• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • rackar2

Tack för de orden thj! Trots att jag köpte vagnen i Uppsala... Men är redan så nöjd med den, sitter och tittar på den just nu! Grå bas och denim top!

• Nikas
    thj skrev 2008-07-18 11:42:17 följande:
    Tror inte du kommer att få ngt frakt tillägg(eller jag vet)vi har vik på kidz(så det är nog det att vi ej informerat rätt)Massor av tack för din order
    Åh tack själv! Bra priser och bra utbud på saker. Det blir nog bra det där, men då "vet" jag, tack för ditt svar på mitt inlägg ;)
  • RååSa BuBBlan

Fyyy va ledsen jag känner mig alltså

Böt bort min fina cam-06 mot en Bee i början på veckan, och märkte ju redan första prommen att bromsen inte tog.. Vände på den o de satt lite smuts där o sen funkade den EN gång..  Nu funkar den 1 av 10 ggr, antingen tar bara ena pinnen eller ingen alls..

Hon MÅSTE ju vetat om det om hon haft den sen Feb

Även på de vackraste platser växer det ogräs (AN 2001)
  • Bellahhh
    Angelinah skrev 2008-07-18 14:12:28 följande:
    Fyyy va ledsen jag känner mig alltså Böt bort min fina cam-06 mot en Bee i början på veckan, och märkte ju redan första prommen att bromsen inte tog.. Vände på den o de satt lite smuts där o sen funkade den EN gång..  Nu funkar den 1 av 10 ggr, antingen tar bara ena pinnen eller ingen alls..Hon MÅSTE ju vetat om det om hon haft den sen Feb
    TYPISKT, häv bytet den fungerar ju inte.
  • FinalFantasy
    Angelinah skrev 2008-07-18 14:12:28 följande:
    Fyyy va ledsen jag känner mig alltså Böt bort min fina cam-06 mot en Bee i början på veckan, och märkte ju redan första prommen att bromsen inte tog.. Vände på den o de satt lite smuts där o sen funkade den EN gång..  Nu funkar den 1 av 10 ggr, antingen tar bara ena pinnen eller ingen alls..Hon MÅSTE ju vetat om det om hon haft den sen Feb
    Ring henne och säg detta?
  • RååSa BuBBlan
    Bellahhh skrev 2008-07-18 14:15:35 följande:
    TYPISKT, häv bytet den fungerar ju inte.
    Ja, alltså jag hade ju aldrig bytt om jag vetat om detta! Bromsen är ju den viktigaste delen på vagnen, rent farligt ju   

Lär väl aldrig få kontakt med henne antagligen.. Men jag har skrivit till henne och förklarat felet.. Hoppas hon svarar!
  • Bellahhh

Enligt köplagen har du rätt att häva det inom 2 veckor har jag för mig.
    Det minsta hon kan göra är att lämna in vagnen och få det fixat åt dej.

Angelinah skrev 2008-07-18 14:19:22 följande:
    Ja, alltså jag hade ju aldrig bytt om jag vetat om detta! Bromsen är ju den viktigaste delen på vagnen, rent farligt ju    Lär väl aldrig få kontakt med henne antagligen.. Men jag har skrivit till henne och förklarat felet.. Hoppas hon svarar!
  • RååSa BuBBlan
    FinalFantasy skrev 2008-07-18 14:18:37 följande:
    Ring henne och säg detta?
    Har inte hennes nr tyvärr, vi pratade via inboxen här på FL bara..
    Bellahhh skrev 2008-07-18 14:22:02 följande:
    Enligt köplagen har du rätt att häva det inom 2 veckor har jag för mig.Det minsta hon kan göra är att lämna in vagnen och få det fixat åt dej.
    Den är köpt i Italien, vilket försvårar det hela ännu mer
  • oOrosamarängerOo
    Angelinah skrev 2008-07-18 14:23:56 följande:
    Den är köpt i Italien, vilket försvårar det hela ännu mer
    Men fy va dåligt måste ju hon vetat låter det som när den havererar hela tiden.
    Men vad den är köpt borde ju inte spela roll, är ju en reklamation som bugaboo borde ta direkt själva, verkar ju va ett allmänt problem. Fick en inbox nyss om en annan som oxå har samma bromsproblem och flera andra här i tråden som oxå har det ju.
  • RååSa BuBBlan
    SooJuicy skrev 2008-07-18 14:38:47 följande:
    Men fy va dåligt måste ju hon vetat låter det som när den havererar hela tiden.Men vad den är köpt borde ju inte spela roll, är ju en reklamation som bugaboo borde ta direkt själva, verkar ju va ett allmänt problem. Fick en inbox nyss om en annan som oxå har samma bromsproblem och flera andra här i tråden som oxå har det ju.
    Ja, man blir så jädrans ledsen.. Man ser märken på insidan av hjulen där bromspinnen glidit över piggarna när den inte tagit ordentligt sen tidigare, alltså har det hänt innan jag ägde vagnen flera ggr.. 

Får se vad som händer, men jag lär väl bli stående med denna defekta vagn antar jag

Detta bromsproblem hörde jag om först efter bytet, hade jag vetat om det innan hade jag checkat bromsen rejält, men faktum är att bromsen tar inte med barn i vagnen, utan barn tar en pinne, båda ibland om man lyfter vagnen när man bromsar..

Veckans tabbe från mitt håll iallafall.. 
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14