• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Liam o Engla
    fröken ida skrev 2008-06-25 16:38:54 följande:
    Nej, vi bor i Sveriges femte största stad(Linköping)men ingen affär som säljer Bugaboo. Skitdrygt! Men vi får avakta och se. Det kanske är klockrent. Tack i vart fall för ditt svar.
    jag har en vän som bor i norrköping och där säljer de bugaboo på babyproffsen.
    Liam 051107 Engla 070504
  • Storm07

Hej buggakunniga! Nu har jag lackat ur totalt på regnskyddet till min Bee, jag blir galen på att krångla med gummsnoddar och hakar. För att inte tala om att jag sparkar på regnskyddet när min dotter sitter med sitsen vänd mot mig. Finns det något vettigare regnskydd som sitter bra på Bee? Funkar det fina med reflexblommor från Axel och Ida på Bee? Är det någon som provat?

• mallan brallan

storm: enda raka tipset är att köpa ett sånt där Tullsa-regnskydd.
    Det passar alla vagnar vid alla tillfällen! Tar dessutom pytteliten plats.

• Storm07

Tullsa? Är det ett likadant som Brio:s? Med resår överallt? I så fall har jag ett sånt, jag ska kanske prova med det. Men det blommiga är ju så fiiint....

• Villefranche sur mer

Vagnen blev en mörkgrå med svart toppklädsel. Min man ville visst vara med o bestämma
    Vi är ju inte helt hundra på att det är en liten Sixten. Ska inte ha barn förrän i Sept men tänkte att sånt kan man ju beställa i efterhand. Lär bli en heeel del pimpande på min bugga

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Hej alla proffs!

Jag läste i FAQ att Simple world har bag clips som kan gå att ha på en Cam. Stämmer det fortfarande eller finns det andra bra lösningar som man ska överväga?

Vi kommer troligen resa utomlands en del från när vår dotter är tre månader. Är en Bee en bra resevagn (känns vettigt med liggläge och vändbart) eller funkar Cam:en som resevagn? Vi har en väska och är i och för sig beredda att ta smällen om det skulle hända något i transporten, men är det för tungt och mycket med en mörk cam liggdel i ett varmt klimat?

Tacksam för svar!

• tvåbarnsmammavillkanske haentill

Kom på en fråga till, funkar regnskyddet även på liggdelen till Cam eller är det bara när man har sittdelen?

• mallan brallan

Storm: Precis, brio´s funkar det med.

nybliven fru: Bugaboos egna bagclips måste vadderas för att funka på camen.
    Då tycker jag att Ju Ju Be´s "be connected" funkar mycket bättre!
    Camen har ju bättre komfort, speciellt för en 3 månaders.
    Så jag tycker att en cam skulle funka finfint för er.

Samma regnskydd till ligg som sittdel!

• 0247

hej!!

jag bor i norrtälje och här säljer dom inte bugaboo,undrar nu om ni i sthlm vet om dte finns nån bugaboo gecko kvar,och isåfall vilken butik...
    har även sett att den finns på kidzschoppen för 5900 kr...(nån som beställt därifrån)

• Azel

mallan brallan skrev 2008-06-25 19:29:10 följande:

Storm: Precis, brio´s funkar det med.nybliven fru: Bugaboos egna bagclips måste vadderas för att funka på camen.Då tycker jag att Ju Ju Be´s "be connected" funkar mycket bättre!Camen har ju bättre komfort, speciellt för en 3 månaders.Så jag tycker att en cam skulle funka finfint för er.Samma regnskydd till ligg som sittdel!
    Jag som reser mycket och fäller ihop vagnen mycker och ofta på resor skulle inte vilja ha min Cam. Mycket enklare med Bee. Den ska följa med när vi ska till Egypten i augusti
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14