• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • MGn
    lillahoj skrev 2008-07-01 14:30:13 följande:
    har en fråga!har en blå bugaboo bee som jag vill ha en sittdyna till.vilket tyg passar bäst marrimekko det blåa?moln det blåa?har jättesvårt att bestämma mig!
    Marimekko!!! hade den blå inna, på cameleon tillsammans med en marimekko påslakanset
  • ängeln83
    lillahoj skrev 2008-07-01 14:30:13 följande:
    har en fråga!har en blå bugaboo bee som jag vill ha en sittdyna till.vilket tyg passar bäst marrimekko det blåa?moln det blåa?har jättesvårt att bestämma mig!
    Jag hade den blå marimekko dynan till min ljus blåa topp, super fint ihop.
    Tror jag har bild om du vill se.
    ø¤º°`°º¤ø,¸¸,ø¤º°LIAM°º¤ø,¸¸,ø¤º°`°º¤ø
  • Stella81

Är det någon mer som har ett Axel & Ida solskydd till sin Cameleon? Köpte ett sånt eftersom det såg så bra ut på bild och var less på alla filtar som bara blåser och fladdrar men tycker att solskyddet är helkasst det också, jättestelt och svårt att sätta fast... Någon som är nöjd med det? Kanske inte fattar bara hur det ska sitta Fundersam

• myHappiness

Hur mycket kan man ta för helt ny oanvänd bas? Har ångrat mitt färgval lite och tänkte byta, innan bebis ens kommit...
    Men vad kan man lägga ut den för?
    Sittdel, liggdel utan madrass och platta, varukorg. Hur mycket skulle ni ge för en ny? Funderar på om det ens är värt det eller om det är bättre att köpa en till helt enkelt..

(OBS INGEN ANNONS, bara funderingar)

• Stormis
    myHappiness skrev 2008-07-01 15:18:19 följande:
    Hur mycket kan man ta för helt ny oanvänd bas? Har ångrat mitt färgval lite och tänkte byta, innan bebis ens kommit...Men vad kan man lägga ut den för?Sittdel, liggdel utan madrass och platta, varukorg. Hur mycket skulle ni ge för en ny? Funderar på om det ens är värt det eller om det är bättre att köpa en till helt enkelt.. (OBS INGEN ANNONS, bara funderingar)
    Sittdel kostar ny 880 kr, ligg 665 kr och varukorg 440 kr. Med viss reservation för någon tjuga hit eller dit. (Denim ca 50 kr dyrare per del.) Blir totalt 1985 kr. Det är nog inte omöjligt för dig att få upp mot 1500 kr på tex Tradera, men det beror ju på vilken färg det är etc. Men 1000 kr borde ju kunna få för helt nytt? Fast det kanske är för lite för dig?
  • Stormis

Ni med DittanDatten-dynor...
    Har någon lust att mäta hur smalt det är i midjan mellan rygg och sits. Kan inte betämma mig för vilket mått jag tycker blir bäst... Hon som gjort några miljoner borde ju har provat fram den perfekta bredden

• Finasteunge

En liten fråga åt min syrra som ska skaffa sig en bugga...
    vilka stå brädor är det som funkar??
    är det nån som funkar som finns typ på babyland??

Jesper 070816
  • molly 81

Puffar för min fråga igen!

Buggas egna åkpåse, är den varm?! Jag tycker den ser helt ok ut till utseendet, är även sugen på en buggy snuggle!

Men får buggas egna åkpåse plats i liggdelen?! (om vi fortfarande använder den till vintern, tösen är nio veckor och har börjar tycka det är väldigt trevligt att sitta upp!)

Bor i Skåne, vintern gör ju lite som den vill här=)

Emma

• myHappiness

molly 81 skrev 2008-07-01 17:01:27 följande:

Puffar för min fråga igen!Buggas egna åkpåse, är den varm?! Jag tycker den ser helt ok ut till utseendet, är även sugen på en buggy snuggle!Men får buggas egna åkpåse plats i liggdelen?! (om vi fortfarande använder den till vintern, tösen är nio veckor och har börjar tycka det är väldigt trevligt att sitta upp!)Bor i Skåne, vintern gör ju lite som den vill här=)Emma
    Det är ju LÅÅNGT kvar till vintern. Tin tös kommer nog sitta i sittdelen då. Jag tycker att bugaboos egna är jätte bra. Perfekt passform, glider inte rund eller ner. Hade den som enda påse i kalla norge, när jag bodde där. Den höll värmen bra.
    Har även haft en buggysnuggle, men den passar mest på sommarkvällar och tidig höst.
  • myHappiness
    Stormis skrev 2008-07-01 16:35:24 följande:
    Sittdel kostar ny 880 kr, ligg 665 kr och varukorg 440 kr. Med viss reservation för någon tjuga hit eller dit. (Denim ca 50 kr dyrare per del.) Blir totalt 1985 kr. Det är nog inte omöjligt för dig att få upp mot 1500 kr på tex Tradera, men det beror ju på vilken färg det är etc. Men 1000 kr borde ju kunna få för helt nytt? Fast det kanske är för lite för dig?
    Det kan bli dyrt för mig med ett färgbyte med andra ord. Kom på att jag har sittdel och varukorg i denim, utöver min röda bas. Så allt jag behöver igentligen nu är en denim liggdel. Var tyvärr slut på kidzshop.
    Då kan jag köpa nån ny topp istället.
    Och allt detta innan jag ens börjat använda vagnen. Jag förklarar mig själv tokig och går och gömmer mig!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14