• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Caeruleus

Kajsan...du som har en 2,5 åring...jag är såå nyfiken på hur det blir utan suflett coh med sitsen vänd från dig. Alltså så att man ser hur fotstödet blir........har du lust att ta ett sådant foto någon dag så blir jag toppenglad!

• graze

Har kollat på en BB i dag men bromsen kändes sådär ...är det inte lite läskigt att den inte tar riktigt . Har så jävla svårt att välja . En bb eller en teutonia fun , det är ju upp till 12 v. lev på BB nu. Så jag måste bestämma mig fort . min man tycker att BB känns så ranglig .

• molly 81

Kajsan: Håller med, det ser konstigt ut. Trivs din dotter, eller det är inte hennes vagn?! Jag börjar tveka om been, men jag behöver inte ta det beslutet på en sisådär 1 år=)

Men undras vad bugaboo har tänkt sig so målgrupp för vagnen, det är väl en extra vagn? Och extra vagn , enligt mig, är en för 2½ år och upp till 4. Sen tycker jag barn kan gå;) Oftast iallfall!

• Mosen08

Hejsan! har äntligen fått klartecken av sambon att köpa en bugaboo bee *lycka* men vid vilken ålder rekommenderar ni att man kan börja använda den? dottern är iofs bara 3 mån så än så länge så jag har väl inte så bråttom men det kanske funkar från den åldern med? har absolut noll koll så det vore jättesnällt att få lite tips!

• Billabong
    graze skrev 2008-07-30 21:47:32 följande:
    Har kollat på en BB i dag men bromsen kändes sådär ...är det inte lite läskigt att den inte tar riktigt . Har så jävla svårt att välja . En bb eller en teutonia fun , det är ju upp till 12 v. lev på BB nu. Så jag måste bestämma mig fort . min man tycker att BB känns så ranglig .
    Vad menar du med att bromsen inte tar riktigt? Det ska den göra. Om inte så spänner man bromsvajern.
    Upplever inte vagnen som ranglig men det beror väl på vad man jämför med...? Jämför man med en traditionell tung vagn så är det så klart viss skillnad då Bugaboo väger hälften så mkt.
  • Caeruleus
    Mosen08 skrev 2008-07-30 21:56:03 följande:
    Hejsan! har äntligen fått klartecken av sambon att köpa en bugaboo bee *lycka* men vid vilken ålder rekommenderar ni att man kan börja använda den? dottern är iofs bara 3 mån så än så länge så jag har väl inte så bråttom men det kanske funkar från den åldern med? har absolut noll koll så det vore jättesnällt att få lite tips!
    Jag börjane använda min när lillen var 4,5 månad och tycker att det har fungerat utmärkt. Tips är att koppla om selen för den knövlar sig lätt i ryggslutet. Någon här inne hade gjort en bildbeskrivning hur man gör...kommer inte ihåg vem tyvärr.
  • Mosen08
    Caeruleus skrev 2008-07-30 22:08:03 följande:
    Jag börjane använda min när lillen var 4,5 månad och tycker att det har fungerat utmärkt. Tips är att koppla om selen för den knövlar sig lätt i ryggslutet. Någon här inne hade gjort en bildbeskrivning hur man gör...kommer inte ihåg vem tyvärr.
    Hade du åkpåse eller liknande i då?
  • Rödklint

Hej! Har en fråga till alla bugabookunniga som finns här inne. Vi har en gecko som bromsen har gått sönder på, det har gått av en kugg på platshjulet i bromsen. Anledningen är att min pappa inte fattade hur man skulle få upp bromsen och då drog tills den lossnade. Efter det tar det inte när man drog ner bromsen och det känns farligt att ha en vagn man inte kan bromsa. Nu till frågan, kan man köpa nya delar till bromsen? Och i så fall var? Måste man byta hela bromsen eller finns det kugghjul att köpa? Någon som vet vad det kan kosta? Vore väldigt tacksam för hjälp.

Och så tipsar jag om att ska ni lämna vagnen hos någon som inte vet hur den fungerar så visa hur man bromsar och hur man får upp bromsen

• Måledal

Jag ska nog köpa mig en bugaboo cam...har haft många vagnar, men aldrig testat bugaboo.
    Nu har jag fått en tjej och vill så gärna ha en rosa vagn. har sett att det finns lite olika rosa kobinationer till bugaboo. tycker den nya rosa färgen är sååå fin.
    Men jag undrar om det finns nån affär som säjer den som enbart sittvagn? vil inte ha liggdelen nämligen.

Finns det nån sida man kan skicka efter utomlands som är lite billigare än sverige?

Är det bara topptyg och suflett som man kan få som rosa?

• Kajsan

molly 81 skrev 2008-07-30 21:48:56 följande:

Kajsan: Håller med, det ser konstigt ut. Trivs din dotter, eller det är inte hennes vagn?! Jag börjar tveka om been, men jag behöver inte ta det beslutet på en sisådär 1 år=)Men undras vad bugaboo har tänkt sig so målgrupp för vagnen, det är väl en extra vagn? Och extra vagn , enligt mig, är en för 2½ år och upp till 4. Sen tycker jag barn kan gå;) Oftast iallfall!
    Nä, det var lillasysters vagn, men den är såld nu.
    Jag stoppade bara i stora tjejen för att fota.
    En gång fick hon låna Been för hennes vagnar låg i bilen, det såg så kul ut att folk skrattade, och hon själv klagade hela vägen på att hon satt konstigt
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14