I så fall passar den på skumgummiramen, men inte på handtaget. Fick du förresten betala frakt från 1klass?
    ♥ nu är hon här ♥
  • Lille Mammsen
    mamma2003 skrev 2008-06-25 15:13:22 följande:
    OK, jag skall försöka, men jag måster erkänna att jag inte är 100% säker...Detta vet jag helt säkert: Cameleons sufflettpinnar och Frogs sufflettpinnar är likadana. Men om man vill att Cameleonsuffletten skall sitta helt perfekt på en Frog så behöver man byta till Cameleons sufflettfästen. Däremot behåller man pinnarna eftersom de är de samma och passar lika bra i båda fästena. Det är sedan själva fästena som bestämmer avstånd och vinklar så att tyget blir sträckt på rätt ställen.Ergo; min gissning är att det är samma med Gecko. Byt fästen men inte pinnar.
    OkiDoki!! Tackar!! Men Geckos pinnar är kortare en cam...så cam´s pinnar måste jag då ha om cam suffletten skall sitta bäst! Eller jag hel-virig då ??
  • imsa

så nu har jag alltså fått ett parasoll för 460 kr och till råga på allt har jag fått det som man bara kan fästa på sitt/liggdelen! IRRITERANDE!!!
    det låg dessutom inhte i BB´s orginalplastfrp utan inrullad i bubbelplast.

är ju inte så sugen på att springa och köpa en mugghållare för 220 spänn för att kunna fästa parasollen på handtaget.

vda göra? köpa ett nytt och skicka tillbaka detta?

kan man byta fäste på detta som enbart passar ligg/sittdelen så det funkar på handtaget också?

så mkt bry över ett parasoll...suck.... 

♥ nu är hon här ♥
  • fröken ida
    mallan brallan skrev 2008-06-25 15:55:34 följande:
    fröken ida: Dessvärre har alla tygerna olika nyanser... Iofs har fleecetoppen exakt samma färg som innerfodret i åkpåsen! Jag hade en sandbas med sand-fleecetop, sand-parasoll å sandåkpåse.Å det såg fördj*vligt ut
    Nä vad trist. Jag som beställt en röd åkpåse till min bugga med sandbas och rött canvastopptyg. Då får min kille rätt om att beställa saker innan man sett detLedsen
    Älskade Edvin
  • Fröken Småland
    Lille Mammsen skrev 2008-06-25 15:58:19 följande:
    OkiDoki!! Tackar!! Men Geckos pinnar är kortare en cam...så cam´s pinnar måste jag då ha om cam suffletten skall sitta bäst! Eller jag hel-virig då ??
    Alltså, om du vet helt säkert att de är kortare så är det klart att du behöver byta även dem. Och då är ju resten också solklart, nämligen att Campinnar passar i Camfästen.
  • jule
    martina78 skrev 2008-06-25 13:44:04 följande:
    Vad har ni för färger ihop med sand bas??? Blir inte klok på vad jag vill ha, tills jag fått tummen ur och sytt en egen suffla och topp
    har sandbas, har haft den ihop m denim, gul, egensydd topp i frotté å m sandtop i fleece (dock e den sistnämnda ingen kombo jag rek. då d e helt olika nyanser) har oxå orange (gamla)sommarsuffla å orange parasoll. hade även en åkpåse i offwhite i vintras/tidig vår... bilder finns i mitt galleri på d olika varianterna.

just nu vill jag även ha sandtop i canvas å ev. brun i canvas men då vi blev m hus precis så lär d ju finnas andra hål att stoppa pengarna i
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14