• Kajsan

Bugaboo tråden nr 14

Officiell hemsida: www.bugaboo.com

Bugaboo:s modeller: Gecko, Frog (säljs numera bara i USA), Cameleon, Bee

Här har vi syjuntatråden:
    www.familjeliv.se/Forum-11-240/m22154182.html

Läs gärna här innan du ställer frågor i tråden:
    www.familjeliv.se/Bloggar-3-50/b71700.html

Inboxa Kajsan ang. bytesmailinglistan om du vill vara med!

NY BILDTRÅD!

www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32431862.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-05 21:12
    Ännu nyare bildtråd:
    www.familjeliv.se/Forum-3-141/m34979756.html

• Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14
  • trebarnsliv
    MildaMaränger skrev 2008-06-08 18:08:35 följande:
    ja det är ju många som tycker att parasoll är onödigt... och vissa tycker att det är bra.. en till fråga... när ni kör med liggvagnen, har ni handtaget på då? och locket? blir det inte varmt med locket nu i sommarvärmen?
    Har inte liggdelslocket på utan det är uppvikt, kolla bild i mitt galleri så ser du.

Handtaget?? Hur menar du?
  • fröken ida
    MildaMaränger skrev 2008-06-08 17:35:39 följande:
    Ingen mer som kan? vet?
    Jag tycker parasollet verkar lite krångligt så jag har skippat det. Istället kör vi bara med filten från aussies-finest och lägger den över barnvagnen när det är stark sol och varmt. Den filten är kanonbra. Vi är så nöjda!
    Älskade Edvin
  • fröken ida

Går det att beställa sommarsuflett från BT. Tillkommer det nån frakt?

Älskade Edvin
  • trebarnsliv
    PIRR78 skrev 2008-06-07 22:17:30 följande:
    Nu måste jag bara kolla med er "buggamasters"..Köpte ett bugaboo-parasoll till vår cameleon idag. Fattar inte hur det ska sitta på ett bra sätt. Sitter det på chassit får den ej fäste och glider och på bågen till liggdelen är fästet för litet..Någon som kan hjälpa?
    Kanske fått svar redan, men parasollet ska sitta på ramen.

Soo Juicy här i tråden hjälpte mig när jag hade problem att få på det. Du får trycka dit det ordentligt, börja underifrån. Sedan är det bara att ställa in det så att den skyller solen för bebis
  • Duntoffla
    fröken ida skrev 2008-06-08 18:15:55 följande:
    Går det att beställa sommarsuflett från BT. Tillkommer det nån frakt?
    Det tillkommer frakt när man beställer för så lång belopp. Det är fraktfritt för barnvagnar och större saker. Om du lägger ner sakerna i varukorgen och sen väljer kassa så tillkommer frakten. Rätt mycket så du kommer nog inte att tjäna ngt på parasollet tyvärr
    Älskade Noel
  • fröken ida
    Duntoffla skrev 2008-06-08 18:21:46 följande:
    Det tillkommer frakt när man beställer för så lång belopp. Det är fraktfritt för barnvagnar och större saker. Om du lägger ner sakerna i varukorgen och sen väljer kassa så tillkommer frakten. Rätt mycket så du kommer nog inte att tjäna ngt på parasollet tyvärr
    Asch då! Det är därför ingen beställer sufletter därifrån. Jag har funderat på det. Jag kan fortfarande inte glömma min solsuflett i off-white canavas som var restad när jag beställde den från USA
    Älskade Edvin
  • Duntoffla
    Suri skrev 2008-06-08 17:48:58 följande:
    Är cameleon svår att montera?Jag har beställt en i USA, våra vänner ska ta den med sig hem därifrån när de flyttar. Nu oroar han sig över monteringen. (Jag hoppades att han kunde montera den och kolla så att allt är ok. Men han törs inte för han är så rädd att han skall förstöra våran vagn.) Vad kan gå snett? Är det så svårt som det ser ut?
    Det som är jobbigt är att få sittdelstyget över ringarna. Men de kanske ändå monterar liggdelen? Så då är det nog inga problem alls. Jag upplevde inte att suflettbågarna var svåra.
    fröken ida skrev 2008-06-08 18:23:21 följande:
    Asch då! Det är därför ingen beställer sufletter därifrån. Jag har funderat på det. Jag kan fortfarande inte glömma min solsuflett i off-white canavas som var restad när jag beställde den från USA
    Ja, det är nog så. Bästa är nog att beställa med någon som köper en vagn. Offwhite hade varit skitsnyggt
    Älskade Noel
  • Trojka
    Trojka skrev 2008-06-08 15:07:25 följande:
    Vad ingår när man köper en ny sittdelsbas? Är det bara självaste tyget eller får man med plattan och skummgummit med (det som ska sitta under sitsen)?
    Puffar på min fråga lite.
    Hade tänkt sälja min sittdelsbas (för att sen köpa ny i annan färg) men vill veta om träplattan och skumgummit följer med vid nyköp av bas?
  • ami
    Trojka skrev 2008-06-08 20:01:53 följande:
    Puffar på min fråga lite. Hade tänkt sälja min sittdelsbas (för att sen köpa ny i annan färg) men vill veta om träplattan och skumgummit följer med vid nyköp av bas?
    Ja.
  • FridaLee
    Suri skrev 2008-06-08 18:06:22 följande:
    Hihi, jag är så lycklig måsta jag bara säga. Jag är numera stolt ägare till en helröd cameleon. Jag får den inte förrens i slutet på Juli tyvärr... Så jag kan inte gå och provdra, klämma, känna eller piffa den än. Men bebis kommer i oktober så jag har tid på mig.Tack för råd. Alla tidigare råd också då jag var mitt uppe i köpprocessen.Köpte en skip-hop till. Den hänger propfull med söta kläder inhandlade i NY. Hänger den bra på styret? Eller glider den ner?Måste bara få säga att buggan betalade vi 5400 för och väskan kostade 300kr. Vi har "tjänat in en flygresa på att handla där.
    vilken butik beställde du ifrån i usa? vi tänkte mä köpa från usa när mannen ska dit.
Svar på tråden Bugaboo tråden nr 14