• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • MGn
    Liinda83 skrev 2008-07-03 14:12:32 följande:
    ni som köpt dyna från Ditten och datten hur pass tjock är den på ett ungefär???
    Jasså du finns också här =) Har du med en bugga? Svårt att säga hur tjock dynan är, kanske 1cm när den är lite mer använd, är ju ganska "fluffig" innan den är använd. Den blir ju mer tillplattad med tiden och efter en tvätt så fluffar den till sig igen..
  • MGn
    MGn skrev 2008-07-03 15:59:09 följande:
    Jasså du finns också här =) Har du med en bugga? Svårt att säga hur tjock dynan är, kanske 1cm när den är lite mer använd, är ju ganska "fluffig" innan den är använd. Den blir ju mer tillplattad med tiden och efter en tvätt så fluffar den till sig igen..
    Blandade ihop dig med en annan linda på fl
  • Liinda83
    MGn skrev 2008-07-03 15:59:09 följande:
    Ok tack
  • Fröken Småland
    Natural skrev 2008-07-03 15:43:31 följande:
    Jag har fått veta att man inte ska testdra handtaget genom att ta tag och dra med foten på staget nedan. THJ kan nog ge mer info.
    Natural skrev 2008-07-03 15:44:51 följande:
    Det där lät fel, jag menar att dra med handen, men att hålla emot med foten på staget nedan.
    Fast det lät roligare att dra med foten *fniss*
    Saaaraa skrev 2008-07-03 15:55:37 följande:
    Tack för era svar! Jag har bestämt mig för en Cameleon. Annars kommer jag ångra mig.Ska ju köpa en begagnad.. men skiljer det någonting speciellt på årsmodellerna? Om jag hittar en i kanonskick från tex. 06 är det då någon stor skillnad på den och den från 08?
    Det enda som skiljer Cameleon åt är möjligen chassit. Annars har Bugaboo inga årsmodeller alls, utan en Cameleon är en Cameleon och då ser den ut på ett visst sätt. Smidigt, för då vet man alltid att klädslar mm är kompatibla.

Chassit finns det två varianter av; det ena har skruvar som man justerar höjden med samt lufthjul, och det andra har snäppfästen och skumfyllda hjul. Det har varit en hel del problem med snäppfästena så jag skulle inte köpa det nya chassit begagnat eftersom man då står helt utan garanti.
  • Hepa

Såg på Kidz-shopen att det finns något som heter suflettspännen som man kan köpa till Buggan. Vad är det för nått?

• Fröken Småland
    Hepa skrev 2008-07-03 17:48:16 följande:
    Såg på Kidz-shopen att det finns något som heter suflettspännen som man kan köpa till Buggan. Vad är det för nått?
    Det är de som håller fast suffletten i ramen, och ingår när man köper en komplett vagn.
  • Saaaraa

Okej, och "Frog" det är ju den gamla varianten av Cameleon, hur stor skillnad är det där?

• Fröken Småland
    Saaaraa skrev 2008-07-03 18:12:45 följande:
    Okej, och "Frog" det är ju den gamla varianten av Cameleon, hur stor skillnad är det där?
    Mellan Frog och Cameleon skiljer fem cm på ramen, Frog har inte ställbar fjädring på framhjulen och heller inte höj- och sänkbart handtag. Suffletten är också större på Cameleon och såklart är det skillnad i färger osv.
  • Hepa

Aha, tack. Trodde det var nån slags rolig grej som man kunde fästa leksaker på eller nått sånt men då ska jag inte beställa sånna då, bara ett parasoll!

mamma2003 skrev 2008-07-03 18:07:18 följande:
    Det är de som håller fast suffletten i ramen, och ingår när man köper en komplett vagn.
  • Saaaraa

Okej tack, men det lutar nu åt att det får bli en frog istället.. eller vore det helt att kasta pengarna i sjön? E frog en bra bugga? Någon här som har den?

Cameleon-klädseln passar ju till frog väl? Har läst det någonstans tror jag..

mamma2003 skrev 2008-07-03 18:27:32 följande:
    Mellan Frog och Cameleon skiljer fem cm på ramen, Frog har inte ställbar fjädring på framhjulen och heller inte höj- och sänkbart handtag. Suffletten är också större på Cameleon och såklart är det skillnad i färger osv.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14