• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Nikas

Åh dumma den som tipsade om skötväskorna på 1klass... rean.

Den där blågröna retro Hobo OIOI var rätt snygg...

• Nikas
    FridaLee skrev 2008-07-18 08:44:28 följande:
    Ja vi måste nog ha dem , terränghjulen altså (om det nu komme snö ha ha) tänkte börja med att kolla beg och se om det finns nått. Jag har Bf 18/12 så det är ett tag kvar för mig men måste veta vad jag vill ha för jag är så velig av mig, bytte vagn typ 4 ggr innan jag hämtat ut sakerna till dottern samma med bilstolen kanske blir så när man jobbar i barnbutik jag vet inte men skadad är man iaf Ser att du beställt skiphop ska med ha den, hade til dottern och var nöjd med den så den blir det igen. Finns ju massvis av snygga väskor, kommer troligen köpa en till väska som är lite snyggare att ha den här funkar bra till vardags.
    Ja du, velig? Jo jag är nog också det... köpte en vagn i maj, sålde den... och fick hem Buggan istället. Borde ha gjort så från början för det är den jag har velat ha Innan jag blev gravid :) hehehe... Avundas dig (eller kanske inte hahaha) att du jobbar i barnbutik, men jag hade nog handlat ihjäl mig då :)

Funderar också på att handla en lite mer färgglad väska till nästa sommar då man börjar använda sittvagnen och så. Dock måste jag säga att jag verkligen gillar enkelheten på utseendet med Skip Hopen. Kul att du var nöjd med den, jag tror att jag också kommer vara det.
  • thj
    FridaLee skrev 2008-07-17 22:13:14 följande:
    THJ: om jag beställer en ny bugga nu som lev tills hösten så är altså problemet med chassit löst!?
    Det ska det vara
    Kram
    rackar2 skrev 2008-07-17 22:30:56 följande:
    THJ, om man har chassi med popnitar, är det säkert då? Eller kan man få problem i alla fall? Har inte rullat vagnen mer än inne i matrummet......... BF 6 augusti!

Det är långt ifrån alla vagnar som har haft problem med glidande chassin(mitt sitter 100%)

jag har ett bland de första som tillverkades..
    När är ditt tillverkat?

kramz

• Nikas

En lite irriterande sak, som visserligen verkar lösa sig, men jag måste bara få berätta iallafall.

Beställde igår en skötväska och bilstolsadapter till acta graco-babyskydd på kidzshoppen. Då står det ju summa för båda produkterna, vad momsen ligger på, frakten och så.

Summa produkter: 1.040,00 kr
    varav moms: 208,00 kr

Frakt: 41,25 kr
    varav moms: 8,25 kr

Total summa: 1.081,25 kr

Så ringer de till mig idag, och säger att bilstolsadaptern är slut på lager, förväntas komma till mig inom 4-8 veckor. Okej då... det kan jag ju ta, är det slut så är det liksom... Så hon frågar om jag vill ha skötväskan nu iallafall, ja tack gärna säger jag. Och så kommer bilst.ad. när den finns i lager igen då eller? Ja det gör den. Okej men jag betalar bara en frakt eller hur? på 41 kr? För det står ju det på min orderbäkräftelse (allt är betalt dessutom), och frakten kan ju inte bli mer bara för att det är slut på ert lager? Då är det ju så att ena saken skickas fraktfritt eller hur?

"ja jo... nja det är ju inte så egentligen, egentligen är den där frakten på 41 kr bara för skötväskan från början, bilst.ad. kostar ju mer att frakta..."

Ja men det står det ju inget om, det står ju bara 41 kr när jag får en bekräftelse.

"ja men så är det inte egentligen..."

Nä, men det kan du väl ordna? Så att jag bara betala en frakt så är det andra fraktfritt sedan när det skickas inom 8 v till mig?

"ja, okej då... jag får ju de andra på mig, men aja, okej då..."

Jag fick dåligt samvete först i några sek. Sedan blir jag irriterad och känner mig dum. Vad är det Jag inte har fattat??? Så kan de ju inte resonera heller :)

Får se om de tar ut mer frakt när den väl skickas, allt är ju redan betalt så...

• FinalFantasy
    Lille Mammsen skrev 2008-07-18 02:24:01 följande:
    TIPS! 1klass har tydligen REA på OIOI skötväskor mfl..............
    Tittade men fel färger
  • oOrosamarängerOo
    Nikas: Borde ju verkligen bara ta en frakt på första utskicket. Tycker de tar överpriser på frakterna BTW!
  • thj
    Nikas skrev 2008-07-18 11:14:41 följande:
    En lite irriterande sak, som visserligen verkar lösa sig, men jag måste bara få berätta iallafall.Beställde igår en skötväska och bilstolsadapter till acta graco-babyskydd på kidzshoppen. Då står det ju summa för båda produkterna, vad momsen ligger på, frakten och så.Summa produkter: 1.040,00 krvarav moms: 208,00 krFrakt: 41,25 krvarav moms: 8,25 krTotal summa: 1.081,25 krSå ringer de till mig idag, och säger att bilstolsadaptern är slut på lager, förväntas komma till mig inom 4-8 veckor. Okej då... det kan jag ju ta, är det slut så är det liksom... Så hon frågar om jag vill ha skötväskan nu iallafall, ja tack gärna säger jag. Och så kommer bilst.ad. när den finns i lager igen då eller? Ja det gör den. Okej men jag betalar bara en frakt eller hur? på 41 kr? För det står ju det på min orderbäkräftelse (allt är betalt dessutom), och frakten kan ju inte bli mer bara för att det är slut på ert lager? Då är det ju så att ena saken skickas fraktfritt eller hur?"ja jo... nja det är ju inte så egentligen, egentligen är den där frakten på 41 kr bara för skötväskan från början, bilst.ad. kostar ju mer att frakta..."Ja men det står det ju inget om, det står ju bara 41 kr när jag får en bekräftelse. "ja men så är det inte egentligen..." Nä, men det kan du väl ordna? Så att jag bara betala en frakt så är det andra fraktfritt sedan när det skickas inom 8 v till mig?"ja, okej då... jag får ju de andra på mig, men aja, okej då..."Jag fick dåligt samvete först i några sek. Sedan blir jag irriterad och känner mig dum. Vad är det Jag inte har fattat??? Så kan de ju inte resonera heller :)Får se om de tar ut mer frakt när den väl skickas, allt är ju redan betalt så...
    Tror inte du kommer att få ngt frakt tillägg(eller jag vet )
    vi har vik på kidz(så det är nog det att vi ej informerat rätt)

Massor av tack för din order
  • Corpset

Suck. Jag ångrar att jag köpte vår Bugaboo i en butik i Sverige, för det är fan sämre service där än vad det verkar vara via Babytrader.

Men en sak är säker, Bugaboo själva, de har superbra service och förtjänar rosor. Snabba svar på mail, och anställda som t o m svarar på mail och ringer upp... när de har semester!

• rackar2

Aj då...

Mitt chassi tillverkades nov 07, bara att vänta sig problem då kanske! Hoppas jag får bra service på min lilla butik där jag köpt vagnen.

Pop nitar byter man väl inte ut själv? Jag har inte skickat in mitt garantikort än.

• thj
    rackar2 skrev 2008-07-18 12:13:40 följande:
    Aj då...Mitt chassi tillverkades nov 07, bara att vänta sig problem då kanske! Hoppas jag får bra service på min lilla butik där jag köpt vagnen. Pop nitar byter man väl inte ut själv? Jag har inte skickat in mitt garantikort än.
    Långt ifrån alla chassin har detta problem,så var du lugn
    klart du får hjälp om du får problem

kram
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14