• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Kajsan
    thj skrev 2008-07-17 16:07:20 följande:
    Tror dessvärre det dröjer mer än så innan syskonvagnen kommer*snyft*kramizz
    Jag fattar inte varför Barnbutiken säger att den kommer till vintern Jag hoppas de har rätt!
  • oOrosamarängerOo
    Kajsan skrev 2008-07-17 16:34:55 följande:
    Jag fattar inte varför Barnbutiken säger att den kommer till vintern Jag hoppas de har rätt!
    Har barnbutiken lovat bb syskonvagn igen Till mig har de sagt vid tre tillfällen att bugaboo ska komma med syskonvagn och ungefärligt när, det va för typ tre år sen och fortfarande inte kommit  hade visst fått infon f¨ån den svenska kontakten på bugaboo
  • thj

Den info jag fått så är det ingen syskonvagn på väg tyvärr önskar att jag har fått fel info,men det är inte så troligt då det kommer direkt från bugaboo..

Kramizz

• Lilaa

Da Mutt skrev 2008-07-17 15:34:05 följande:

Du kan använda sufletter och toppklädslar avsedda för bugaboo cameleon. Det brukar finnas begagnade delar att köpa på blocket och tradera.Vill du fräsch upp den suflett du redan har gör du som på samma sätt som med solblekta sufletter på tex emmaljunga: Lägg på ny färg (palett textilfärg från Panduro rekommenderas, det ska vara den transparenta sorten) försiktigt med en pensel, eftertorka med en svamp eller trasa. Den typ av textilfärg som körs i maskin fäster däremot inte på yttertyget men kan användas för att färga fodret i sufletten. Lättaste färgen att färga om är svart, annars gäller det att man är väldigt noga med att få nyansen rätt (palettfärgerna är blandbara med varandra).Eftersom bromsen sitter på framhjulen på classic vore det enklaste sättet att byta broms givetvis att köpa nya framhjul. men jag tror inte att classicens hjul går att köpa längre. Det nya bromssystemet med handbroms bör gå att montera på din vagn men du måste då byta bakhjulen också eftersom bakhjulen på klassic saknar dne kuggring som bromsen fäster i.Vill du inte kosta på vagnen för mycket så kan du ju leta efter begagnade bakhjul också. Har sett det några gånger på annons.
    tack det var bra tips
  • medea08
    thj skrev 2008-07-17 17:07:43 följande:
    Den info jag fått så är det ingen syskonvagn på väg tyvärrönskar att jag har fått fel info,men det är inte så troligt då det kommer direkt från bugaboo..Kramizz
    Attans, då får vi helt enkelt ha ett antal år mellan barnen...
  • Lille Mammsen
    spiritsinlove skrev 2008-07-17 15:22:46 följande:
    Hört att det ska finnas någon engelsk butik också där man kan beställa över nätet?Stämmer det? (Litar på er experter )Och i så fall - hur är den sidan om man jämför med babytrader..?*tjatig*
    tror inte den blir billigar! kollade tidigare för någo år sedan va en uj skulle konsta=inte billigare då frakten då låg på typ50-60£
  • Lille Mammsen
    thj skrev 2008-07-17 17:07:43 följande:
    Den info jag fått så är det ingen syskonvagn på väg tyvärrönskar att jag har fått fel info,men det är inte så troligt då det kommer direkt från bugaboo..Kramizz
    Du borde väl ha koll på om den STORA mässan e nu i USA!? Om det nu skulle komma en syskonvagn så kommer den visas upp där!
  • Lilaa

finns det ingen svensk bugaboo hemsida? finns det bara den engelska?

• Nikas

Vinterhjulfråga:

To buy or not to buy... bor i Stockholm, city kan man säga. Kommer inte gå skogspromenader och terrängpromenader direkt liksom, dock är det ju moddigt i Stockholm rätt länge.

Någon som ångrat att de köpt? Är det ok att köpa begagnade?

• oOrosamarängerOo
    Nikas skrev 2008-07-17 17:58:22 följande:
    Vinterhjulfråga:To buy or not to buy... bor i Stockholm, city kan man säga. Kommer inte gå skogspromenader och terrängpromenader direkt liksom, dock är det ju moddigt i Stockholm rätt länge. Någon som ångrat att de köpt? Är det ok att köpa begagnade?
    Jag bor i Sthlm och tycker vinterhjulen är totalt meningslösa. Har tagit mig fram överallt ändå under tre vintrar. Med vintehjulen så försvinner ju typ halva funktionen med buggen, är inte svängbara och den blir jätte tungstyrdFundersam
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14