• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • NovJenny

Ser att ni snackar skruvar men har inte riktigt hängt med...

en skruv på mitt chassi höll på att lossna såg jag igår, tänkte inte mer på det men det kanske är en reklamation?
    eller är det bara att skruva tillbaka den?

• CanelaCaliente

Någon som vet hur lång (cm) liggdelen är invändigt?

• NovJenny

min skruv som är lös sitter bakom fästena som man sjusterar handtaget med...

• FridaLee

nu har jag varit och provkört bugga i affär igen helt hundra nu att jag ska ha en, vart lite osäker när det strulat lite, men vi ska ha en!!! ska avakta tills efter ul nästa vecka hoppas få veta könet så jag kan välja vagn efetr det.

Altså chassit är ju lite ruckbart i handtaget fram och tillbaks hon i affären sa att så är alla vagnar och jag provade alla 4 vagnar i butiken och alla var så är era så!??? måste ju fråga

• zarahz
    Linda Al skrev 2008-07-17 20:18:28 följande:
    Hej! Kommer med det gamla vanliga... Men nu har ena skruven i "handtaget" försvunnit på vår bugga (fattar inte hur, men imorse var den bara borta. Helt sjukt. Vi som varit såååå försiktiga!). Har iaf mailat babytrader, som är hysteriskt tillmötesgående. Får ju t o m tillbaka fraktkostnaden (vilket jag iof tycker man ska få, men ändå).Nu till frågan; Jag ska skicka "frame". Det är alltså endast själva chassit, när man skalat av allt som går? Inga hjul, sittdel, varukorg eller ngt?En liten fundering till. Alla som får nya chassin nu, har ni fått de där med "pluppar", som ni pratat om? Eller skickar Bugaboo fortfarande de med skruvar? (hon skulle beställa ett nytt, vilket tar ca 3 v. Så det kommer ju inte vara ett gammalt som legat på lagret liksom.)
    Jag va å hämtade mitt nya chassi för ett par veckor sedan och fick det med skruvarna igen! Nu så har handtaget börja glida igen så det e väl bara att reklamera igen... blir så ledsen att det ska behöva vara så! Gråter
    Mario 2002 Melwin 2008
  • Linda Al
    zarahz skrev 2008-07-17 21:09:44 följande:
    Jag va å hämtade mitt nya chassi för ett par veckor sedan och fick det med skruvarna igen! Nu så har handtaget börja glida igen så det e väl bara att reklamera igen... blir så ledsen att det ska behöva vara så!
    Äsch, jag som hoppades lite...

Konstigt att bugaboo inte satsar på att skicka det nya. De vill väl undvika fler problem, och fler missnöjda kunder, kan man ju tycka.

Men du, vad är det man skickar in? Chassit totalt avskalat, eller? Vill ju inte råka skicka in fel...
    Det är här man ska skriva nåt fyndigt och genomtänkt, va?
  • thj
    Linda Al skrev 2008-07-17 21:16:11 följande:
    Äsch, jag som hoppades lite... Konstigt att bugaboo inte satsar på att skicka det nya. De vill väl undvika fler problem, och fler missnöjda kunder, kan man ju tycka.Men du, vad är det man skickar in? Chassit totalt avskalat, eller? Vill ju inte råka skicka in fel...
    De har löst detta problem nu,det är därför all tillverkning av bugaboo cameleon är så superförsenad..

Kram 
  • zarahz
    Linda Al skrev 2008-07-17 21:16:11 följande:
    Äsch, jag som hoppades lite... Konstigt att bugaboo inte satsar på att skicka det nya. De vill väl undvika fler problem, och fler missnöjda kunder, kan man ju tycka.Men du, vad är det man skickar in? Chassit totalt avskalat, eller? Vill ju inte råka skicka in fel...
    Jag har ju då köpt min i butik här i Sverige men när jag va å bytte så va det bara chassit! Inga hjul eller nåt annat, ett "naket" chassi bara! Misstänker att det e samma om man beställt från Babytrader oxå...
    Mario 2002 Melwin 2008
  • Nikas
    FridaLee skrev 2008-07-17 20:54:10 följande:
    nu har jag varit och provkört bugga i affär igen helt hundra nu att jag ska ha en, vart lite osäker när det strulat lite, men vi ska ha en!!! ska avakta tills efter ul nästa vecka hoppas få veta könet så jag kan välja vagn efetr det. Altså chassit är ju lite ruckbart i handtaget fram och tillbaks hon i affären sa att så är alla vagnar och jag provade alla 4 vagnar i butiken och alla var så är era så!??? måste ju fråga
    Jag undrade samma sak, och frågade i en butik, där hon sa att det ska vara så. Sedan träffade jag en kompis som har en alldeles ny vagn och nyfödd bebis, och den var Precis som min, handtaget lite ruckbart precis som du beskriven och precis som MIN vagn är :) Så det ska nog vara så. Jätteskönt att veta tycker jag!!! Buggan verkar vara så skön att köra... längtar tills min lille är född så man får gå ut och kööööra!!
  • Linda Al
    thj skrev 2008-07-17 21:19:50 följande:
    De har löst detta problem nu,det är därför all tillverkning av bugaboo cameleon är så superförsenad..Kram 
    Jaha! Det låter ju super! Men de kör med skruvar ändå alltså?
    zarahz skrev 2008-07-17 21:20:41 följande:
    Jag har ju då köpt min i butik här i Sverige men när jag va å bytte så va det bara chassit! Inga hjul eller nåt annat, ett "naket" chassi bara! Misstänker att det e samma om man beställt från Babytrader oxå...
    Tack för svaret. Det borde ju vara samma, ja.
    Det är här man ska skriva nåt fyndigt och genomtänkt, va?
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14