• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Preggie

Jag vet, hahaha! Helt sjukt.. ge upp liksom. Om jag ville ha eran fula vagn hade jag väl svarat på den annonsen istället för en Bugga-annons.

Oh well, slutet gott allting gott eftersom jag fick tag i min ääälsklingsvagn ändå på annat håll!

• mammatill2härligavildar
    mallan brallan skrev 2008-07-22 22:30:19 följande:
    Mållgan: Liggdelen står dessvärre och väger på fästena.Det finns en del som pillat bort stålpinnen som sitter emellanoch på så sätt kunnat vinkla bort fästena.Förstår du? Däremot har vi aldrig stört oss på att den står och väger.
    Tack för ditt svar. Men då så. Det gör ju egentligen ingenting att det går att vagga liggdelen.
    Ville bara kolla om det var så att jag missat nåt man skulle göra=) Nä pilla bort stålpinnen vill jag inte göra, känns som att det borde finnas en anledning till att den är där ju.
  • myHappiness
    Mållgan skrev 2008-07-23 11:37:14 följande:
    Tack för ditt svar. Men då så. Det gör ju egentligen ingenting att det går att vagga liggdelen.Ville bara kolla om det var så att jag missat nåt man skulle göra=) Nä pilla bort stålpinnen vill jag inte göra, känns som att det borde finnas en anledning till att den är där ju.
    Man kan ju öppna upp kardborrsbanden som sitter runt fästet och sedan vinkla det som vid sittläge, om du förstår vad jag menar.
    Då står den på plant! Tog ett tag innan jag själv kom på det..
  • SchumiFerrari
    myHappiness skrev 2008-07-23 11:56:41 följande:
    Man kan ju öppna upp kardborrsbanden som sitter runt fästet och sedan vinkla det som vid sittläge, om du förstår vad jag menar.Då står den på plant! Tog ett tag innan jag själv kom på det..
    vi upptäckte nu när vi skulle byta att våra kardborreband på liggdelen som ska sitta runt pinne inte ghodre det och har aldrig gjort...men funkat bra i 4,5 månad iaf!!!
    *Älskade Noa*
  • mammatillmiranda

en fråga... finns bugaboo som syskon/tvillingvagn? har aldrig sett detta. vad kostar en ny sådan isf, bara med sittdelar?

Miranda 05 och Molly 08 - mammas änglar
  • SchumiFerrari
    mammatillmiranda skrev 2008-07-23 13:32:23 följande:
    en fråga... finns bugaboo som syskon/tvillingvagn? har aldrig sett detta. vad kostar en ny sådan isf, bara med sittdelar?
    finns tyvärr inte..
    *Älskade Noa*
  • Muppsan

Vi kommer att få barn i slutet av december och jag ska köpa en Bugaboo Cameleon till det barnet. Nu har vi en Gecko, men vi använde aldrig liggdelen till den då sonen var liten utan köpte den då han var så stor att han kunde sitta...

Nu funderar jag på om vi ska köpa en åkpåse också samtidigt, eller om det räcker med att ha ett täcke runt bebisen då den ligger i vagnen? Åkpåsen funkar ju super då man har sittdelen på, men funkar den lika bra då liggdelen är på? Blir det inte väldigt knöligt?

• FinalFantasy
    Muppsan skrev 2008-07-23 13:56:38 följande:
    Vi kommer att få barn i slutet av december och jag ska köpa en Bugaboo Cameleon till det barnet. Nu har vi en Gecko, men vi använde aldrig liggdelen till den då sonen var liten utan köpte den då han var så stor att han kunde sitta...Nu funderar jag på om vi ska köpa en åkpåse också samtidigt, eller om det räcker med att ha ett täcke runt bebisen då den ligger i vagnen? Åkpåsen funkar ju super då man har sittdelen på, men funkar den lika bra då liggdelen är på? Blir det inte väldigt knöligt?
    Vi hade aldrig åkpåse till bebisen. Vi bäddade med madrassen, täcke och om riktigt kallt en fleecefilt på innan locket
    Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
  • Muppsan
    FinalFantasy skrev 2008-07-23 13:59:37 följande:
    Vi hade aldrig åkpåse till bebisen. Vi bäddade med madrassen, täcke och om riktigt kallt en fleecefilt på innan locket
    Ja jag tror också att det räcker egentligen... De ligger ju rätt skyddade där nere och har ju overall och grejer på sig... Då kanske jag kan vänta med att beställa åkpåsen till nästa höst istället då sittdelen är på! Räcka ut tungan
  • FinalFantasy

Muppsan: That is my plan Velar färg bara som tusan

Okej behöver hjälp, sådan beslutsångest!

Dessa färger får jag välja bland; Sand, Brund, Offwhite
    Vad ska va i sittdelsbas, varukorg, toppklädsel sitt och åkpåsen?
    Suflett har jag beställt en burberry

Alla har rätt att ha sin egen åsikt och ingen bör påtvingas en annans åsikter
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14