• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Bobbenn
    Stormis skrev 2008-07-30 20:05:27 följande:
    Bobbenn:Jag köpte en Cam -06 i juni för 4500 kr på Blocket (end inkl standardtillbehören). Tror att 5000 kr +- en femhundring verkar vara vettigt pris just nu för en beg beroende på skick. Med tillbehör lite till. Men tänk på att tillbehören går för ca halva priset på Blocket och Tradera så ibland kan det vara billigare att köpa dem där istället för i kit med hela vagnen. Kanske är det inte just din favvofärg på topen spm ju lätt kan bytas ut i efterhand. Jag är nu inne på min tredje...
    ååh tack Är det dumt att köpa utan att ha sett vagnren? Bor i en håla och har inte bil tyvärr
    Azaah mammas snäcka
  • rosenkind
    Bobbenn skrev 2008-07-30 20:15:28 följande:
    ååh tack Är det dumt att köpa utan att ha sett vagnren? Bor i en håla och har inte bil tyvärr
    Så gjorde jag! Köpte en frog osedd o bad säljaren skicka den till Finland
    Allt är möjligt! Man måste chansa
  • Bobbenn
    rosenkind skrev 2008-07-30 20:17:14 följande:
    Så gjorde jag! Köpte en frog osedd o bad säljaren skicka den till Finland Allt är möjligt! Man måste chansa
    Jo man måste väl lita på folk oxå kanske, humm
    Azaah mammas snäcka
  • Smurfis82

har en fråga. om man köper chassit till cameleonen med bågen runt om. behöver man i så fall bara köpa topptyget för att få en sitt del?

• molly 81

Idag var jag på stan. Det har börjat dyka upp rätt många Bee här..

Men de flesta jag sett har barn av modell större. Det ser knasigt ut. Ett barn fick sitta med sina ben ihop jätte mycket för att få plats på sitsen..Nästan så benen vinklades ut för barnet tryckte ihop knäna så mycket.. Ska det vara så? Dessutom såg inte barnet ut att vara gammalt, kanske runt två. Normalstort..

Jag rattar ju en Gecko, gillar den supermycket, men hade tänkt en Bee när tjejen börjar närma sig 1½ året.. Hon är nu tre månader.. Men jag börjar tvivla..

• Kajsan
    Smurfis82 skrev 2008-07-30 20:55:57 följande:
    har en fråga. om man köper chassit till cameleonen med bågen runt om. behöver man i så fall bara köpa topptyget för att få en sitt del?
    Chassi, ram, bakhjul, framhjul, topptyg, sittdelsbas, varukorg, suflettpinnar, suflettfästen...har jag glömt nåt?
  • Kajsan

molly 81 skrev 2008-07-30 20:57:54 följande:

Idag var jag på stan. Det har börjat dyka upp rätt många Bee här.. Men de flesta jag sett har barn av modell större. Det ser knasigt ut. Ett barn fick sitta med sina ben ihop jätte mycket för att få plats på sitsen..Nästan så benen vinklades ut för barnet tryckte ihop knäna så mycket.. Ska det vara så? Dessutom såg inte barnet ut att vara gammalt, kanske runt två. Normalstort..Jag rattar ju en Gecko, gillar den supermycket, men hade tänkt en Bee när tjejen börjar närma sig 1½ året.. Hon är nu tre månader.. Men jag börjar tvivla..
    Kolla galet foto på min 2.5 åring i Bee som jag har i galleriet.
    det ser inte klokt ut
  • lilla sandra

Puffar för AIE´s fråga eftersom jag oxå behöver veta.

AIE skrev 2008-07-30 13:40:51 följande:
    Hej!Vet att det har skrivits tidigare i tråden om hur man spänner bromsvajern till cameleon men vet inte vart jag ska leta.Någon som kan hjälpa mig? Hur gör jag ?
  • Caeruleus
    Kajsan skrev 2008-07-30 20:59:21 följande:
    molly 81 skrev 2008-07-30 20:57:54 följande:
    Kolla galet foto på min 2.5 åring i Bee som jag har i galleriet.det ser inte klokt ut
    En liten fundering bara...om man struntar i suffletten känns det fortfarande lika trångt? En 2,5åring kan ju lätt ha solglasögon och sen kompletterar man med ett parasoll!

Föresten så budade jag precis hem ett rött parasoll, tjohoo!!
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14