• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • mallan brallan

Amen, jag var i UJ tråden å gästspelade å då var det en tjej som skrubbat lite
    på sitt Baroque-tyg (som oxå är tryckt) å då hade trycket grå-nat.
    Så jag är livrädd!

• Lokatt

uv-nätet, passar det sittdelen oxå, eller bara ligg?

• madebyinferno
    ami skrev 2008-07-02 01:26:59 följande:
    Cameleon eller Bee till normalstor 2-åring?

Så här sitter min snart treåriga tös i Bee´n, bra i sittläge men får inte plats under suffletten längst bak - men så är hon över 1 meter också...

Och så här satt hon i Cammen när hon var ungefär 2,5år

Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • Finasteunge
    mallan brallan skrev 2008-07-02 20:40:13 följande:
    Amen, jag var i UJ tråden å gästspelade å då var det en tjej som skrubbat litepå sitt Baroque-tyg (som oxå är tryckt) å då hade trycket grå-nat.Så jag är livrädd!
    Men om du kör på fintvätt med några handukars om nån sa här i tråden så tycker ja det borde hålla. Sen så skrubbade hon på sin å då sliter man ju mer på mönstret. Om du är osäker så kör den i badkaret eller nått då är man ju på den säkra sidan skulle ja gjort.
    Jesper 070816
  • madebyinferno
    Weklund skrev 2008-07-02 07:43:10 följande:
    hittade den i en katalog från barnenshus, men fick googla fra bildr etc.bibi swiss strolli rider - www.amazon.com/Happy-Swiss-Strolli-Rider-Swit... får ju md tre olika fästen så den kan ju pasaa!!
    Super, ska genast kolla... kanske kan leja maken att bygga en åt mig till och med
    Milliam 0011 (sojaallergi), Linnéa 0509 (äggallergi) och Elias 0707 (mjölkallergi)
  • madebyinferno
    Majomajo skrev 2008-07-02 10:44:07 följande:
    Hej ni Bugaboo-proffs! Vi väntar första barnet och ska välja barnavagn. Väljer mellan Bugaboo Cam, Mutsy 4-rider och Teutonia Fun. Det som talar emot Bugaboon är att man inte har plan liggdel i sittvagnen. Hur tycker ni att det är? Stör ni (eller barnet) er på att barnet inte kan ligga plant?
    Köpte en Fun men körde den inte mer än en vecka innan jag köpte min Cameleon!!
    Lillkillen sjönk ner som en säck potatis när han ville upp och se lite mer i Fun men i Cammen så kunde han få vara med mer utan att säcka ihop...
    Hade liggdelen länge, längre än många andra eftersom han föredrog att sova på mage men nu sover han lika bra i sittdelen, även fast den är skålad.
    Mutsy´n har jag bara provdragit i butik för lyfta den orkade jag inte vägde bly ju!

Röstar med andra ord på Bugaboo
  • NovJenny

Helt ärligt nu.

Har en Cam och är lite sugen på en Bee.
    Men är det verkligen nödvändigt? Någon som har båda?
    Har en 4 månaders och en 1½ åring.

Eller ska jag helt enkelt bara piffa till min cam med lite nya klädslar?

• oOrosamarängerOo
    mallan brallan skrev 2008-07-02 20:40:13 följande:
    Amen, jag var i UJ tråden å gästspelade å då var det en tjej som skrubbat litepå sitt Baroque-tyg (som oxå är tryckt) å då hade trycket grå-nat.Så jag är livrädd!
    Fast baroque är ju svartvit, och beroende på hur och vilken sorts skrubb man skrubbar med eller hur hårt så kan det säkert bli "gråtjaskigt". Har inte tidigare hört talas om att de inte skulle gå att tvätta skonsamt i maskin. Min granne har fashion victim och två små lortgrisar o den är så ren och fin mellan varven
  • oOrosamarängerOo
    SooJuicy skrev 2008-07-02 22:00:36 följande:
    Fast baroque är ju svartvit, och beroende på hur och vilken sorts skrubb man skrubbar med eller hur hårt så kan det säkert bli "gråtjaskigt". Har inte tidigare hört talas om att de inte skulle gå att tvätta skonsamt i maskin. Min granne har fashion victim och två små lortgrisar o den är så ren och fin mellan varven
    Centrifugeringen bör stängas av oxå i maskin.
  • mallan brallan

NovJenny: Mitt råd blir: Köp klädslar till Camen!
    Jag saknar min (sonens) så mycket så att jag det kommer tårar ibland.

SooJuicy: Hehe, spring in till grannen å fråga hur dom gör!

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14