• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Fru Indosaurie
    NovJenny skrev 2008-07-02 21:45:31 följande:
    Helt ärligt nu.Har en Cam och är lite sugen på en Bee.Men är det verkligen nödvändigt? Någon som har båda?Har en 4 månaders och en 1½ åring.Eller ska jag helt enkelt bara piffa till min cam med lite nya klädslar?
    jag har båda   bee till 2 åringen och cam till bebisen.
    Opinions are like assholes. Everybody has one. nakenfis.se
  • oOrosamarängerOo
    mallan brallan skrev 2008-07-02 22:08:50 följande:
    NovJenny: Mitt råd blir: Köp klädslar till Camen!Jag saknar min (sonens) så mycket så att jag det kommer tårar ibland.SooJuicy: Hehe, spring in till grannen å fråga hur dom gör!
    Hehe, kan fråga henne sen fast är bortresta nu, men nog hundra på att hon tvättar den i maskin. Vad säger återförsäljarna då, inte hört med nån butik?
    Mina (har lime o haft svart o isblå) har jag kört på 30 fintvätt/siden, handukar i och utan centrifugering, är ju så skonsamt det kan bli Även tvättat mina skötväskor, ex skiphop jag haft i canvas så och utan slitage eller missfärgning
  • lycra

Nu blir jag snart galen på ståbrädan!! MÅSTE ha hjälp snarast!

Är det någon som har bugaboos egna ståbräda? HUR HÄNGER MAN UPP DEN?? Alltså när man inte ska använda den så har jag sett att man kan hänga upp den på något vis så.

Är det någon som kan vara så vänlig och ge en VÄLDIGT detaljrik förklaring till detta.. eller som kanske t.o.m. har en bild på detta?

• Kajsan
    NovJenny skrev 2008-07-02 21:45:31 följande:
    Helt ärligt nu.Har en Cam och är lite sugen på en Bee.Men är det verkligen nödvändigt? Någon som har båda?Har en 4 månaders och en 1½ åring.Eller ska jag helt enkelt bara piffa till min cam med lite nya klädslar?
    Jag har båda, men har lagt ut been till fösäljning nu Fast jag vill ju behålla den så vi får se hur det blir med den saken
    Vem av barnen ska ha been och vem camen?
    Vi har Bee och cam till 4 månaders barnet, stora barnet 2,5 år är alldeles för stor för Been och får åka UJ.
  • NovJenny
    Kajsan skrev 2008-07-02 23:44:25 följande:
    Jag har båda, men har lagt ut been till fösäljning nu Fast jag vill ju behålla den så vi får se hur det blir med den saken Vem av barnen ska ha been och vem camen?Vi har Bee och cam till 4 månaders barnet, stora barnet 2,5 år är alldeles för stor för Been och får åka UJ.
    Jag hade tänkt att ha båda mest till minsta...

sonen har phil and ted och brio race, som vi ifs ska sälja för sambon hatar den!
    Där har vi en riktig bugabooälskare!
    Men philen blir kvar för det är den bästa syskonvagnen, en sådan måste man ju också ha.
  • Kajsan
    NovJenny skrev 2008-07-03 00:04:24 följande:
    Jag hade tänkt att ha båda mest till minsta... sonen har phil and ted och brio race, som vi ifs ska sälja för sambon hatar den! Där har vi en riktig bugabooälskare! Men philen blir kvar för det är den bästa syskonvagnen, en sådan måste man ju också ha.
    Nää, bästa syskonvagnen är Emmaljunga cerox 360 Sån har vi.
    Jo, bee är kul att ha, men har man en cam så är det inte nödvändigt.
    Men varför ska allt vara nödvändigt för? Köp!
  • NovJenny
    Kajsan skrev 2008-07-03 00:09:06 följande:
    Nää, bästa syskonvagnen är Emmaljunga cerox 360 Sån har vi.Jo, bee är kul att ha, men har man en cam så är det inte nödvändigt.Men varför ska allt vara nödvändigt för? Köp!
    Vi kikade på en sådan syskonvagn först men med lilla mig framför. Ha ha... Nej.
    Annars tycke jag den var grymt smidig för att vara dubbel.

Funderar på om jag inte ska köpa ny klädsel till cammen ändå. Eller?
    Måste sova på saken.

Natti!
  • imsa

ni som använder sittdelen till era 4 månadersbebisar, har ni "störtbågen" på? eller bara selen?

vilket läge brukar ni ha sittdelen i när dom sitter i?

♥ nu är hon här ♥
  • Kajsan
    imsa skrev 2008-07-03 00:29:43 följande:
    ni som använder sittdelen till era 4 månadersbebisar, har ni "störtbågen" på? eller bara selen?vilket läge brukar ni ha sittdelen i när dom sitter i?
    Jag började m sittdel när hon var 2.5 mån och nu är hon 4 mån.
    Störtbågen ? Den har jag nästan aldrig på, jag har den alltid i helt ligg eller halvläget när hon gör situps Inte fullt sittläge.
  • imsa

hehe, ja störtbåge är roligare än bumperbar tycker jag

jag har haft henne i sittdelen ett par gånger innan men bytt tillbaka till liggdelen. inte för att hon klagar utan för att jag vill   men nu så får hon kanppt plats i liggdelen och är rätt ofta i träningstagen (situpsen som du säger). nu ikväll har jag bytt tillbaka till sittdelen för en test igen. sist då jag hade henne i sittdelen hade jag som du halvsitt eller ligg. men det är väl ok att ha henne i halsitt även om hon inte gör situps? hon verkar nämligen trivas bäst där.

fördelen med liggdelen tycker jag är att dom är mer skyddade. i sittdelen vet jag knappt vad man ska  ta på henne eller ta med för extra filt.

Kajsan skrev 2008-07-03 00:44:22 följande:
    Jag började m sittdel när hon var 2.5 mån och nu är hon 4 mån.Störtbågen ? Den har jag nästan aldrig på, jag har den alltid i helt ligg eller halvläget när hon gör situps Inte fullt sittläge.
    ♥ nu är hon här ♥
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14