• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • SchumiFerrari

Nu har jag köpt tyg för att sy sufflett... får väl se om jag lyckas!

*Älskade Noa*
  • Kajsan
    Nikas skrev 2008-07-17 17:58:22 följande:
    Vinterhjulfråga:To buy or not to buy... bor i Stockholm, city kan man säga. Kommer inte gå skogspromenader och terrängpromenader direkt liksom, dock är det ju moddigt i Stockholm rätt länge. Någon som ångrat att de köpt? Är det ok att köpa begagnade?
    Jag har vinterhjul, guld värt när man går på skogsstigar eller riktigt bumpiga grusvägar på landet.
  • Lille Mammsen
    Nikas skrev 2008-07-17 17:58:22 följande:
    Vinterhjulfråga:To buy or not to buy... bor i Stockholm, city kan man säga. Kommer inte gå skogspromenader och terrängpromenader direkt liksom, dock är det ju moddigt i Stockholm rätt länge. Någon som ångrat att de köpt? Är det ok att köpa begagnade?
    Jag köpte dessa...fick tag i typ nya för 450:-
    jag finns i 08-omr. och när vi har snö så är det inte alltid bra snöröjt.....skulle ej kunna rulla min bugga ute då dvs utan lite större hjul!
  • spiritsinlove
    Lille Mammsen skrev 2008-07-17 17:30:03 följande:
    tror inte den blir billigar! kollade tidigare för någo år sedan va en uj skulle konsta=inte billigare då frakten då låg på typ50-60£
    Vilken sida?
  • Lille Mammsen
    spiritsinlove skrev 2008-07-17 19:45:29 följande:
    Vilken sida?
    Minns ej butiken...fan div butiker på ebay/uk
  • haberg

Nikas: hej, jag bor också i sthlm, stadsmiljö. Jag HATAR mina snöhjul, kommer aldrig sätta på dom igen, ska sälja dom till vintern sen! *OBS! ingen annons*.

Buggan blir ju jobbigare än en pansarvagn med fyra fasta hjul med dom på . När jag köpte dom hade jag fått allt om bakfoten, trodde det skulle bli 2 stora swivelhjul därfram, hade tänkt köra med dom året runt, klantigt av mig !

• spiritsinlove
    Lille Mammsen skrev 2008-07-17 19:56:42 följande:
    Minns ej butiken...fan div butiker på ebay/uk
    ok
  • Linda Al

Hej! Kommer med det gamla vanliga... Men nu har ena skruven i "handtaget" försvunnit på vår bugga (fattar inte hur, men imorse var den bara borta. Helt sjukt. Vi som varit såååå försiktiga!). Har iaf mailat babytrader, som är hysteriskt tillmötesgående. Får ju t o m tillbaka fraktkostnaden (vilket jag iof tycker man ska få, men ändå).
    Nu till frågan; Jag ska skicka "frame". Det är alltså endast själva chassit, när man skalat av allt som går? Inga hjul, sittdel, varukorg eller ngt?

En liten fundering till. Alla som får nya chassin nu, har ni fått de där med "pluppar", som ni pratat om? Eller skickar Bugaboo fortfarande de med skruvar? (hon skulle beställa ett nytt, vilket tar ca 3 v. Så det kommer ju inte vara ett gammalt som legat på lagret liksom.)

Det är här man ska skriva nåt fyndigt och genomtänkt, va?
  • hallonsoda0

Är det någon av er som har bild på en cam med grå bas och denimtopp? Såg denimklädseln för första gången i verkligheten idag och den är ju sjukt snygg alltså:)

• Nikas

Tack alla för era svar ang. Vinterhjulen!

Ska avvakta då istället, så köper jag vid behov istället.

Sen undrar jag, kan någon tala om för mig vad det är för "fel på chassit" som alla talar om? Vad är det för skruvar som inte är bra? Har ju köpt en ny bugga för ett par v. sedan så jag antar att jag har det chassit alla talar om. Var sitter de skruvarna?

*nyfiken*

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14