• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • modestyclara
    Myris83 skrev 2008-06-30 12:35:34 följande:
    Jag är Arg!!!!!!!!!!!!!!! Min en månad gamla Bugga har nu fått sånt där fel på handtaget som alla pratar om..grrr..Vågar ju inte köra den nu.. Har mailat babytrader och får se vad dom säger..skrev faktiskt att jag ville ha pengarna tillbaka och lämna vagnen. Får säkert inte det men jag blir så arg när vagnen ändå är så dyr så tycker man ju att den ska håll mer är en månad!! Hur gjorde dom för er andra som har haft samma problem??
    Ingen fara att köra vagnen. Handaget lossnar aldrig helt utan hamnar som värst på högsta höjden.

Jag mailade babytrader och fick instruktioner om hur man skickar tillbaka vagnen. När de fått vagnen satte de in fraktpengarna på mitt konto och returnerade ett nytt chassi. Du kanske kan fråga om du kan få den gamla modellen på chassi eller ett frog-chassi istället om du könner dig obekväm med cameleon?
  • Irish

Idag har jag äntligen fått hem min bugaboo cameleon. Gick en runda med den och det var ju underbart. Den är snygg och min prinsessa sitter perfekt. Värt varenda öre. Min sambo som har varit väldigt skeptisk tycker att den var kanon bra. Det enda han inte gillade var att det inte var ngn fotbroms samt att styret inte gick att böja bara rakt ner eller upp. Men det viktigaste är att dottra sitter kanon och att den är lätt körd. ( samt att det är skit snygg )

Jag ska försöka lägga bil i bildtråden.

ÄNTLIGEN!!
  • Lokatt

hur ser bugaboo cameleon sunshade ut och hur fäster man det? Är det bra? Passar frog? eller frog med camelon sufflett?
    många frågor blev det hoppas nån vet

• Malin med Tim
    Lokatt skrev 2008-06-30 21:46:27 följande:
    hur ser bugaboo cameleon sunshade ut och hur fäster man det? Är det bra? Passar frog? eller frog med camelon sufflett?många frågor blev det hoppas nån vet
    Jag har nog en bild i mitt galleri...
  • Mawe123
    modestyclara skrev 2008-06-30 21:41:21 följande:
    Ingen fara att köra vagnen. Handaget lossnar aldrig helt utan hamnar som värst på högsta höjden.Jag mailade babytrader och fick instruktioner om hur man skickar tillbaka vagnen. När de fått vagnen satte de in fraktpengarna på mitt konto och returnerade ett nytt chassi. Du kanske kan fråga om du kan få den gamla modellen på chassi eller ett frog-chassi istället om du könner dig obekväm med cameleon?
    Mitt chassi från babytrader var också fel i handtaget..

Mailade dem och de ville att jag skulle skicka in chassit så att de kunde kontrollera felet och sedan om det verkligen var ett tillverkningsfel skulle de skicka ett nytt.

Det hela skulle bara ta ett par dagar.

Skickade iväg chassit den 23:e och enligt babytrader har det fortfarande inte kommit fram... Så jag blir nog utan vagn ettt tag, suck...
  • tlillan
    modestyclara skrev 2008-06-30 21:38:50 följande:
    Vad blev det för färger?
    det blev grå bas o blå topp. Hoppas det blir fint. Det va så svårt att välja färger o jag velade hela tiden...
  • Lokatt

Malin med Tim skrev 2008-06-30 21:49:41 följande:

Jag har nog en bild i mitt galleri...
    tack. Det var vitt ditt med

Jag fick nämligen med ett myggnät, men frågan är om det är ett uv- eller bara vanlig myggnät... för viss är det väll skillnad på det? Det står bugaboo på lappen, men inget mer viktigt. Det är även två "sömmar" över det. Nån som vet?
  • Stormis
    Lokatt skrev 2008-06-30 22:04:03 följande:
    Malin med Tim skrev 2008-06-30 21:49:41 följande:
    tack. Det var vitt ditt med Jag fick nämligen med ett myggnät, men frågan är om det är ett uv- eller bara vanlig myggnät... för viss är det väll skillnad på det? Det står bugaboo på lappen, men inget mer viktigt. Det är även två "sömmar" över det. Nån som vet?
    Myggnätet är vanligt nät (...) medan UV-skyddet är mer täckande maskor i en silvrig nyans. Klokare?
  • Lokatt
    Stormis skrev 2008-06-30 22:07:01 följande:
    Myggnätet är vanligt nät (...) medan UV-skyddet är mer täckande maskor i en silvrig nyans. Klokare?
    ja, då är jag med tack. Då är det halt klart vanliga myggnätet jag fick. Synd
  • SStina
    Trojka skrev 2008-06-30 21:31:57 följande:
    Jag meeed vill ju sy en fin dyna, har symaskin men ingen mall att gå efter. Vart kan man hitta sånt?
    Kan di inte försöka måtta dej fram på ett mönsterpapper...måtta efter de olika bredderna och sitthöjderna i vangen och sedan var fempunktbältet ska fram....kika lite i bilgalleriet så kommer du på hur den behöver måttas och se ut....det är inte så svårt.
    Vi har fått två underverk genom IVF en pojke född 9401 och en flicka född 0710
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14