• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    imsa skrev 2008-07-03 00:49:51 följande:
    hehe, ja störtbåge är roligare än bumperbar tycker jag jag har haft henne i sittdelen ett par gånger innan men bytt tillbaka till liggdelen. inte för att hon klagar utan för att jag vill   men nu så får hon kanppt plats i liggdelen och är rätt ofta i träningstagen (situpsen som du säger). nu ikväll har jag bytt tillbaka till sittdelen för en test igen. sist då jag hade henne i sittdelen hade jag som du halvsitt eller ligg. men det är väl ok att ha henne i halsitt även om hon inte gör situps? hon verkar nämligen trivas bäst där.fördelen med liggdelen tycker jag är att dom är mer skyddade. i sittdelen vet jag knappt vad man ska  ta på henne eller ta med för extra filt.
    Jaa klart man kan ha bäbis där oavsett situpsen, jag kan inte ha henne i liggdel för hon blir helt frustrerad därnere.
    I sittdelen har jag en tunn filt på henne när det är kallt, annars vanliga kläderna bara.
  • Majomajo

Tack för alla svar! Okej, har förstått att de sitter väldigt bra i sittdelen och inte hasar ner, men hur är de för dem att sova i sittdelen? blir det aldrig dumt att de inte kan vända sig, eller ligga plant?

• modestyclara
    Majomajo skrev 2008-07-03 07:36:02 följande:
    Tack för alla svar! Okej, har förstått att de sitter väldigt bra i sittdelen och inte hasar ner, men hur är de för dem att sova i sittdelen? blir det aldrig dumt att de inte kan vända sig, eller ligga plant?
    MIna barn som provat många vgnar (jag har haft över 20 stycken) har aldrig haft problem att sova i buggans sittdel.
    lycra skrev 2008-07-02 22:28:47 följande:
    Nu blir jag snart galen på ståbrädan!! MÅSTE ha hjälp snarast!Är det någon som har bugaboos egna ståbräda? HUR HÄNGER MAN UPP DEN?? Alltså när man inte ska använda den så har jag sett att man kan hänga upp den på något vis så. Är det någon som kan vara så vänlig och ge en VÄLDIGT detaljrik förklaring till detta.. eller som kanske t.o.m. har en bild på detta?
    Du har ju fått med en snodd med en krok i ena änden och ett kardborreband på. Fäst kardborrebandet runt mittstången på chassit under sitt-/liggdelen. Kroka fasf kroken i hålet ovanpå stråbrädan rätt långt fram. Justera längden på snodden så att du får ståbrädan så mycket uppfälld som du vill ha den.
  • Kaffemums

Hallå ni Bugaboo-experter! Vet ni om det finns en sån där fullt fällbar sufflett till Cameleon (alltså precis en sån som Bee har)?

Sen undrar jag vad den där störtbågen har för funktion egentligen. Kan nån kunnig förklara det?

• Ms Kanga
    Kaffemums skrev 2008-07-03 08:32:07 följande:
    Hallå ni Bugaboo-experter! Vet ni om det finns en sån där fullt fällbar sufflett till Cameleon (alltså precis en sån som Bee har)?Sen undrar jag vad den där störtbågen har för funktion egentligen. Kan nån kunnig förklara det?
    "Störtbågen" heter carry handle på engelska så den är gjord för att bära sitt/liggdelen med och många barn gillar att hålla sig i när då åker vagn
  • mallan brallan

Panso: "fullt fällbar sufflett " förstår inte riktigt vad du menar...

• mallan brallan

Majomaj: Kidsen e så uppfinningsrika vettu,
    som någon skrev längre bak så fixar å trixar dom tills dom
    hittar ett skönt sätt att ligga på. Min son brukar hamna på sidan,
    med ena benet uppdraget och det andra korsat.

• Lokatt

ingn som visste om uv-nätet passar när man har vagnen som sittvagn?

• mamma på vift
    Majomajo skrev 2008-07-03 07:36:02 följande:
    Min son sover gärna på mage med benen uppdragna under sig när han sover i sängen...men i buggan ligger han på rygg o sover. Han sover hur bra som helst. I tisdags sov han i 4 timmar i vagnen. Tror att det är en vanesak...vet dom inget annat så
    *Mamma till 1 prins och 1 groda*
  • Fröken Småland
    Lokatt skrev 2008-07-03 09:41:13 följande:
    ingn som visste om uv-nätet passar när man har vagnen som sittvagn?
    Jojomän, det passar lika bra på sittdelen som på liggdelen. Det sitter på ramen resp suffletten som ju är samma på båda.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14