• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • spiritsinlove
    MejaKiZnic skrev 2008-07-17 14:58:20 följande:
    7800 blev det för mig, ska själv beställa nu i veckan som kommer *längtar
    Ok Ja, det är ju ett bra pris
  • haberg

Lilaa; jag har bara sett den vagnen på bild, men jag antar att du kan sy en egen suflett precis som det går till tex cameleon?

tillbehör kan du köpa på lite oilka ställen, vad är det du vill ha?

ang. bromsarna så skulle jag nog om jag var du höra av mig till Bugaboo och fråga vad dom säger att man kan göra för att fixa bromsen. Lycka till! berätta i tråden sen hur det går!mvh/Hanna

• SchumiFerrari

sitter och funderar på att knåpa ihop ett brev till Bogaboo om att jag önskar en syskonvagn...tror ni det kan bli någon i framtiden? Inom typ 2 år...

*Älskade Noa*
  • spiritsinlove

Hört att det ska finnas någon engelsk butik också där man kan beställa över nätet?
    Stämmer det? (Litar på er experter )
    Och i så fall - hur är den sidan om man jämför med babytrader..?

*tjatig*

• medea08
    Lilaa skrev 2008-07-17 14:38:11 följande:
    Hej! Jag är ny i tråden och äger en gammal bugaboo classic. Kan ni hjälpa mig hur jag ska piffa upp den.Suffletten är blekt så jag undrar hur och om kan jag byta den? Eller om jag bara kan byta tyg.
    Googlade lite på bugaboo classic, visst är den väldigt lik bugaboo frog? På frogen så kan man använda cameleon-sufletter ifall man köper cam-suflettspännen (kostar knappt en hundring), kanske funkar det på clasic också? Visste inte ens att det fanns en sådan modell...
  • Ari Gold
    Lilaa skrev 2008-07-17 14:38:11 följande:
    Hej! Jag är ny i tråden och äger en gammal bugaboo classic. Kan ni hjälpa mig hur jag ska piffa upp den.Suffletten är blekt så jag undrar hur och om kan jag byta den? Eller om jag bara kan byta tyg.Bromsen sitter fram och är väldigt dålig. Finns det något att göra åt det? Finns kanske bromsar att köpa?Vart kan jag köpa tillbehör till bra pris?Hoppas nån vill svara.
    Du kan använda sufletter och toppklädslar avsedda för bugaboo cameleon. Det brukar finnas begagnade delar att köpa på blocket och tradera.

Vill du fräsch upp den suflett du redan har gör du som på samma sätt som med solblekta sufletter på tex emmaljunga: Lägg på ny färg (palett textilfärg från Panduro rekommenderas, det ska vara den transparenta sorten) försiktigt med en pensel, eftertorka med en svamp eller trasa. Den typ av textilfärg som körs i maskin fäster däremot inte på yttertyget men kan användas för att färga fodret i sufletten.

Lättaste färgen att färga om är svart, annars gäller det att man är väldigt noga med att få nyansen rätt (palettfärgerna är blandbara med varandra).

Eftersom bromsen sitter på framhjulen på classic vore det enklaste sättet att byta broms givetvis att köpa nya framhjul. men jag tror inte att classicens hjul går att köpa längre. Det nya bromssystemet med handbroms bör gå att montera på din vagn men du måste då byta bakhjulen också eftersom bakhjulen på klassic saknar dne kuggring som bromsen fäster i.

Vill du inte kosta på vagnen för mycket så kan du ju leta efter begagnade bakhjul också. Har sett det några gånger på annons.
  • haberg

SchumiFerarri; ryktet går att en syskonvagn redan är på G, kanske tom till senhösten/vintern! jag håller också tummarna för den, planerar syskon !

• thj
    haberg skrev 2008-07-17 15:56:16 följande:
    SchumiFerarri; ryktet går att en syskonvagn redan är på G, kanske tom till senhösten/vintern! jag håller också tummarna för den, planerar syskon !
    Tror dessvärre det dröjer mer än så innan syskonvagnen kommer *snyft*

kramizz
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14