• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Preggie

På tal om Blocket-annonser ligger det fortfarande kvar en annons för en Buggaboo helt ny i kartong för 5000 kr som de säljer pga dubbelköp. Jag mailade säljaren och fick det här svaret:

"Bugaboon är såld men vi har en lika bra om inte bättre vagn att sälja.
    Samma funktioner och handhavavande som Bugaboon men smidigare och stadigare men samma vikt. Ett fynd då vi säljer den för 2500:- Vändbar åt alla håll och lutbar."

Från en adress som heter något med a´la carte och bilder på you know what... ;)

Jag har anmält annonsen till Blocket men den ligger fortfarande kvar.

• bennysson

igår såg jag en tjej med en bugga och hon hade som en tygpåse istället för skötväska, ssom man knyter på handtaget. kunde ha varit en sån knytväska från splendid baby. men är det någon som vet om det finns någon nnan sorts "kasse" som man kan hänga på vagnen, gärna i snyggt mönster. (ja mn kan ju sy själv.. men det orkar jag inte haha)

• Corpset

Jag blir mer och mer arg på mig själv över att jag inte beställde ifrån Babytrader. Ni har ju lite krångel, men ni verkar iaf få nya chassin, rätt snabbt dessutom. Babyproffsen i Norrköping har fortfarande inte hört av sig sen i måndags då de skulle maila Bugaboo och höra efter...

• thj
    Corpset skrev 2008-07-23 08:31:55 följande:
    Jag blir mer och mer arg på mig själv över att jag inte beställde ifrån Babytrader. Ni har ju lite krångel, men ni verkar iaf få nya chassin, rätt snabbt dessutom. Babyproffsen i Norrköping har fortfarande inte hört av sig sen i måndags då de skulle maila Bugaboo och höra efter...
    Hur länge har du fått vänta på ditt chassi?
    Normalt tar det 1-3v..
    Kram
  • Mawe123
    Isanna skrev 2008-07-22 23:16:57 följande:
    Jag behöver lite hjälp med mitt chassiproblem. Please help en stackare.Mitt chassi har glidit lääänge, så jag skickade mail till Babytrader i april för att förlara saken och de besvarade mailet med att de skulle skicka mig ett nytt chassi. Men strax efteråt fick jag det berömda massmailet där det stod att man måste utföra 25-kilos testet för att se om man hade rätt till ett nytt eller inte. Jag testade med svärmors våg och det var så precis att jag bedömde det som att mitt chassi inte var tillräckigt trasigt för att få reklamera. Jag vill ju inte stå utan vagn i nån vecka och sen inte få ett nytt chassi. Så jag behöll mitt chassi och handtaget har fortsatt att glida hela tiden på höger sida. Nu när vi var på semsester så pajade VÄNSTER sida på handtaget, skruven flög iväg (vet inte var) och allt är löst, det går inte längre att justera och man kan inte dra vagnen annat än på plana underlag för atnnars sticker handtaget iväg. Att det gick sönder på vänster sida och inte på höger antar jag beror på att varje gång handtaget har glidit så har det påverkat vänster sida eftersom hela chassit blir snett då. Jag skrev till Babytrader om detta och förklarade så gott jag kunde, bifogade även en bild på mitt defekta chassi. Jag fick svar från dom att eftersom mitt chassi hade klarat 25-´kilostestet så kunde jag inte begära ett nytt chassi, de skulle helt enkelt skicka mig nya skruvar. Men vågar jag lita på att det funkar? Hur vet man att det inte har gått sönder nåt med inuti handtaget som kan utgöra en risk i trappor osv?Hur skulle ni ha gjort, ska jag nöja mig med skruvar eller ska jag "gå vidare"?
    Jag tycker att du ska göra testet en gång till, kanske på en annan våg.

Mitt chassi klarade som mest 17kg och det gled ändå bara när jag drog upp vagnen för en trappa med barnet i.

Så om ditt ofta glider verkar det konstigt att det skulle palla för 25kg.

Det låter i mina öron som att du solklart har ett reklamatinsärende.

William 000213, Lowe 070712
  • thj

Alla Chassin som glider är reklamations chassin.
    De ska inte glida..

Vad är det för test ni måste göra?
    Har vi aldrig hört talas om.

Kram

• Mawe123

Dear customer,

Unfortunately, we have to collect the frames and check the default.

According to the findings off  bugaboo international bv, the pushbar must stay in position

under the maximum pressure of 25 kg. or less ! This way the pressure can be seen as equal to

normal usage.

The way to test is as described below:

1. Take all detachable parts off from the undercarriage ( incl. wheels )

2. Place the undercarriage vertically, pushbar down, on to a scale.

3. Make sure the pushbar is drawn out, and the clips are “fastened”!

4. Push the frame down on the scale, and carefully read the pressure .

5. If the pushbar slides in with lower pressure than 25 kg.( ! ), you have the right

for exchanging the frame !

We hope that you can understand the difficulties on our side as we understand yours...

If your pushbar slides in with lower pressure than 25 kg. , please mail us

ASAP, so we can order new frame.However, if we check the pressure and it needs more than 25 kg. to slide the pushbar, we can only return the frame without exchanging it!

We are trying our best to help you, and we understand the inconveniance of the situation.

Kind regards

BABYTRADER.EU

thj skrev 2008-07-23 08:41:59 följande:
    Alla Chassin som glider är reklamations chassin.De ska inte glida..Vad är det för test ni måste göra?Har vi aldrig hört talas om.Kram
    William 000213, Lowe 070712
  • Corpset
    thj skrev 2008-07-23 08:37:58 följande:
    Hur länge har du fått vänta på ditt chassi?Normalt tar det 1-3v..Kram
    Enligt BP beställdes det den 27/6, enligt Bugaboo fanns det inte någon sån beställning alls senast den 15/7 och enligt BP så ska de prata med Bugaboo först innan någon nybeställning skulle vara aktuell. Så, det blir två veckors leveranstid från när de gör nybeställningen, antar jag, vilket blir 6-7 veckors väntetid.
  • oOrosamarängerOo
    Preggie skrev 2008-07-23 07:58:09 följande:
    På tal om Blocket-annonser ligger det fortfarande kvar en annons för en Buggaboo helt ny i kartong för 5000 kr som de säljer pga dubbelköp. Jag mailade säljaren och fick det här svaret: "Bugaboon är såld men vi har en lika bra om inte bättre vagn att sälja.Samma funktioner och handhavavande som Bugaboon men smidigare och stadigare men samma vikt. Ett fynd då vi säljer den för 2500:- Vändbar åt alla håll och lutbar."Från en adress som heter något med a´la carte och bilder på you know what... ;)Jag har anmält annonsen till Blocket men den ligger fortfarande kvar.
    Haha, och ändå säljer de den för 2500:-, fast den har likabra av som buggen
    Vädndbar åt alla håll??, wow det va nåt nytt
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14