Nikas skrev 2008-07-18 11:14:41 följande:
En lite irriterande sak, som visserligen verkar lösa sig, men jag måste bara få berätta iallafall.Beställde igår en skötväska och bilstolsadapter till acta graco-babyskydd på kidzshoppen. Då står det ju summa för båda produkterna, vad momsen ligger på, frakten och så.Summa produkter: 1.040,00 krvarav moms: 208,00 krFrakt: 41,25 krvarav moms: 8,25 krTotal summa: 1.081,25 krSå ringer de till mig idag, och säger att bilstolsadaptern är slut på lager, förväntas komma till mig inom 4-8 veckor. Okej då... det kan jag ju ta, är det slut så är det liksom... Så hon frågar om jag vill ha skötväskan nu iallafall, ja tack gärna säger jag. Och så kommer
bilst.ad. när den finns i lager igen då eller? Ja det gör den. Okej men jag betalar bara en frakt eller hur? på 41 kr? För det står ju det på min orderbäkräftelse (allt är betalt dessutom), och frakten kan ju inte bli mer bara för att det är slut på ert lager? Då är det ju så att ena saken skickas fraktfritt eller hur?"ja jo... nja det är ju inte så egentligen, egentligen är den där frakten på 41 kr bara för skötväskan från början,
bilst.ad. kostar ju mer att frakta..."Ja men det står det ju inget om, det står ju bara 41 kr när jag får en bekräftelse. "ja men så är det inte egentligen..." Nä, men det kan du väl ordna? Så att jag bara betala en frakt så är det andra fraktfritt sedan när det skickas inom 8 v till mig?"ja, okej då... jag får ju de andra på mig, men aja, okej då..."Jag fick dåligt samvete först i några sek. Sedan blir jag irriterad och känner mig dum. Vad är det Jag inte har fattat??? Så kan de ju inte resonera heller :)Får se om de tar ut mer frakt när den väl skickas, allt är ju redan betalt så...
Tror inte du kommer att få ngt frakt tillägg(eller jag vet

)
vi har vik på kidz(så det är nog det att vi ej informerat rätt)
Massor av tack för din order