• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • Mamma och Fru
    SooJuicy skrev 2008-07-30 09:01:09 följande:
    Kan inte hålla med för fem öre, har tagts upp sååå många gr genom trådarna och uteslutet kommit fram till att sand är den basen som blir minst skitig....eller ja, syns minst på.Jag har själv haft en sandbas i 2½år och inte det minsta skitig, lika så de jag känner med den, medans de med andra färger, speciellt grått och brunt fått putsa mer efter slabbig dag i stan! Tycker det låter helmysko då hade jag nog reklamerat om det blev såna fula fläckar av regnskurar och inte torkade
    [/citat]

Då ska jag genast reklamera det om de inte är andra som haft problem med de! Eller så kan de ju vara jag med maximal otur som gått olje fläckar från bilarna?! Nå väl jag är iallafall hel nöjd med den gråa och den sand färgade är skit snygg
    SooJuicy skrev 2008-07-30 09:05:21 följande:
    [citat]
    Ja, jag har en dadadoo sweetheart, jhättenöjd med den och inte det minsta plastig men så har jag vit och är inte lika glansig som den andra färgerna.
    Var inne och kollade på den på Barnbutiken inne på Hornsgatan(!?) och blev så kär ska ha! dom hade dock bara en kvar och i den saknades ena spännet för att fästa den i vagnen.... På pekade detta till personalen som tog väskan ställde tillbaka den på hyllan och sa aah och då vill du ju inte ha den :-/ så då ska nästa stackare köpa en väska där det saknas delar eller? tappade suget helt men ska kolla videre efter helgen. Vill dock tillägga att personalen va trevlig
  • Kajsan

Mamma och Fru skrev 2008-07-30 23:10:06 följande:

Var inne och kollade på den på Barnbutiken inne på Hornsgatan(!?) och blev så kär ska ha! dom hade dock bara en kvar och i den saknades ena spännet för att fästa den i vagnen.... På pekade detta till personalen som tog väskan ställde tillbaka den på hyllan och sa aah och då vill du ju inte ha den :-/ så då ska nästa stackare köpa en väska där det saknas delar eller? tappade suget helt men ska kolla videre efter helgen. Vill dock tillägga att personalen va trevlig
    Vill du ha den i svart så har de den snuskigt billigt på Gucce nu *Tipsar*
    De är underbara förövrigt, jag var där idag och kompisen fick ett myggnät och jag nya skruvar, trots att vi inte köpt våra vagnar av dem
  • bulankulan
    graze skrev 2008-07-30 21:47:32 följande:
    Har kollat på en BB i dag men bromsen kändes sådär ...är det inte lite läskigt att den inte tar riktigt . Har så jävla svårt att välja . En bb eller en teutonia fun , det är ju upp till 12 v. lev på BB nu. Så jag måste bestämma mig fort . min man tycker att BB känns så ranglig .
    Har haft en Teutonia Fun,men bytt till Buggan..Fun har noll fjädring ,lillen ligger å skumpar,inte alls kul ! Så jag bytte till en bugga och kan inte bli mer nöjd än vad jag är!! :)Mitt råd är BUggan helt klart!!!!
  • Noiis
    Mamma och Fru skrev 2008-07-30 23:10:06 följande:
     Visste inte att du hade samma problem med din bas .....

SooJuicy Ska oxå kolla om jag kan reklamera min bas fast först ska jag nog granska de lite extra och tvätta upp den igen.
    Har du bild på väskan på buggan??
    Kajsan skrev 2008-07-30 23:15:06 följande:
    Mamma och Fru skrev 2008-07-30 23:10:06 följande: Vill du ha den i svart så har de den snuskigt billigt på Gucce nu *Tipsar*De är underbara förövrigt, jag var där idag och kompisen fick ett myggnät och jag nya skruvar, trots att vi inte köpt våra vagnar av dem
    jag såg de igår att dom hade dem på rea när jag letade lite kläder Är deras butik stor? Funderade på om jag skulle ta en tripp dit i morgon
  • Noiis
    Rödklint skrev 2008-07-30 22:14:13 följande:
    Hej! Har en fråga till alla bugabookunniga som finns här inne. Vi har en gecko som bromsen har gått sönder på, det har gått av en kugg på platshjulet i bromsen. Anledningen är att min pappa inte fattade hur man skulle få upp bromsen och då drog tills den lossnade. Efter det tar det inte när man drog ner bromsen och det känns farligt att ha en vagn man inte kan bromsa. Nu till frågan, kan man köpa nya delar till bromsen? Och i så fall var? Måste man byta hela bromsen eller finns det kugghjul att köpa? Någon som vet vad det kan kosta? Vore väldigt tacksam för hjälp.Och så tipsar jag om att ska ni lämna vagnen hos någon som inte vet hur den fungerar så visa hur man bromsar och hur man får upp bromsen
    Oj Jag har faktiskt inte en susning men jag skulle ringa närmaste återförsäljare och fråga. Omöjligt borde de ju inte va.

Hoppas de löser sig
  • Rödklint

Noas mamma skrev 2008-07-30 23:22:56 följande:

Oj Jag har faktiskt inte en susning men jag skulle ringa närmaste återförsäljare och fråga. Omöjligt borde de ju inte va. Hoppas de löser sig
    Tack För ringa affären där vi köpte den och se vad de säger.
  • Kajsan

Noas mamma skrev 2008-07-30 23:20:20 följande:

jag såg de igår att dom hade dem på rea när jag letade lite kläder Är deras butik stor? Funderade på om jag skulle ta en tripp dit i morgon
    Nä, det är en liten butik, de har det som finns på hemsidan, inte mer, och nuär det sjukt urplockat.
    Men de är supergulliga
  • Mamma och Fru

Noas mamma skrev 2008-07-30 23:20:20 följande:
    [citat]

Jo tycker inte att det är snyggt med den sandfärgade.. så jag köpte en ny begagnad i grå igår. kan inte reklamera min då jag köpte buggan begagnat. och jag blev inspirerad av dadadoo väskan

Nyfiken, på ramen på buggan så finns de som små krokar typ under sufletten vad är dom till för? använder bara sittdelen så misstänker att det kanske ka användas till liggdelen??

• Isanna

Angående 2.5-åring och Bee. Jag har båda, en Bee och en jänta på 2.5 alltså. Det funkar finfint. Hon är en sann vagnvägrare så de få gånger vi har två vagnar med oss så får hon åka Been och det funkar bra, hon trivs och vi med. Vintertid hade hon knappast fått plats men nu på sommaren så går det finfint!

• ami

Vår Mini är 2 år, 86 cm lång/knappt 11 kg och sitter jättebra i Bee. Iofs är han ganska spinkig, men jag upplever den tom vara ganska rymlig. Den är iaf inte trång för honom och inte ser han spec stor ut i den heller. Det finns plats på sidorna och säkert 6-7 cm i ryggstödet. Sufletten är han inte i närheten av. Har sitsen utdragen när han ska sova, och inga ben hänger ner.

Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14