• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Saaaraa

Okej tack. Är Cameleon mycket bättre än Geckon annars? När jag tittar på beg. vagnar så verkar det vara en ganska stor prisskillnad tycker jag...

Shoegirl skrev 2008-07-03 12:00:20 följande:
    Nej, det finns inget att fästa bågen i på ramen.
  • oOrosamarängerOo
    Saaaraa skrev 2008-07-03 11:59:00 följande:
    Hej i bugaboo-ägare.Tänkte bara fråga en liten fråga.. Tänkt köpa en Cameleon men Geckon är ju nästan likadan, finns ju lite skillnader men det enda jag saknar på den är "bågen" som man kan ha framför bebisen när h*n sitter, som barnet kan hålla händerna på. Kan man inte köpa till det på något sätt till Geckon?
    camen och geckon är helt olika, mycket som skiljer sig bla. har camen teleskophandtag, större i sitsen o högre suflett, större varukorg, ställbar fjädring på svivelhjulen, helt annan färgvals möjlighet. Jag hade geckon först men bytte till camen, vilket jag föredrar.
    Varför ta silver när det finns guld resonerar jag
  • Lille Mammsen
    Saaaraa skrev 2008-07-03 12:02:02 följande:
    Okej tack. Är Cameleon mycket bättre än Geckon annars? När jag tittar på beg. vagnar så verkar det vara en ganska stor prisskillnad tycker jag...
    Gecko är väl den lite enklare modellen!?
    Cam har väl fördelen med att du kan byta färger mer en Geckon & & har bygel & reglerbara handtaget (som nu tydligen bråkar för dom som köp cam 2007-2008) Vad jag har fått i info här i tråden ang Cam/Gecko så har Geckon fördelen att va smidigare att köra pga vikten mm. Jag har ju en UJ med liggdel och ville ha en extra vagn med vändbar sitts...därför blev det en Gecko för mig...som jag köpt extra klädsel till + div CAM toppar då dessa ska funkar ganska OK,sufflett bågar måste dock bytas då...& ev. fästerna (ej fått 100% svar ang.detta)!Cam´s sivelhjul(eller va de nu heter) kan man ha på Geckon dvs kan köpas sep.
  • Lille Mammsen
    bakabakalitenkaka skrev 2008-07-03 13:04:59 följande:
    Kan man köpa Bugaboo bagclips nånstans??
    simpleworld! Ev. fler butiker?
  • Liinda83

ni som köpt dyna från Ditten och datten hur pass tjock är den på ett ungefär???

• sara1981
    SStina skrev 2008-07-03 10:18:33 följande:
    Men hallå... Sara1981.....nu blir jag extremt avundsjuk på din dyna....jisses vad snyyyyygg
    fröken ida skrev 2008-07-03 10:20:39 följande:
    Ja den var riktigt snygg...
    SooJuicy skrev 2008-07-03 10:21:00 följande:
    Åhh, den va ju jätteläcker...psykadeliskt snygg!
    Tackar!
  • Natural

Jag har fått veta att man inte ska testdra handtaget genom att ta tag och dra med foten på staget nedan. THJ kan nog ge mer info.

• Natural
    Natural skrev 2008-07-03 15:43:31 följande:
    Jag har fått veta att man inte ska testdra handtaget genom att ta tag och dra med foten på staget nedan. THJ kan nog ge mer info.
    Det där lät fel, jag menar att dra med handen, men att hålla emot med foten på staget nedan.
  • Saaaraa

Tack för era svar! Jag har bestämt mig för en Cameleon. Annars kommer jag ångra mig.

Ska ju köpa en begagnad.. men skiljer det någonting speciellt på årsmodellerna? Om jag hittar en i kanonskick från tex. 06 är det då någon stor skillnad på den och den från 08?

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14