• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma och Fru

Noas mamma skrev 2008-07-29 23:10:22 följande:

Jag har sand, köpte de som första bas. När det kom en väldig regn skur för några vackor sedan såg vagnen så sunkig ut och den såg så skitig ut. Varukorgen hade jätte fula smutsfläckar. Tvättade delarna och fläckarna gick bort sen nån vecka senare hade jag fula skit fläckar igen och då gav jag upp. Visst jag kan reta mig som fan på fläckar så jag är kanska känslig men jag har sett flera buggor som ser ut som fan rent ut sagt (varierande färger) och så vill inte jag att min bugga ska se ut Nu har jag grå och är jätte nöjd. inga fula fläckar trotts att vi varit på landet och ute i regn. dock så tycker jag nu att brun är snyggare och är bra sugen på att byta bas!
    Beredd att hålla med :/ såg många fula sand färgade som hade riktigt fula fläckar när jag var på jakt efter en bugga. jag hade valt en mörkare
  • Mamma och Fru
    Lokatt skrev 2008-07-30 00:07:42 följande:
    nån som har provat den här? www.kiwikidsgear.com/product/ACC5951/Valco_Un...står att den ska passa bugaboo
    varför köpa en sån? är det inte bättre att köpa en här hemma i butik? Har hört att man höjer tull priserna nu eftersom att dollarn sjunker
  • Lokatt

Mamma och Fru skrev 2008-07-30 00:14:31 följande:

varför köpa en sån? är det inte bättre att köpa en här hemma i butik? Har hört att man höjer tull priserna nu eftersom att dollarn sjunker
    därför att jag ska ändå beställa därifrån, tänkte om jag skulle slänga med en sån oxå.
  • Kajsan

Jag har beställt därifrån MÅNGA gånger och aldrig åkt på tull, och tullpriserna har väl inte ändrats ännu ivarjefall?
  • Noiis
    Lokatt skrev 2008-07-30 00:17:01 följande:
    Mamma och Fru skrev 2008-07-30 00:14:31 följande: därför att jag ska ändå beställa därifrån, tänkte om jag skulle slänga med en sån oxå.
    men stod de att den skulle passa? om så skulle jag nog chansa! annars skulle jag ta strid mot dom sen och kräva pengarna tillbaka för att dom gjort falsk markandsföring!

Nån som har en dadadoo sweetheart? vet inte varför men har frälst mig vid den nu innan tyckte jag att den va på tok för plastig. men har väl vant mig
  • Ms Kanga
    Jag tror knappast att de ändrar tulltaxan med tullsatser för att dollarn sjunker. Valutakurserna ändras ju hela tiden och det är inte bara med USA som EU handlar med. Mesta importen kommer från fjärran östern.
  • Caeruleus

Vad är det ni har köpt på kiwikidsgear...tycker inte jag hittar så mycket roligt förutom en och annan läcker skötväska.

• oOrosamarängerOo
    Mamma och Fru skrev 2008-07-30 00:12:53 följande:
    Noas mamma skrev 2008-07-29 23:10:22 följande: Beredd att hålla med :/ såg många fula sand färgade som hade riktigt fula fläckar när jag var på jakt efter en bugga. jag hade valt en mörkare
    Noas mamma skrev 2008-07-29 23:10:22 följande:
    Jag har sand, köpte de som första bas. När det kom en väldig regn skur för några vackor sedan såg vagnen så sunkig ut och den såg så skitig ut. Varukorgen hade jätte fula smutsfläckar. Tvättade delarna och fläckarna gick bort sen nån vecka senare hade jag fula skit fläckar igen och då gav jag upp. Visst jag kan reta mig som fan på fläckar så jag är kanska känslig men jag har sett flera buggor som ser ut som fan rent ut sagt (varierande färger) och så vill inte jag att min bugga ska se ut Nu har jag grå och är jätte nöjd. inga fula fläckar trotts att vi varit på landet och ute i regn. dock så tycker jag nu att brun är snyggare och är bra sugen på att byta bas!
    Kan inte hålla med för fem öre, har tagts upp sååå många gr genom trådarna och uteslutet kommit fram till att sand är den basen som blir minst skitig....eller ja, syns minst på.
    Jag har själv haft en sandbas i 2½år och inte det minsta skitig, lika så de jag känner med den, medans de med andra färger, speciellt grått och brunt fått putsa mer efter slabbig dag i stan!

Tycker det låter helmyskoFundersam då hade jag nog reklamerat om det blev såna fula fläckar av regnskurar och inte torkadeKyss
  • oOrosamarängerOo
    Noas mamma skrev 2008-07-30 00:41:00 följande:
    Nån som har en dadadoo sweetheart? vet inte varför men har frälst mig vid den nu innan tyckte jag att den va på tok för plastig. men har väl vant mig
    Ja, jag har en dadadoo sweetheart, jhättenöjd med den och inte det minsta plastig men så har jag vit och är inte lika glansig som den andra färgerna.
  • artan060914

Provar igen och hoppas på svar

Igår reklamerade jag mitt chassi till babytrader...
    Får se vad jag får för svar, det verkar ju ha varit olika för olika personer...
    Mitt handtag började glida i förr går.
    Det glider så fort jag drar vagnen så det behövs alltså ingen vikt för att det ska glida...

Får se vad jag får för svar.

Hur har det varit för er med samma problem?
    Fått nytt chassi eller blivit nekade?
    Jag är lite rädd att dem ska begära in mitt chassi innan dem skickat ett nytt om jag nu får ett nytt!!
    Känns inge kul att stå utan barnvagn i flera veckor!

Mammas tjejer!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14